
داستان برند فندی
داستان برند فندی از سال 1925 و از شهر روم آغاز میگردد. به طور کلی، مطالعه داستان برندهای مختلف به تمامی افراد و کارآفرینان پیشنهاد میشود. زیرا ممکن است شما اکنون جذب موفقیت یک برند شوید و هرگز درک نکنید این برند چه مسیری را پیموده است تا به اینجا رسیده است. زمانی که داستان برند شنل و یا داستان برند هرمس را مطالعه کنید، متوجه میشوید موفقیت در کار ساده نیست و چیزی که به موفقیت شما کمک میکند استمرار در این زمینه است.
آغاز کار از یک بوتیک کوچک
در سال 1925، داستان برند فندی از بوتیک کوچکی که دارای یک کارگاه چرمفروشی بود آغاز کردد. الدورادو و آدل فنی از مالکان این بوتیک بودند که در دهه 30 به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کردند. اما چیزی که باعث شد داستان برند فندی شکل بگیرد دختران آنها به نامهای پایولا، آنا، فرانکا، کارلا و آلدرا بودند. آنها با تلاشهای بیوقفه خود نام این برند را جهانی کردند.
این دختران از کودکی به کسبوکار علاقه زیادی دارند و در سنین 15 تا 18 سالگی مسئولیتهای مختلفی را در بوتیکشان بر عهده گرفتند. در سال 1964، زمانی که این برند به رشد زیادی رسیده بود دفتر خود را در شهر رم تاسیس کردند. سال 1965 سال بسیار مهمی برای آنها بود و آنها با کارل لاگرفلد شروع به همکاری کردند. تلاش خواهران فندی و این طراح باعث شد که علاقه مردم به لباسهای خزدار زیاد شود و در طول زمان نیز این برند لباسهای خود را متشکل از دو حرف F ارائه داد.
علاقه به لباسهای خزدار و سپس بیعلاقگی به آنها
در نیمه دوم دهه 1950، زنان آرزو داشتند که لباسهای خز دار به تن کنند. زیرا تبلیغات گستردهای در این زمینه صورت گرفته بود و زنان به سمت استفاده از این لباسها متمایل شدند. اما در دهه 60 و 70 این لباسها از مد افتادند و دیگر مورد توجه قرار نداشتند.

در اینجا بود که اتاق فکر خواهران فندی تشکیل شد و آنها با همکاری کارل لاگرفلد الگوها را دستکاری کنند و سپس لباسهای جدیدی را تولید کردند. در همین راستا، آنها به این نتیجه رسیدند که در دسترس بودن لباس بسیار مهم است و آنها باید قیمت مناسبی داشته باشند. همچنین، رنگ یکی از اصولی است که میتواند بر لباسها اثر بگذارد. در سال 1966 کت خز رنگی و اصیلی به بازار معرفی گردید که قیمت مناسبی داشت.
تولید محصولات در دسترس
یکی از ویژگیهای بسیار مهم در داستان برند فندی استفاده از پوستهای سنتی است. این برند آزمایشات مختلفی را بر روی پارچههای مختلف خزدار انجام دارد و در پایان توانست پارچه مناسبی را انتخاب کند. در همین راستا، در سال 1969، خط تولید Pret à Porter آغاز به کار کرد و توانست محصولاتی را تولید کند که در دسترس قشر معمولی جامعه باشد. کمکم شکایتی مبنی بر اینکه خزهای به کار رفته در محصولات فندی کیفیت بالایی ندارند به گوش رسید و همین امر باعث شد که آنها خزها را اصلاح کنند و دوباره مورد استفاده قرار دهند.
کیفهای دستی چرمی
در داستان برند فندی به جایی میرسیم که این برند تلاش کرد تا کیفهای دستی را تولید کند. الگوهای چاپی، استفاده از رنگهای غیر معمول و طرحهای خاص از جمله مواردی بودند که در تولید این کیفها به کار رفتند و در نتیجه افراد زیادی جذب آنها شدند. به زودی این برند توانست متریالی به نام Concrete Canvas را جایگزین چرم نماید. طرحهای راهراه دو رنگ که متشکل از رنگهای مشکی و بژ بودند به رنگهای معرف برند فندی تبدیل شدند.
تولید لباسهای غیر رسمی در برند فندی
یکی دیگر از خلاقیتهایی که در داستان برند فندی به چشم میخورد تولید لباسهای غیر رسمی است. این برند خط تولید لباسهای غیر رسمی را در سال 1977 بازگشایی کرد و توانست لباسهایی را تولید کند که غیر رسمی و زیبا بودند. در واقع، بانوان میتوانستند کیف دستی خود را با خز لباسشان ست کنند. در سال 1978، خط تولید کفش نیز رونمایی شد و فندی به یک برند پرطرفدار تبدیل شود.
تولید کیفهای دستی
پس از آن، در سال 1997، دوباره نقطه عطف دیگری در داستان برند فندی آغاز شد و آن تولید کیفهای دستی بود. کیفهای فندی به سرعت مورد توجه قرار گرفتند. کیفهای Baguette با الهام از نان فرانسوی به نام باگت طراحی شدند و طراح آنها سلیوا ونتورینی بود. این کیف از پوست خام یا دباغیشده تولید میشد که یک موفقیت عمده برای برند فندی به شمار میرفت. بعدها، افراد به نامی به نام مدونا، جولیا رابرتز، نائومی کمپل، و گوینت پالترو از این کیفها استفاده کنند.
رویدادهای مهم برند فندی
- برند فندی در سال 2007 کلکسیونی را بر روی دیوار چین برگزار کرد و همین امر باعث شد که به خوبی مورد توجه جهانیان قرار گیرد.
- این برند در برخی از موارد از خز طبیعی و پوست حیوانات استفاده کرد و همین امر اعتراض دیگران را به همراه داشت.
- بلاحدید، کندال جنر و جی جی حدید از جمله کسانی هستند که در تبلیغات برند فندی شرکت می کنند.
سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند فندی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید این برند کار خود را از یک بوتیک کوچک در ایتالیا شروع کرد و در پایان به یک برند جهانی تبدیل شد. چیزی که باعث موفقیت این برند شده است استراتژیهای هوشمند آن در زمان بحران است. این برند بسیار منعطف بود و در پایان توانست به برند محبوب بسیاری از زیبا پسندان تبدیل شود.