مهارت متقاعد سازی چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

متقاعد سازی چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

زینب متولی
آبان ۱, ۱۴۰۰ / 20 دقیقه مطالعه

متقاعد سازی چیست و چه تاثیری در زندگی دارد؟

برای شما هم پیش آمده است که فقط به قصد تماشای اجناس وارد مغازه‌ای شوید، اما فروشنده به نحوی راجع به محصول خود شرح دهد که شما یکی از اجناس مغازه را تهیه کنید؟ یا در اقوام و دوستانتان شخصی باشد که بتواند به راحتی دیگران را متقاعد کند و نظر همه را با نظر خود هم‌راستا کند؟ به این مهارت متقاعد سازی گفته می‌شود. این مهارت فوق‌العاده می‌تواند زندگی شما، سطح فروش محصول و جایگاه اجتماعی شما را تعیین کند. برای به دست آوردن این مهارت‌ها نیاز به یک سری ویژگی و تکنیک است. تمامی مهارت‌های زندگی اکتسابی هستند، یعنی چیزی نیست که به صورت ذاتی از ابتدا در فرد وجود داشته باشد، بلکه با تمرین و انجام تکنیک‌های مربوطه شما این مهارت را به دست خواهید آورد. اگر شما این مهارت را نداشته باشید، نمی‌توانید رئیس خود را راضی کنید که افزایش حقوق داشته باشید. و یا اگر کار شما فروش است نمی‌توانید فروش خوبی داشته باشید. در این مقاله قرار است راجع به مهارت متقاعد سازی صحبت کنیم.

مهارت متقاعدسازی چیست؟

مهارت متقاعد سازی به شما کمک می‌کند که ایده‌های خود را به نحوی به دیگران ارائه دهید که افراد نسبت به نظرات و ایده‌های شما دیدگاه  مثبتی پیدا کنند و ترغیب شوند که از خدمات و ایده شما استفاده کنند. این مهارت را می‌توان به نوعی یک استعداد دید. اینکه شما بتوانید دیدگاه، نیاز و نظرات افراد را به سمتی که خودتان می‌خواهید هدایت کنید. برای اینکه شما بتوانید نظر افراد را به سمتی که خودتان می‌خواهید، هدایت کنید؛ نیاز است پیامی که بتواند اطلاعات مورد نظرتان را با توجه به شرایطی که فرد مورد نظرتان در آن لحظه دارد را به نحوی بیان کنید که احساسات یا منطق او را برانگیزد و یا کاری کنید که قدرت استدلال و تصمیم گیری او را نیز درگیر کند. پس متقاعد سازی توانایی تاثیر گذاری بر اشخاص از طریق ارتباط برقرار کردن(به صورت کلامی یا نوشتاری) است. مهارت متقاعد سازی چیست؟

اهمیت متقاعدسازی

متقاعدسازی مهارتی است که شما در تمامی مراحل مختلف زندگی به آن نیاز دارید. اگر این مهارت را بلد باشید می‌توانید در جنبه‌های مختلف زندگی، به طور حتم موفق خواهید شد. زمانی که شما فرزند یک خانواده هستید، باید خانواده را متقاعد کنید که می‌توانید برای زندگی خود تصمیم بگیرید. زمانی که شاغل هستید باید رئیس خود را راضی کنید که به ایده‌های شما گوش دهد. فروشده هستید باید مشتریان خود را متقاعد کنید که از شما خرید کنند.  فریلنسر هستید باید کارفرما را متقاعد کنید که از مهارت شما استفاده کنند. اگر شما بتوانید افراد را متقاعد کنید، پس زندگی شما به سمت زندگی بهتر شدن و موفقیت می‌رود. مهارت متقاعد سازی یعنی شما بدانید در کجا، چه حرفی را به چه شخصی بگویید، اگر این مسئله را یاد بگیرید. در زندگی موفق خواهید شد. متقاعد سازی دیگران یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های تبلیغاتی است. افراد متخصص و بازاریاب برای فروش و تبلیغات محصولاتشان از این مهارت، چه در جملات خود و چه در رفتار خود استفاده می‌کنند. استفاده از کلمات قدرتمندی مانند متحول کننده، اثبات شده و .... به کیفیت محصول یا خدمات شما تاکید می‌کند و بر ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارد. اگر شما کارآفرین هستید، برای اینکه بتوانید مردم و افراد دیگر را متقاعد کنید که به شما اعتماد کنند نیاز به مهارت متقاعد سازی دارید.

استفاده از مهارت متقاعدسازی

در این قسمت از مقاله مشاغل و بخش‌هایی که به  مهارت متقاعد سازی ارتباط مستقیم دارند، را اعلام کرده‌ایم.
بازاریابی و فروش
در شغل بازاریابی و فروش شما ارتباط مستقیم با مشتری دارید و اگر بتوانید مشتریان خود را متقاعد کنید که به محصول و خدمت شما نیاز دارند، حتما موفق خواهی بود.
مدیریت
اگر شما می‌خواهید یک مدیر موفق باشید. باید بتوانید کارمندان و تیم خود را متقاعد کنید که بتوانند به شما اعتماد کنند و تلاش لازم برای رسیدن به اهداف سازمان را انجام دهند. علاوه بر متقاعد کردن کارمندان متقاعد کردن مشتریان و شرکا هم لازم است. باید بتوانید از ایده‌های خود دفاع کنید و بتوانید ایده‌های خود را به مرحله اجرا برسانید.
مصاحبه کاری
اگر قرار است شغل خود را عوض کنید و یا به دنبال کار هستید، باید مهارت متقاعدسازی را در خود تقویت کنید. شما باید به مصاحبه کننده و کارفرما اثبات کنید که مناسب‌ترین فرد برای استخدام هستید و باید شما را انتخاب کنند.
روابط شخصی
شما چه جزو والدین باشید چه فرزند خانواده باشید. باید از مهارت‌های متقاعد سازی استفاده کرده و افراد دیگر را راضی کنید که تصمیمی بگیرند که برایشان مفید است. به طور مثال: اگر شما در نقش مادر خانواده هستید. باید فرزندان خود را متقاعد کنید که برای سلامتی و حال خوبشان به کلاس های ورزشی مراجعه کنند.

13 قاعده اصلی متقاعدسازی

همانطور که متوجه شدید مهارت متقاعدسازی در تمامی بخش‌های زندگی و برای افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس بلد بودن آن لازم است به طور کلی افراد ابتدا در مقابل متقاعد شدن واکنش نشان خواهند داد. متقاعد سازی به سه عامل دریافت کننده پیام، ارسال کننده پیام و نوع پیام بستگی دارد. خود متقاعد سازی قواعدی دارد که باید آن را بلد باشید تا بتوانید دیگران را به پذیرش تغییرات مثبت ترغیب کنید.

قواعد متقاعدسازی:

  • برای متقاعد کردن، افراد را مجبور نکنید
تحت هیچ شرایطی افراد را به انجام دادن کاری که دوست ندارند مجبور نکنید، شما قرار است افراد را متقاعد کنید که اگر نظر و ایده شما را انجام دهند. هم به نفع خودشان است و هم به نفع شما، پس قرار نیست کسی را مجبور به انجام کاری کنید.
  • تمرکزتان بر روی مخاطبینی باشد که قانع میشوند.
اگر شما مهارت متقاعد سازی را داشته باشید، اکثر افراد را می‌توانید قانع کنید. اما در اولویت اول وقت و انرژیتان را برای کسانی بگذارید که راحت‌تر قانع می‌شوند. مهم‌ترین قدم در متقعاد سازی انتخاب و شناسایی کسانی است که نسبت به شرایط شما زودتر قانع می‌شوند.
  • محتوا و زمان‌بندی درستی را انتخاب کنید.
یکی دیگر از عوامل مهم، محتوایی است که ارائه می‌دهید اگر محتوای شما ارزشی نداشته باشد. مشتری به صحبت‌های دیگر شما نیز گوش نخواهد داد و برعکس اگر شما بتوانید بهترین محتوای خود را ارائه دهید، کاربر نیز به شما اعتماد می‌کند و بقیه صحبت‌های شما را نیز گوش می‌دهد. همچنین زمانی که به مخاطب محتوای خود را ارائه می‌دهید نیز مهم است. اگر فرد در آرامش باشد و ذهنش درگیر مسئله‌ای دیگر نباشد، با دقت تمام می‌تواند به صحبت های شما گوش دهد. هرچقد شرایط زمانی و مکانی درست‌تر باشد امکان متقاعد شدن فرد نیز بیشتر است.
  • مخاطب را در اولویت قرار دهید و به او توجه کنید.
اگر شما به فرد توجه نکنید و فقط بخواهید ارائه خود را انجام دهید، به طور قطع نتیجه خوبی نخواهید گرفت. ابتدا سعی کنید با مخاطب صحبت کنید یک ارتباط اولیه برقرار کنید و با توجه به شرایط افراد را نام کوچک صدا کرده و با احترام صحبت کنید. سعی کنید حرف‌ها و نظرات افراد را گوش دهید. و بعد از آن سعی کنید فرد را متقاعد کنید که با توجه به صحبتشان نظر شما به نفعشان است.  
  • در مخاطبان خود احساس نیاز ایجاد کنید.
اغلب افراد همیشه در مواجهه با کسانی که قصد دارند، آن‌ها را متقاعد کنند، تصور می‌کنند که همه نیازهایشان برطرف شده است. درباره نیازهایی صحبت کنید که مخاطب قبلا درباره آن‌ها فکر نکرده باشد و او را قانع کنید که برای برطرف‌کردن آن نیاز به شما احتیاج دارد.   کاربرد  متقاعد سازی
  • تسلیم نشوید.
سعی کنید کوتاه نیاید. زیرا افرادی تاثیر بهتری می‌گذارند که بر کار خود پافشاری کنند. کار خود را قبول داشته باشید و بر روی ایده و نظر خود پافشاری کنید، اما حواستان باشد که این پافشاری به شکل صحیح و در زمان درست شکل بگیرد. زیرا همیشه افراد در مقابل نظرات و ایده‌های جدید یک گاردی دارند و این گارد اگر شما بر ایده خودتان به درستی پافشاری کنید.  به مرور زمان از بین میرود.
  • افراد را تحسین کنید.
تحسین کردن و انتقال حس خوب باعث می‌شود که در دیگران احساس خوب و مثبت به وجود بیاید.  و این حس خوب در ادامه باعث می‌شود که افراد به شما اعتماد کنند. سعی کنید بر روی ویژگی‌هایی از فرد دست بگذارید که خاص‌تر هستند و احتمالا کمتر به چشم دیگران می‌آیند. مثلا می‌توانید راجع به لحن صحبت کسی احساس مثبت ایجاد کنید. این قاعده بسیار به شما کمک خواهد کرد.
  • انتظارات را برآورده کنید.
اگر شما محصول و ایده خود را به نحوی نمایش دهید که بتواند انتظارات دیگران را برآورده کند، افراد می‌توانند در این حالت به شما اعتماد کنند. سطح کیفیت محصول و و یا ارائه خدمات شما باید به قدری مناسب باشد که انتظار افراد از همکاری با شما براورده شود.
  • حقیقت را بگویید.
صادق باشید و لطفا  برای فروش در زمان کوتاه‌تر و متقاعد کردن افراد دروغ نگویید یا کاری را که نمی‌توانید انجام دهید، اعلام نکنید. سعی کنید توانایی خود را و آن چیزی که از پسش برمیاید را به نحوی نشان دهید که افراد بتوانند به شما اعتماد کنند. اگر شما اعتماد یک مشتری را جلب کنید، ممکن است آن فرد تا مدت‌های زیادی مشتری شما باقی بماند و افراد دیگر را نیز متقاعد کنند که از خدمات شما استفاده کنند و اگر این اعتماد از بین برود برای برند شما مناسب نیست.
  • انرژی مثبت منتقل کنید.
احتمالا شما نیز با افرادی که انرژی بالایی دارند روبه رو شده اید. افرادی که به دیگران انرژی مثبت می‌دهند، خودشان نیز افکار و ذهن مثبتی دارند و متقاعد کردن این نوع افراد بسیار راحت‌تر است. زیرا از طریق یک مکالمه ساده ارتباط چشمی درست شما می‌توانید وارد مرحله درست از مکالمات شوید. سعی کنید انگیزه ایجاد کنید و نیرو بگیرید. لطفا حتی اگر افراد انرژی مثبت بالایی دارند و موافق ایده و محصول شما هستند فرصت دهید که صحبت کنند.
  • پیام خود را به‌سادگی منتقل کنید.
باید پیام و ایده خود را به نحوی بیان کنید که آن فرد نیز بتواند پیام شما را به سادگی به شخص دیگری منتقل کنید. اگر مشتری و یا کاربر شما نتواند صحبت شما را به درستی و راحت به شخص دیگری انتقال دهد، این یعنی شما نتوانستید پیام خود را به درستی و سادگی بیان کنید و باید نحوه بیان خود را تغییر دهید.
  • اعتمادبه‌نفس داشته باشید.
داشتن اعتماد به نفس درنحوه مکالمه شما تاثیر خواهد داشت.  به همین علت زمانی که شما فردی با اعتماد به نفس باشید، راحت‌تر می‌توانید افراد را متقاعد کنید. قاطعیت و اعتماد به نفس باعث می‌شود، شما فردی مطمئن و امین به چشم بی‌آیید. و اگر به آنچه انجام می‌دهید، اعتقاد داشته باشد. می‌توانید دیگران را نیز  راحت‌تر متقاعد کنید.
  • ارتباطتان را مختصر و مفید سازید.
یک بیت از اشعار نظامی است که  می‌گوید "کم گوی و گزیده گوی چون در/ تا زاندک تو، جهان شود پر" و این بیت به این معنا است که کوتاه و کم صحبت کنید، اما آنقدر حرفتان پر معنا باشد که تاثیر زیادی بر روی افراد بگذارد. اصولا صحبت‌های طولانی کسل کننده است و هیچ شخصی مشتاق مذاکره‌های طولانی نیست. سعی کنید در یک مکالمه کوتاه اما منسجم و درست، محصول و ایده خود را ارائه دهید. گاهی یک مکالمه کوتاه و ساده تاثیر بیشتری نسبت به مکالمه‌های بلند خواهد داشت. استفاده از اصطلاحات سخت یا جملات نامفهموم کلمات انگلیسی تخصصی در اولین مکالمه شما تاثیر منفی خواهند داشت، حتما به کلامی که بیان می‌کنید توجه کنید. تاثیر مهارت متقاعد سازی

مهارت متقاعدسازی در محیط کار

یکی از مهارت‌های مهم در محیط کار که می‌تواند به آرامش بیشتر و زندگی حرفه‌ای شما کمک کند، داشتن مهارت متقاعد سازی است. اینکه شما بتوانید دیگران را قانع کنید سخت است، اما با یادگرفتن این مهارت این کار سخت نیز آسان می‌شود. در قسمت‌های قبلی مقاله نیز گفته شد که چه شما به دنبال کار باشید، چه کارمند، چه رئیس،  همواره در زندگی حرفه‌ای خود به متقاعد کردن دیگران نیاز دارید. در این قسمت از مقاله قصد داریم به 12 مهارت برای متقاعد کردن اطرافیان در محیط کار اشاره کنیم.
  1. بدانید که چه هدفی از متقاعد کردن دیگران دارید.
در مناظرات انتخاباتی کاندیدهای ریاست جمهوری می‌دانند که باید مردم را متقاعد کنند که به آن‌ها رای دهند به همین علت صحبت‌ها و لحن بیان خود را به نوعی انتخاب می‌کنند که مردم به این امر راضی شوند. شما نیز زمانی که می‌خواهید همکاران خود را در جلسه قانع کنید یا به یه یک جلسه با شرکت‌های دیگر دعوت شدید، باید کاملا به خواسته‌ها و اهداف خود مشرف باشید تا بتوانید قاطعانه راجع به آن صحبت کنید و افراد را متقاعد کنید که این کار مناسب آن ها است و ایده شما می‌تواند به آن‌ها چه کمکی کند و چرا باید به شما و ایده‌تان فرصت دهند. زمانی که شما دید کامل به ایده‌ها و نظریات خود دارید، راحت و سریع‌تر می‌توانید افراد را قانع کنید که این ایده برای آن‌ها مناسب است.
  1. به ایده و محصول خود، ایمان داشته باشید.
اگر شما خودتان به آن چیزی که می‌خواهید ایمان قلبی نداشته باشید، دیگران نیز نمی‌توانند خوب بودن آن را باور کنند. باور قلبی شما به ایده‌ها و محصولاتتان باعث می شود مشتاق‌تر و با اعتماد به نفس بالاتری به نظر بیاید و زمانی که افرد این حس خوب و اطمینان را در شما ببینند راحتتر اطمینان میکنند.  زمانی را که برای متقاعد کردن افراد می‌گذارید. سعی کنید با اعتماد به  نفس بالا و قاطعیت راجع به اهداف خود صحبت کنید. به طور مثال: اگر شما کارجو هستید در جلسه مصاحبه خود به توانایی‌هایی که دارید اطمینان داشته باشید و با اعتماد به نفس راجع به خودتان و توانایی‌هایتان صحبت کنید تا رئیس و کارفرمایی که با شما مصاحبه می‌کند، حس مثبتی از شما بگیرد و خیالش راحت باشد که شما از پس انجام وظایف بر می‌آیید. اگر شغل شما بازاریابی و فروش است، زمانی که راجع به محصولات خود با مشتری صحبت می‌کنید اگر باور قلبی نداشته باشید، لحن شما همراه با دو به شکی خواهد بود. و این شک باعث می‌شود. آن‌ها نیز به شما اعتماد نکنند، حالا تصور کنید شما با قاطعیت به افراد اعلام کنید که محصول شما چه ویژگی‌هایی دارد و چه کمکی به آن ها خواهد کرد قطعا تاثیر بهتری خواهد داشت.
  1. سعی کنید گفتمانی با انرژی مثبت داشته باشید.
زمانی که شما ایده‌ها و محصولات خود را باور داشته باشید. واکنش منفی نشان نخواهید داد.  اما مهم است در طول صحبت با افرادی که می‌خواهید متقاعدشان کنید نیز این انرژی و حس مثبت وجود داشته باشد. سعی کنید با روی خوش با افراد رو به رو شوید و صحبتی مثبت گرایانه داشته باشید. بهتر است راجع به نکات مثبت صحبت کنید و از جملات مثبت و پر احساس صحبت کنید. اگر می‌خواهید ایده‌ای به رئیستان بدهید سعی کنید، نتایج مثبت آن را نشان دهید و در فروش محصول سعی کنید از قدرت تصویرسازی نیز استفاده کرده و نشان دهید که محصول شما چه تغییرات مثبتی برای افراد ایجاد خواهد کرد. اگر سخنان شما با مخالفت  افراد روبه رو شد، سعی کنید حرف‌ها و دلایل مخالفت طرف مقابل را کامل شنیده و از بین نکاتی که بیان می‌کند، آن‌هایی را که شما می‌توانید به نفع خودتان استفاده کنید را یادداشت کرده و از طریق آن نکات و صحبت هایی حول و محور آن مکالمه را به نفع خودتان تمام کنید. و سعی کنید مخالفت و رد کرد صحبت‌هایشان را با زیرکی و توضیح دادن درست انجام دهید و هیچوقت نظر شخص روبه روی خودتان را قاطعانه رد نکنید.
  1. از شواهد و مدارک موجود استفاده کنید
سعی کنید برای اثبات صحبت‌هایتان و قانع کردن دیگران در هر شرایط از مدارک و شواهد مشخص و مرتبط استفاده کرده و ایده خود را تایید کنید.  برای تایید استدلال هایتان می‌توانید از شواهدی که در کتاب‌ها مقالات و ویدئو‌ها وجود دارد. استفاده کنید. زمانی که صحبت‌ها و استدلال‌های شما همراه با سند و مدرک باشد، افراد راحت‌تر میتوانند اطمینان کنند. به طور مثال: در مصاحبه شغلی می‌توانید مهارت‌های خودتان را با توجه به نمونه کارهایی که قبلا انجام داده‌اید را ثابت کنید. همچنین برای استدلال صحبت‌ها  و متقاعد کردن همکاران و رئیسان خود از گزارش‌ها و امارها و جداولی که موجود هستند استفاده کنید. اگر شغل شما بازاریابی و فروش است، می‌توانید از نمونه فروش‌های واقعی و داستان موفقیتتان استفاده کنید تا محصولات شما اثبات شود. این فعالیت‌ها به تقویت برندتان نیز کمک خواهد کرد. استفاده کردن از شواهد و اسناد متقاعد کردن افراد را اندکی راحت‌تر می‌کند. تصویر سازی
  1. تصویرسازی کنید
سعی کنید در ارائه‌ها و صحبت‌های خود قدرت تصویرسازی افراد را تحریک کنید. دیدن تصاویر قدرت بیشتری نسبت به شنیدن دارد. اگر شما صحبت‌های خود را به صورت تصویری نیز به افراد نشان دهید. قطعا توجه بیشتری به شما جلب خواهد شد. و افراد راحت‌تر می‌توانند راجع به ایده و محصول شما فکر کرده و تصمیم‎گیری کنند.  
  1.  برای متقاعدسازی خودتان را جای طرف مقابل بگذارید
قبل از اینکه بخواهید راجع به ایده درخواست و محصول خود با دیگران صحبت کنید در ابتدا خودتان را جای شخص مقابل بگذارید و در نظر بگیرید آیا از نظر آن شخص ایده‌ها و صحبت‌های شما چقدر ارزش دارد؟زمانی که شما خودتان را جای فرد می‌گذارید از عکس العمل‌های احتمالی ایشان مطلع خواهید شد. به طور مثال زمانی که شما تلاش می‎کنید، خودتان را جای این شخص قرار دهید. می‌توانید درک کنید که نسبت به صحبت‌های شما چه عکس العملی نشان خواهد داد اگر عصبانی شود و یا راجع به مواردی که این فرد  دوست دارد،صحبت کنید چه عکس العملی نشان خواهد داد. آیا مسئله خاصی هست که حساسیت این فرد باشد و اشاره به آن درست نباشد؟ اگر شما بتوانید دیگران را درک کنید، راحت‌تر می‌توانید افراد را قانع کنید که شما گزینه مناسبی برای انتخاب هستید.  
  1. بهترین‌ها را همان ابتدا نشان دهید
سعی کنید در شروع ارائه قوی‌ترین و مهم‌ترین نکات ارائه خود را بیان کنید، در این حالت افراد متقاعد می‌شوند که  تا انتهای مقاله شما همراهی‌تان کنند، همچنین از خسته شدن شنوندگانتان جلوگیری خواهید کرد. زمانی که شما نکات مهم را در ابتدا مکالمه بیان می‌کنید به افراد نشان می‌دهید که حرفی برای گفتن دارید و به دنبال حاشیه نیستید. همچنین استدلال‌ها، شواهد قوی و محکم‌ترین دلایل که ایده و محصول شما را تایید می‌کند برای آخر گفت و گو نگه ندارید. در ابتدا نکات مهم و اصلی‌ترین نکات را بیان کنید و سپس نکاتی که در درجه دوم قرار دارند را اعلام کنید. اما توجه داشته باشید این به این معنی نیست که تمامی نکات و مزایا را در ابتدا بیان کنید و فردی پرحرف و بی‌برنامه به نظر بی‌آیید، مکالمات خود را دسته بندی کنید، همیشه چند نکته از مزایا و ویژگی‌ها را نگه دارید که فرد مقابل مشتاق باشد آن را هم بداند.  
  1. از طرف کاربران در ذهنتان پاسخ ندهید.
قبل از اینکه با افراد صحبت کنید، پاسخی در ذهنتان ندهید و تصور نکنید که آن‌ها به شما نیاز ندارند. همانطور که در قواعد متقاعد سازی گفته شد، اول به دنبال کسانی بروید که مطمئن هستید جواب آن‌ها مثبت است. اما از دیگران نیز غافل نشوید. همانطور که گفتیم اگر شما اعتماد به نفس کامل داشته باشید و با قاطعیت محتوای خود را ارائه دهید و به این فکر نکنید که جواب فرد مثبت است یا منفی. انتخاب را به عهده خود شخص بگذرید و فقط سعی کنید، محتوای خود را بهترین شکل ارائه دهید.  
  1. به واکنش‌های آنها توجه کنید.
سعی کنید مطلبی که مخاطب می‌خواهد را به او ارائه دهید. زمانی که با فرد صحبت می‌کنید همانطور که قرار شد، در ابتدا موارد لازم را بیان کنید و بعد از آن شما می‌توانید عکس العمل افراد را نسبت به ایده‌ها و افکار خود ببینید. اگر مخاطبتان لبخند می‌زنند و اشتیاق می‌بینید، صحبت‌هایتان را ادامه دهید. زمانی که شما علاقه و اشتیاق فرد را برای صحبت‌های خود شنیده‌اید. می‌توانید بیشتر تلاش کنید و ارائه کامل‌تری دهید.  
  1. به زبان بدنتان توجه کنید
استفاده از زبان بدن و حرکات درست و به موقع هم به تقویت مهارت‌های اجتماعی شما کمک خواهد کرد، هم در مهارت متقاعدسازی بسیار به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید با ارتباط چشمی درست و استفاده از حرکات بدن در زمان مناسب اعتماد به نفس و تسلط خود را به شخص مقابل نشان دهید، همچنین تاثیر عجیبی بر روی متقاعد کردن افراد بگذارید. سعی کنید در طول مکالمه ارتباط چشمی برقرار کنید و برای ارائه خود ایستاده و با اعتماد به نفس برخورد کنید. برای تاکید بر روی سخنان خود از حرکت دستانتان استفاده کنید. اما توجه داشته باشید همه حرکات شما به اندازه و مناسب باشد. حرکت زیاد دست نشان دهنده استرس است. لبخند داشتن نیز به شما کمک می‌کند، اما لبخند زیاد نیز می‌تواند با لبخندهای عصبی اشتباه گرفته شود.
  1. خودتان را برای جواب منفی اماده کنید.
در هر حالتی ممکن است که دلیلی برای مخالفت از سوی همکاران و رئیسان و حتی مشتری خود وجود داشته باشد. سعی کنید در مقابل پاسخ منفی افراد در ابتدا آرامش خود را حفظ کنید و از قبل آمادگی لازم را برای پاسخ دادن نسبت به درگیری‌های احتمالی و پاسخ‌های منفی داشته باشید. ایده و محصول خود ا از قبل بررسی کنید و نکته‌هایی که ممکن است، باعث پاسخ‌های منفی شود را قبل از ارائه جمع‌آوری کنید. و در جواب مخالفت‌های احتمالی پاسخ‌هایی از قبل اماده کنید. در این شرایط شما برای هر نوع جوابی آماده هستید و به راحتی می‌توانید عکس العمل نشان دهید.  
  1. از تکنیک داستان‌سرایی کنید.
شما می‌توانید نظر و محصول خود را مثل داستان بیان کنید. این تکنیک می‌تواند بسیار در فروش شما تاثیر گذار باشد. همه افراد از داستان خوششان می‌آید. و زندگی ما برپایه داستان است. به همین علت داستان احساس بهتری را  در افراد ایجاد می‌کند. به همین علت ارائه پیشنهاد در قالب داستان برای مخاطبین باورپذیرتر است. شما می‌توانید از طریق داستان ذهن مخاطب را درگیر کرده و بعد سعی کنید فرد متقاعد شود.  

نتیجه گیری

مهارت متقاعد سازی به شما کمک می‌کند که بین چند گزینه شما انتخاب شوید. یا بهتر است بگوییم شما افراد را قانع می‌کنید که شما را انتخاب کنند. این مهارت در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف زندگی مانند زندگی شخصی، ارتباطات بین فردی و محیط کارتان، لازمتان می‌شود. داشتن این مهارت می‌تواند زندگی شما را به کلی عوض کند. می‌تواند میزان فروش، کیفیت کار شما با دیگران و کیفیت روابطتان را تغییر دهد. این مهارت انقدر مهم است که لازم است شما وقت و هزینه خود را صرف آن بکنید، اما مطمئن باشید نتیجه‌ای که می‌گیرید خیلی بهتر است. با دیدن وبینار متقاعدسازی به روش حرفه‌ای ها می‌توانید فروش و کسب و کار خود را تغییر دهید. افراد درموقعیت‌های متفاوتی قرار می‌گیرند که باید دیگران را متقاعد کنند. اما متقاعد کردن دیگران قواعد خاص خودش را دارد. شما تا به حال در شرایطی قرار گرفته‌اید که لازم باشد افراد را متقاعد کنید؟آیا در متقاعد سازی افراد موفق بوده اید.
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • sklep online فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

    Wow, wonderful weblog structure! How long have you ever been blogging for?
    you make blogging glance easy. The total glance of your web site is excellent, as smartly
    as the content material! You can see similar here sklep online

  • sklep internetowy فروردین ۲۶, ۱۴۰۳

    Wow, awesome weblog structure! How lengthy have you ever been running a blog for?
    you make running a blog glance easy. The whole glance of your web
    site is wonderful, as smartly as the content! You
    can see similar here dobry sklep

  • sklep فروردین ۲۶, ۱۴۰۳

    Wow, marvelous weblog format! How lengthy have you ever been blogging for?
    you made running a blog glance easy. The overall glance of your
    website is great, let alone the content material! You can see similar here sklep internetowy