
راهکارهای افزایش فروش در کسب و کار
فروش یکی از مهمترین اهدافی است که تمامی کسبوکارهای اینترنتی به دنبال آن هستند. زیرا با فروش منابع مالی کسبوکار تامین میشود و همین امر سبب میشود آنها به رشد برسند و جایگاه خود را ارتقا دهند. اما سوال این است چگونه میتوان فروش را افزایش داد؟! امروزه، مشتریان کسبوکارها بسیار هوشمند شدهاند و دیگر نمیتوان با روشهای معمولی کالا و یا خدمات را به آنها ارائه داد. به همین دلیل، کسبوکارها باید به دنبال راهکارهای مناسب برای افزایش فروش کسب و کار باشند. توجه به این راهکارها باعث میشود تا شما بتوانید در میان رقبای خود بدرخشید و منابع مالی خود را تقویت نمایید. در ادامه به معرفی راهکارهای افزایش فروش کسب و کار میپردازیم.بهروزرسانی دانش فروش
در گذشته، بسیاری از افراد تصور میکردند فروش کار سادهای است و نیاز به دانش خاصی ندارد. در واقع، شما میتوانید یک جنس را انتخاب کنید و ویژگیها و قیمت آن را به خریدار اعلان نمایید. پس از آن خریدار خودش تصمیمگیری میکند و آن جنس را میخرد. اما باید بدانید امروزه این تصور بسیار اشتباه است و هرگز به موفقیت شما کمک نمیکند. تمامی کسانی که میخواهند به افزایش فروش کسب و کار دست پیدا کنند، باید دورههای مرتبط را پشت سر بگذارند. برخی از بهترین دورهها عبارتند از:شناخت پرسونای مخاطب
یکی از مواردی که نقش بسیار مهمی در افزایش فروش کسب و کار دارد شناخت پرسونای مخاطب است (اگر میخواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، میتوانید مقاله پرسونای مخاطب چیست؟ را مطالعه کنید). بهتر است بدانید در اینجا منظور ما از شناخت پرسونای مخاطب کمی فراتر از شناخت روحیات برای ارائه کالاست.
تمرکز بر مشتریان فعلی
بسیاری از افراد به اشتباه فکر میکنند برای افزایش فروش کسب و کار باید بر مشتریان جدید تمرکز کنند و به مشتریان فعلی خود توجهی ندارند. بهتر است بدانید سرمایه اصلی شما مشتریانی هستند که اکنون در کسبوکار شما حضور دارند. آنها شما را شناختهاند و برای یکبار نیز کالا و خدمات دریافت کردهاند. در واقع، این مرحله حساس گذشته است و اکنون آن مشتری به مشتری فعلی شما تبدیل شده است. برای اینکار باید بر نیازهای مشتریان فعلی توجه داشته باشید و با راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی مختلف به موفقیت خود کمک کنید.تشکیل اتاق فکر
قبل از آنکه بخواهیم برای افزایش فروش کسب و کار وارد مراحل دیگر شویم، بهتر است در اینجا مکث کنیم و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بسیاری از کسبوکارها اهمیت تشکیل اتاق فکر را نادیده میگیرند و همین امر سبب میشود مزایای زیادی را از دست بدهند. تیم فروش کسانی هستند که با مشتری در تماس مستقیم هستند، از طرف دیگر تیم بازاریابی با روشهای اصول بازاریابی آشنایی دارند. همکاری با این دو دسته باعث میشود جهشهای زیادی در مدل کاری شما بهوجود بیاید. امروزه، تمامی برندهای بزرگ دنیا دارای اتاق فکر هستند.نظرسنجی
اگر میخواهید برای افزایش فروش کسب و کار اقدام کنید، میتوانید از قدرت نظرسنجی استفاده کنید. امروزه، روشهای نوین زیادی برای نظرسنجی وجود دارد. به طور مثال، اگر کسبوکار شما آنلاین است میتوانید فرم نظرسنجی آنلاین را در سایت خود قرار دهید. اگر دارای اپلیکیشن هستید، میتوانید قسمتی را به نظرسنجی اختصاص دهید. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید آیا نظرسنجی ارزشمند است؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم نظرسنجی باعث میشود مشتریان نظرات و احساسات واقعی خود را با شما در میان بگذارند. این دادهها بسیار ارزشمند هستند و به موفقیت شما کمک میکنند.آپدیتسازی خدمات
تمامی کسبوکارها دارای خدماتی برای مشتریان خود هستند. اما اگر این خدمات را آپدیت نکنند، نه تنها نمیتوانند به افزایش فروش کسب و کار دست پیدا کنند، بلکه ممکن است کاهش فروش برای آنها رخ دهد. به طور مثال، اطلاعاتی که در بخش نظرسنجی بدست میآیند بهترین راهکار برای آپدیتسازی خدمات هستند. در اتاق فکر نیز شما میتوانید به دادههای مناسبی برای آپدیتسازی خدمات و افزایش فروش کسب و کار دست پیدا کنید. یک مثال ساده به طور مثال، تصور کنید کار شما در زمینه فروش لباس است. پس از مدتی متوجه میشوید فروشگاههایی که در شهرستانها بار را به صورت عمده از شما سفارش میدهند، در مورد هزینه حملونقل نگرانی دارند. در این صورت، شما میتوانید با در نظر گرفتن استراتژیهای کاری هزینه حملونقل را برای ارسال کسانی که مقدار مشخصی خرید میکنند رایگان کنید. در این صورت، هم میتوانید به افزایش فروش کسب و کار کمک کنید و هم حس خوبی را در مشتریان خود به وجود میآورید.در نظر گرفتن خدمات برای مشتریان ویژه
تمامی کسبوکارها دارای مشتریان ویژه هستند که قلب تپنده هر کسبوکاری بهشمار میروند. تجارب نشان میدهند اگر به مشتریان ویژه هر کسبوکار توجه شود، کسبوکار در مسیر رشد قرار میگیرد. زیرا مشتریان ویژه هم خرید بالایی را از کسبوکار انجام میدهند و هم برند شما را به برندهای دیگر ترجیح میدهند. برای اینکه بتوانید مشتریان ویژه هر کسبوکار رو راضی نگه دارید، راهکارهای متنوعی وجود دارند که شما میتوانید با توجه به ماهیت کسبوکار خود این روشها را انتخاب کنید. به طور مثال، تصور کنید شما در زمینه فروش آیتمهای تزییناتی به دکوراسیونکارها فعالیت دارید. برخی از این افراد مشتریانی هستند که خرید بالایی از شما دارند و همواره از برند شما خرید میکنند. میتوانید برای شب یلدا بسته هدیهای را برای این مشتریان همراه با یک آفر در نظر بگیرید. البته باید بدانید این مثال یک مثال ساده از افرایش فروش کسب و کار است و شما میتوانید در این مسیر بسیار خلاقانه تصمیمگیری کنید.توجه به رویدادهای سالیانه
هر کسبوکاری با توجه به ماهیت کاری که دارد میتواند روزهایی را در سال به عنوان روزهای ویژه در نظر بگیرد. به طور مثال، تصور کنید شما در زمینه فروش مکملهای بدنسازی و ورزشی فعالیت دارید. بیشک، هفته ورزش یکی از مهمترین فضاهایی است که شما میتوانید نتایج خوبی را از آنها بدست بیاورید. شما برای افزایش فروش کسب و کار باید روزهای مشخصی را که به رشد کسبوکارتان کمک میکنند در نظر بگیرید و سپس برای آن روزها برنامهریزی مشخصی داشته باشید. بسیاری از کسبوکارها این روزها را از دست میدهند و همین امر سبب میشود نتوانند افزایش فروش کسب و کار را به صورت منظم و منسجم تجربه کنند.استفاده از روشهای مناسب بازاریابی
انسانها از زمانی که تعامل با یکدیگر را آغاز کردند با روشهای بازاریابی آشنا شدند. آنها برای اینکه بتوانند کالا و یا خدمات خود را به دیگران بفروشند، از روشهای منحصربهفردی استفاده میکردند. امروزه، فروش به یک دانش بسیار مهم تبدیل شده است و بسیاری از دانشگاههای بزرگ دنیا این رشته را به صورت تخصصی تدریس میکنند. همین امر سبب شده است روشهای بازاریابی تغییرات زیادی داشته باشد.
حضور در شبکههای اجتماعی
بسیاری از کسبوکارها حضور در شبکههای اجتماعی را نادیده میگیرند، اما باید بدانید امروزه حضور در این فضاها بسیار مهم است و به رشد کسبوکارها کمک میکند. یکی از مواردی که باعث افزایش فروش کسب و کار میشود راهاندازی سایت است. موتور گوگل اعلام کرده است روزانه به طور متوسط 5 میلیارد جستجو در این فضا انجام میشود و کسبوکارهایی که در این فضا حضور داشته باشند میتوانند از نتایج آن بهرهمند شوند. همچنین، فعالسازی شبکههای اجتماعی از جمله اینستاگرام و لینکدین بسیار مهم است و قطعا نقش موثری در افزایش فروش کسب و کار خواهد داشت. با توجه به تمامی این موارد توصیه میشود برای حضور در شبکههای اجتماعی برنامههای منظم و مشخصی داشته باشید. سخن پایانی تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد افزایش فروش کسب و کار در اختیار شما قرار دهیم. همانطورکه متوجه شدید امروزه فروش به یک علم تخصصی تبدیل شده است و افراد برای اینکه بتوانند در این زمینه به موفقیت برسند، باید دورههای فروش را پشت سر بگذارند. از طرف دیگر، شناخت پرسونای مخاطبان و آشنایی با اصول مذاکره به موفقیت کسبوکارها کمک میکنند. برای افزایش فروش کسب و کار باید موارد دیگری مانند استفاده از روشهای نوین بازاریابی، تشکیل اتاق فکر و توجه به رویدادهای مهم سال را مد نظر قرار دهید.
5
/
1
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟
دیدگاه کاربران
ثبت نظر جدید