داستان برند شنل
وقتی میخواهیم در مورد داستان برند شنل و یا هر برند دیگری صحبت کنیم، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید آیا انجام این کار ضرورت دارد! بهتر است بدانید امروزه به تمامی کارآفرینان پیشنهاد میشود قبل از آنکه کسبوکار خود را آغاز کنند داستان برندهای موفق دنیا را مطالعه نمایند. افزودن تجربه در مورد اینکه برندهای موفق چه راه پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشتهاند و با چه چالشهایی دستوپنجه نرم کردهاند که به اینجا رسیدهاند میتواند راهگشای کار شما باشد و به شما کمک نماید با چشم باز در این مسیر قدم بردارید (اگر به این موضوع علاقهمند هستید، توصیه میشود داستان برند نتفیلیکس و یا داستان برند تسلا را مطالعه فرمایید.مرگ مادر گابریل شنل
داستان برند شنل از آنجا آغاز میشود که در یک خانواده فقیر متولد شد و تا 12 سالگی در همان خانواده باقی ماند. اما ناگهان مرگ مادر گابریل باعث شد بنیان خانواده آنها از بین برود و دیگر آنها نتوانستند مانند یک خانواده کنار هم زندگی کنند. پدر او که پس از مرگ همسرش بسیار ناتوان شده بود گاربریل را به صومعه سپرد و از آنجا بود که شکلگیری داستان برند شنل آغاز میشود.آموزش خیاطی
گابریل شنل تحت آموزش راهبهای قرار داشت که خیاطی میدانست و این علم را به او نیز انتقال داد. گابریل از همان ابتدا استعداد بسیار زیادی در خیاطی داشت و برای فرار از تنهایی و فکرهایی که در آن دوره در زندگی او وجود داشت، به دامان قیچی و پارچه پناه برد. به زودی توانست لباسهای زیبایی را طراحی کند و در همان موقع نیز تحسین دیگران را بر میانگیخت. این قسمت یکی از مهمترین قسمتها در داستان برند شنل است. در صومعهای که گابریل حضور داشت، راهبهها لباسهای بلند و بسیار سادهای را بر تن میکردند و گابریل از زیبایی لباس آنها لذت میبرد. از طرف دیگر، گاربریل محو زنان ثروتمندی بود که برای کمک به کلیسا میآمدند. این مسئله الهامبخش شد تا گابریل لباسی را طراحی کند که هم زیبا بود و هم ساده.فروش کلاه و آغاز کار برند شنل
در داستان برند شنل به قسمت بسیار جالبی میبرسیم. با اینکه گابریل توانایی و استعداد بسیار زیادی در خیاطی داشت، اما کار خود را با فروش لباس آغاز نکرد. مغازه مد شنل در ابتدا با فروش چندین کلاه افتتاح شد و این کلاهها با روش خاصی طراحی شده بودند. به زودی بانوان فرانسوی به این نتیجه رسیدند که در تیپ و استایل خود کلاه کم دارند و همین امر نام شنل را بر سر زبانها انداخت.دوری جستن از الگوی روز
یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند شنل به چشم میخورد قدرت گابریل در ریسک کردن و تغییر محیط بود. گابریل شنل به خوبی میدانست که در آن زمان هر چقدر لباسها زرق و برق بیشتری داشته باشند برای زنان جذابتر هستند. اما گابریل شنل در زمانی که در صومعه بود از لباسهای راهبهها به خوبی الگو گرفته بود. از طرف دیگر، او بر این باور بود یک پارچه نرم و سبک میتواند بهترین گزینه برای زنان باشد. در داستان برند شنل این موضوع به چشم میخورد که او تمامی زنان آن زمان را از کلیشه خارج کرد. او با پارچه کشبافت و طرح بسیار ساده لباسهای زیادی را طراحی کرد و همین امر باعث شد نگاه زنان به سمت او جلب شود.ارائه اشانتیون و موفقیت شنل
همانطور که در داستان برند شنل تا به حال متوجه شدهاید او به دنبال راهکارهای جدید در کارش بود و همین امر او را از دیگران متمایز کرده بود. شنل برای اینکه بتوانند مشتریان ثروتمند خود را تحت تاثیر قرار دهد به ارنست بوکس هزینهای را پرداخت کرد که رایحهای را برای او طراحی کند و این رایحه امضا او به شمار میرود. او به زنانی که از او خرید میکردند این رایحه را هدیه میداد و کمکم زنان برای خرید عطر شنل به سمت مزون او سرازیر شدند.طراحی عطر کوکوشنل
در داستان برند شنل به بخش بسیار مهمی میرسیم. در اینجا گابریل شنل به دنبال سرمایهگذار میگشت تا کمبود نقدینگی خود را جبران کند و عطر شنل را به بازار عرضه دهد. همین امر باعث شد با پیرو ورتیمر آشنا شود. عدم سواد اقتصادی شنل باعث شد وتیمر قراردادی را به شنل اعمال کند که 70 درصد سود حاصله از فروش عطرها به او تعلق میگرفت. همچنین، 20 درصد نیز کسی که به عنوان واسطه عمل میکرد از این معامله بدست آورد و در پایان به شنل تنها 10 درصد تعلق گرفت. در همین شرایط، عطر شنل تولید شد و مورد توجه در سراسر دنیا قرار گرفت. اما این مسئله باعث شد که گابریل شنل بر علیه ورتیمر شکایت کند و در پایان شنل در این راه شکست خورد. اما ثروت بسیار زیادی را از فروش عطر شنل به دست آورد و همین امر باعث شد بار دیگر نام او در صنعت مد جاودانه شود.شروع جنگ جهانی و گوشهنشینی گابریل شنل
در داستان برند شنل اتفاقات بسیار زیادی رخ داده است. زمانیکه فرانسه وارد جنگ شد بساط مد و زیبایی برچیده شد و دیگر کسی به دنبال خرید کالاهای لوکس نبود. در اینجا ورتیمر فرانسه را به مقصد نیویورک ترک کرد. اما شنل در فرانسه باقی ماند و تمامی تلاشهای خود را به کار برد تا بتواند حق امتیاز فروش شنل را از ورتیمر پس بگیرد. در این راستا، به همدستی با نازیها متهم شد که با وساطت چرچیل از این اتهام رها گردید. همین امر در داستان برند شنل باعث شد گاربریل شنل پاریس را به مقصد سویس ترک کند و از کشور دور باشد.آغاز دوباره برند شنل
گابریل شنل تا سن 70 سالگی در سوییس ماند. در این زمان ورتیمر از فروش عطر شنل به سود بالایی رسید. اما کمکم فروش عطرها با افت روبهرو شد. در نتیجه، نقطه عطف دیگری در داستان برند شنل رخ داد. ورتیمر به سوییس رفت و گابریل شنل را راضی کرد که دوباره به کار بازگردد. با توجه به این موضوع که او فرزندی نداشت، ورتیمر او را متقاعد کرد که تمامی هزینهها و مالیات را پرداخت میکند، به شرط آنکه پس از مرگ شنل سهامش به خانواده ورتیمر برسد.شکست در سن 70 سالگی
شاید این بخش در داستان برند شنل برای شما جالب باشد که بدانید با توجه به این موضوع که گابریل شنل برای مدت زیادی از دنیای مد دور مانده بود، اولین مزون و شو او با شکست روبهرو شد. اما شنل از پای ننشست و دوباره کار و تلاش را در سن 70 سالگی آغاز کرد. او توانست پس از 3 دوره دوباره در دنیای مد و فشن با موفقیت زیادی وربهرو شود و بدرخشد. امروزه، گابریل شنل به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار در قرن 20 شناخته شده است.سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند شنل در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدهاید برند شنل مانند تمامی برندهای معتبر دنیا فراز و نشیب زیادی را طی کرده است تا به اینجا رسیده است. شما نیز به عنوان یک فرد باید برای موفقیت در دنیای کاری این فراز و نشیبها را تجربه نمایید.
5
/
3
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟