داستان برند هرمس

داستان برند هرمس

حسین رمضان نیا
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند هرمس

داستان برند هرمس یکی از مواردی است که می‌تواند تفکر شما را به عنوان تولید کننده زیر و رو کند. هرمس یک برند فرانسوی است که امروزه به عنوان یکی از مهمترین شرکت‌های تولیدکننده در زمینه کالاهای لوکس شناخته شده است. زمانی که به محصولات برند هرمس نگاه می‌کنید، می‌توانید ردی از یک میراث غنی خانوادگی، هنر، باریک‌بینی و احساس را تجربه کنید. تمامی این موارد باعث شده‌اند که امروزه برند هرمس مورد توجه کسانی قرار گیرد که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند.

داستان برند هرمس

لوگوی هرمس چیست؟

اگر به لوگو هرمس توجه کنید یک کالسکه اسب می‌بینید و ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه ارتباطی میان لوگوی هرمس و تولیدات آن وجود دارد. اگر به داستان برند هرمس توجه داشته باشید متوجه می‌شوید که این برند کار خود را به عنوان کارگاه تولید زین اسب در پاریس آغاز کرد و همین امر باعث شد که این لوگو خلق شود. هرمس پس از آنکه وارد فعالیت‌های دیگر شد، لوگو خود را تغییر نداد.

فسلفه عمیق برند هرمس

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند هرمس به چشم می‌خورد فلسفه عمیق آن است. این برند بر اساس مفاهیمی نظیر کیفیت و کمیابی پایه‌ریزی شده است. در واقع، بر همین اساس، برند هرمس از تولید انبوه دور ماند و تنها بر کیفیت تمرکز داشت. سخت‌کوشی و تلاش از جمله مواردی هستند که باید در ساخت تمامی محصولات هرمس منعکس شوند. اکسل دوماز که اکنون به عنوان مدیر عامل برند هرمس کار می‌کند موفقیت خود را شوقی می‌داند که در ساخت تمامی محصولات برند هرمس به کار رفته است.

ماندگاری برند هرمس در طی 180 سال

اگر به داستان برند هرمس توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید این برند در طی 180 سال به صورت ثابت و یکنواخت باقی‌ مانده است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند توجه به اصول مشخص در برند هرمس رمز بقای آن است. تمامی محصولات برند هرمس در کشور فرانسه تولید می‌شوند و بر اساس ادعاهای این برند هر محصول تنها توسط یک صنعتگر تولید می‌گردد.

محصولات برند هرمس

این برند محصولات زیر را به بازار عرضه می‌کند:

  • کلاهای چرمی
  • پوشاک آماده‌ی زنانه و مردانه
  • کفش، کمربند، دستکش
  • کلاه، ابریشم و پارچه
  • جواهرات
  • مبلمان
  • کاغذ دیواری
  • رومیزی
  • عطر
  • ساعت مچی

داستان برند هرمس

ویژگی‌های اصلی برند هرمس

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند هرمس به چشم می‌خورد ویژگی‌هایی است که در استراتژی‌های کاری این برند وجود دارد. این موارد به شرح زیر هستند:

  • شرکت در دوره جعبه نارنجی: تمامی کارکنانی که به برند هرمس می‌پیوندند در یک جلسه آموزشی سه روزه با با تاریخچه، بنیان‌گذاران و روند توسعه‌ی محصولات این شرکت آشنا می‌شوند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم در داستان برند هرمس فلسفه آن جایگاه ویژه‌ای دارد و بنیانگذاران در تلاش هستند کارمندان این برند را با فرهنگ و فلسفه کاری هرمس آشنا کنند.
  • شرکت در رویداد دوسالانه برند هرمس: برند هرمس هر دو سال یکبار رویدادی را با نام پودیوم در پاریس برگزار می‌کند که 1000 نماینده فروش این شرکت از نقاط مختلف جهان در آن شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این رویداد این است که برند هرمس نمی‌خواهد مانند محصولات دیگر به فروش برسد و جذابیت در فروش یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.
  • عدم توجه به تاییدیه چهره‌های مشهور: از جمله مواردی که در داستان برند هرمس به چشم می‌خورد عدم توجه به تاییدیه چهره‌های مشهور است. زیرا تمامی مشتریان هرمس از افراد مشهور و موفق دنیا هستند و همین امر باعث شده است که این برند به یک برند متمایز تبدیل شود.
  • عدم توجه به ساختار منقطه: شاید برای شما جالب باشد که بدانید برند هرمس محصولات خود را بر اساس منطقه خاصی ارائه نمی‌دهد و تمامی محصولات برند هرمس با یک ساختار واحد در سراسر دنیا به مخاطبان عرضه می‌شوند. این مسئله در داستان برند هرمس بسیار مهم است.
  • گذراندن دوره آموزشی دوساله: هر صنعتگری که بخواهد وارد برند هرمس شود و تولید محصولات هرمس را آغاز کند، باید ابتدا یک دوره آموزشی دو ساله را پشت سر بگذارد. این امر باعث می‌شود برند هرمس از تولید انبوه دور بماند و بر انحصاری بودن تمرکز داشته باشد. به طور مثال، بخش فروش محصولات چرمی هرمس تنها در سال 200 کارگر را استخدام می‌کند.

نسخه محدود، استراژی ویژه برند هرمس

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند هرمس به چشم می‌خورد پایبند بودن این برند به تولید نسخه محدود است. همین امر باعث شده است که اصل محدودیت در تمامی فروشگاه‌ها رعایت شود. صبر مهمترین اصلی است که مشتریان برند هرمس باید بیاموزند. آنها نباید انتظار داشته باشند که در زمان ورود به فروشگاه تمامی محصولات به تعداد زیاد در دسترس آنها قرار دارد. آنها می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهند و چند ماه باید صبر کنند تا محصول به دست آنها برسد. برند هرمس به عنوان یکی از قوی‌ترین برندها در دنیا به همکاری با طراحان داخلی به ویژه در خصوص مبلمان توجه ویژه‌ای دارد و این دقیقا همان مسئله‌ای است که همواره در داستان برند هرمس به چشم می‌خورد. همچنین، باید بدانید در داستان برند هرمس جایی برای تخفیف نیست.

برند هرمس با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟

بزرگترین چالش برند هرمس در رابطه با رقیب خود LVMH است. این برند در سال‌های 2002 تا 2010 هفده درصد از سهام هرمس را خریداری کرد و همین امر باعث شد که اختلافات جدی و طولانی میان دو شرکت مطرح شود. در همین راستا، 50 نفر از نوادگان بنیانگذار هرمس سرمایه خود را در شرکتی به نام H51 قرارد دارند که ارزش آن بیش از 16 میلیارد دلار است. آنها با هم توافق کردند که در دو دهه آینده هیچ سهمی به فروش نرسد. همچنین، آنها اعلام کردند که فروش سهام به LVMH ممنوع است. این موضوع باعث شد که برند هرمس بتواند استقلال خود را حفظ کند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند هرمس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید برند هرمس یک برند لوکس و جهانی است که استراتژی اصلی آن محدود بودن است. مطالعه داستان‌های برندهای مختلف باعث می‌شود شما با نگرش‌های جدید در دنیای کاری آشنا شوید و تجربیات خود را افزایش دهید (اگر می‌خواهید با داستان برندهای لوکس آشنا شوید، می‌توانید داستان برند شنل را مطالعه کنید).

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0