داستان برند نتفیلیکس

داستان برند نتفیلیکس

حسین رمضان نیا
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ / 7 دقیقه مطالعه

داستان برند نتفیلیکس

از زمانی که اینترنت به زندگی انسان‌ها وارد شد، بسیاری از افراد تلاش کردند از پتانسیلی که اینترنت در اختیارشان قرار می‌داد به بهترین شکل استفاده نمایند و همین امر باعث شده است بسیاری از کسب‌وکارها از جمله نتفیلیکس به یک برند چندین میلیون دلاری در دنیا تبدیل شوند. زمانیکه صحبت از داستان برند نتفیلیکیس می‌شود بسیاری از افراد تصور می‌کنند این برند یک شبه به موفقیت رسیده است، اما اگر به داستان آن توجه کنید متوجه می‌شوید بنیان‌گذار آن، ویلموت رید هستینگ، راه پرفراز و نشیبی را طی کرده است تا توانسته است به این موفقیت دست پیدا کند. بهتر است بدانید پشتکار، ادامه دادن و تلاش برای افزایش آگاهی از جمله اموری هستند که شما را در هر شغل و حرفه‌ای موفق می‌کنند.

راه‌اندازی شرکتی برای دیباگ‌ کردن نرم‌افزارها

ویلموت رید هستینگ در ابتدا در کمپانی Adaptive Technology کار می‌کرد و توانست ابزاری را برای دیباگ کردن نرم‌افزارها ارائه دهد. پس از مدتی تصمیم گرفت شرکت خصوصی خود به نام  Pure Software را راه‌اندازی کند و تمرکز اصلی این شرکت بر ساخت نرم‌افزار‌هایی برای پیدا کردن باگ و مشکلات نرم‌افزاری قرار داشت. به زودی محصولات این شرکت مورد توجه قرار گرفتند و هستینگ توانست به ثروت زیادی دست پیدا کند. این مسئله در داستان برند نتفیلیکس قابل اهمیت است و باعث شد او به بخش دیگری از تجارت وارد شود.

هستینگ برای دیرکرد جریمه می‌شود!

بهتر است بدانید تمامی کسانی که به موفقیت‌های چشمگیری در سطح بین‌المللی دست یافته‌اند شکست‌های زیادی را تجربه کرده‌اند. اما چیزی که باعث شده است آنها رویکرد متفاوتی در مقایسه با دیگران داشته باشند، پیدا کردن راهکاری برای جبران خسارتی است که به آنها وارد شده است. این بخش در داستان برند نتفیلیکس بسیار مهم است و به عنوان نقطه عطفی در این برند در نظر گرفته می‌شود.

داستان برند نتفیلیکس

در آن زمان اجاره فیلم و سی‌دی بسیار مرسوم بود و افراد باید فیلم‌ها را سر زمان مشخص به محلی که اجازه کرده بودند پس می‌دادند. در یکی از روزهایی که هستینگ فیلم اجاره کرده بود 40 دلار به دلیل دیرکرد در تحویل فیلم جریمه شد و همین امر باعث شد او به فکر ایجاد کسب‌وکار جدیدی برای جلوگیری از خسارات باشد و در اینجا بود که برند نتفیلیکس متولد شد.

باشگاه ورزشی، الهام‌بخش ایجاد نتفیلیکس

در داستان برند نتفیلیکس به مهمترین بخش آن می‌رسیم. هستینگ دائما راهکارهای مختلف را برای ایجاد فضایی برای اجاره فیلم و سی‌دی بررسی می‌کرد که ناگهان به باشگاه ورزشی که روزانه می‌رفت توجه کرد. او متوجه شد متقاضیان برای عضویت در باشگاه تنها باید 30 تا 40 دلار پرداخت کنند و می‌توانند هر چقدر که می‌خواهند از خدماتش استفاده نمایند. در همینجا بود که او به این موضوع فکر کرد اگر باشگاهی برای عضویت و اجاره فیلم وجود داشته باشد، بی‌شک متقاضیان می‌توانند بستر مناسبی را تجربه کنند.

اجاره دی‌وی‌دی و ارسال از طریق پست

هستینگ پس از مراحلی که در داستان برند نتفلیکس در بالا به آن اشاره کردیم سرانجام نتفلیکس را با سرمایه 2.5 میلیارد دلار راه‌اندازی کرد. آنها ابتدا تصمیم گرفتند فیلم‌های VHS را ارسال کنند، اما هزینه بالای نگهداری و بسته‌بندی پست این فیلم‌ها باعث شد آنها به فکر استفاده از دی‌وی‌دی بیافتد. شرکت نتفیلیکس در ۱۴ اکتبر سال ۱۹۹۸ ، کار خود را با ۳۰ کارمند و بیش از ۹۲۵ عنوان فیلم آغاز کرد و پس از مدتی این قانون را تصویب کرد که افراد می‌توانند با پرداخت تنها 16 دلار در ماه هر تعداد دی‌وی‌دی که نیاز دارند اجاره نمایند. این مسئله تحولات زیادی را در مدل کاری آنها به وجود آورد و آنها را به موفقیت نزدیک‌تر کرد.

عقد قرارداد برندهای بزرگ دنیا با نتفلیکس

در داستان برند نتفیلیکس به یکی از حساس‌ترین دوره‌های موفقیت آن می‌رسیم. این برند در سال ۲۰۰۵ بیش از ۳۵ هزار عنوان فیلم در اختیار داشت و با توجه به این موضوع که به یک برند شناخته‌شده در حوزه فیلم تبدیل شده بود، روزانه بیش از یک میلیون دی‌وی‌دی را به‌صورت کرایه در اختیار کاربرانش قرار می‌داد. همین امر باعث شد برندهای بزرگ دنیا از جمله سونی، توشیبا و اچ‌پی برای عقد قرارداد به سمت این برند کشیده شوند و در نتیجه قراردادهای متعددی میان این برندها و نتفیلیکس بسته شد. در اینجا بود که منابع مالی شرکت تامین شد و موفقیت‌های زیادی برای این برند رخ داد.

حضور برندهای دیگر در اجاره دی‌وی‌دی با پست

حضور رقبا همیشه در تمامی کارها دیده می‌شود و این چیزی است که افراد باید با سیاست‌های درست و عقلانی بر آن غلبه کنند (اگر می‌خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، می‌توانید مقاله مراحل آماده سازی پلن مدیریتی را مطالعه کنید).  در داستان برند نتفیلیکس نیز این موضوع به چشم می‌خورد و بی‌شک سیاست‌های هوشمندانه‌ای که برند نتفیلیکس اختیار کرده بود باعث شد این برند با قدرت تمام به کار خود ادامه دهد. بلاک باستر با پیشنهاد مبلغ 50 میلیون دلار تصمیم گرفت مالکیت برند نتفیلیکس را در دست بگیرد که این پیشنهاد رد شد. به همین دلیل، تصمیم گرفت به صنعت اجاره دی‌وی‌دی با پست بپیوندد.

 والمارک یکی دیگر از برندهایی بود که به این بازار پیوست و هر دو رقبای بسیاری قوی برای برند نتفیلیکس به شمار می‌روند. اما هیچ یک از این دو مدیر نتوانستند در بازار دوام بیاورند و پس از مدت بلاک باستر اعلام ورشکستگی کرد و برند والمارک نیز بازار را ترک کرد. این مسئله در داستان برند نتفیلیکس بسیار مهم است و به افراد کمک می‌کند باید همواره از سیاست‌های درست کاری پیروی کنند.

انقلاب گوشی‌های هوشمند و ایجاد پلتفرم نتفلیکس

شاید بتوان گفت بزرگترین انقلابی که در قرن بیست‌ویکم رخ داد حضور گوشی‌های هوشمند در زندگی انسان‌ها بود. اینترنت باعث شد افراد زیادی در حوزه کاری خود به موفقیت برسند (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید می‌توانید مقاله آشنایی با جک ما، مدیر و موسس سایت علی بابا را مطالعه کنید). با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند این برند از اجاره دی‌وی‌دی کنار کشید و به سمت سرویس استریم رفت. کاربرانی که از این سرویس استفاده می‌کردند فیلم‌های پیشنهادی را بر اساس انتخاب‌های قبلی خود دریافت می‌کردند و این مسئله باعث می‌شود کاربران بیشتری هر روز به سرویس استریم نتفیلیکس اضافه شوند. این قسمت در داستان برند نتفلیکس به ما یادآوری می‌کند استفاده از تکنولوژی می‌تواند به برندها کمک کند به موفقیت‌های زیادی دست یابند.

ساخت فیلم و سریال

اکنون در داستان برند نتفیلیکس به بخش بسیار مهمی می‌رسیم. برند نتفیلیکس پس از موفقیت‌هایی که بدست آورده بود تصمیم گرفت وارد پروسه ساخت فیلم و سریال شود. همچنین، قرارگیری این پلتفرم بر روی گوشی‌های هوشمند و تبدیل شدن به یک برند جهانی باعث شد افراد زیادی در سراسر دنیا فیلم‌های این برند را مشاهده کنند و امروزه نتفیلیکس به بزرگترین شرکت تولید کننده محتوای ویدیویی تبدیل شده است.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند نتفیلیکس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید هستینگ، مدیرعامل و بنیانگذار نتفیلیکس، کار خود را به عنوان برنامه‌نویس در یک شرکت آغاز کرد و پس از آن شرکت خود را در زمینه ساخت ابزارهای شناسایی دیباگ کردن نرم‌افزارها آغاز کرد. پس آن وارد حوزه اجازه دی‌وی‌دی با پست شد و توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. امروزه، برند نتفیلیکس به تلفن‌های هوشمند وارد شده است و توانسته است به عنوان قدرتمندترین برند تولید و پخش محتوای ویدیویی در سراسر دنیا مورد توجه قرار گیرد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • sklep internetowy فروردین ۲۷, ۱۴۰۳

    Wow, fantastic blog layout! How long have you ever
    been running a blog for? you make blogging look easy.
    The full glance of your web site is fantastic, let alone the content!

    You can see similar here dobry sklep