داستان برند لویی ویتون

داستان برند لویی ویتون

حسین رمضان نیا
فروردین ۲۹, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند لویی ویتون

داستان برند لویی ویتون دقیقا به شما یادآوری می‌کند که در دنیای کسب‌وکار باید به نیازهای مشتریان توجه داشته باشید و آن نیازها را پوشش دهید. هرگز تصور نکنید تنها کسانی که وضع مالی مناسبی دارند می‌توانند کارآفرین شوند. سرمایه شما دقیقا همان تخصصی است که در طول سال‌های مختلف کسب می‌کنید و می‌توانید با استفاده از آن و خلاقیت‌هایی که دارید تغییرات شگرفی را در مدل زندگی افرد به وجود بیاورید. به طور مثال، اگر به داستان برند شنل توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید

گابریل شنل هرگز زن متولی نبوده است و سالیان زیادی را در صومعه گذرانده است. اما او در آن زمان متوجه شد لباس‌های زنان ثروتمند بسیار زرق‌وبرق‌دار است و با لباس‌های ساده نیز می‌توان زیبا بود. همین امر باعث شد که از پارچه کشبافت در تولید لباس‌های خود استفاده کند و در نتیجه تحول بزرگی را در دنیای مد به وجود آورد. در اینجا می‌خواهیم شما را با رویکرد کارآفرین دیگری آشنا کنیم و داستان برند لویی ویتون را با شما درمیان می‌گذاریم.

لویی ویتون در زمینه تولید چه محصولاتی فعالیت دارد؟

قبل از آنکه بخواهیم داستان برند لویی ویتون را مطرح کنیم، بهتر است به تولیدات این برند توجه داشته باشیم. این برند محصولات لوکس و متنوعی از جمله چمدان، اجناس چرم، کفش، ساعت، جواهرات و زیورآلات، عینک آفتابی و نوشت‌افزار را به بازار عرضه می‌کند. لویی ویتون در سال 1854 در پاریس با نام اختصاری LV به ثبت رسید و امروزه به یکی از برندهای معتبر دنیا تبدیل شده است. البته باید بدانید این موفقیت تصادفی نیست و در داستان برند لویی ویتون نقاط عطف متعدددی رخ می‌دهند. امروزه، برند لویی ویتون در 50 کشور دنیا بیش از 460 شعبه دارد.

لویی ویتون 16 ساله به پاریس می‌رود!

داستان برند لویی ویتون از آنجا آغاز می‌شود که لویی ویتون 16 ساله خود را به پاریس می‌رساند و نزد یک جعبه‌ساز کار خود را آغاز می‌کند. در آن زمان چمدان‌های مناسبی برای جابه‌جایی وجود نداشت و به سختی جابه‌جا می‎شدند. همواره فردی وجود داشت که چمدان‌ها را به خوبی بسته‌بندی می‌کرد تا به آنها آسیب نرسد. بالای چمدان‌ها به دلیل جلوگیری از جمع شدن آب دارای لبه گردی بودند و همین امر جابه‌جایی آنها را دشوار کرده بود. ویتون خیلی زود در این زمینه مهارت پیدا کرد و توانست جعبه‌سازی و بسته‌بندی چمدان‌ها را بیاموزد. او 17 سال در این زمینه فعالیت کرد و در پایان کارگاه خود را راه‌اندازی نمود.

طراحی یک چمدان ویژه

در تمامی مدتی که ویتون به عنوان یک جعبه‌ساز و بسته‌بندی کننده فعالیت داشت به این موضوع فکر می‌کرد چگونه یک چمدان مناسب طراحی کند و این قسمت یکی از نقاط عطفی است که در داستان برند لویی ویتون به چشم می‌خورد.

داستان برند لویی ویتون

لویی ویتون در سال 1858 اولین چمدان خود را ساخت. یکی از مواردی که باعث شد این چمدان مورد توجه قرار گیرد وزن بسیار سبک آن بود. مسئله دیگر پارچه کرباس بود که در ساختار داخلی چمدان به کار رفته بود. او در سال 1859 اولین کارگاه خود را با حضور 20 نفر راه‌اندازی کرد و این قسمت آغاز انقلابی در داستان برند لویی ویتون است.

شرکت در نمایشگاه پاریس

همانطور که می‌دانید زمانیکه شخصی محصولی را تولید می‌کند، از او تقلید می‌شود و افراد دیگری نیز محصولاتی مشابه به بازار عرضه می‌کنند. این دقیقا همان چیزی است که در داستان برند لویی ویتون به چشم می‌خورد. به همین دلیل، لویی ویتون تصمیم گرفت در سال 1867 در نمایشگاهی در پاریس شرکت کند و برای اینکه مدل چمدان‌های خود را از چمدان‌های دیگر بازار متمایز سازد در طراحی آن از راه‌راه‌های قرمز و سفید استفاده نمود.

همین امر باعث شد چمدان‌های او در نمایشگاه پاریس مورد توجه قرار گیرد. پس از آن، تصمیم گرفت مدل رنگ‌ها را تغییر دهد و چمدان‌هایی با  چهارخانه‌های کرم و قهوه‌ای تولید کرد. اما هنوز رقبایی در بازار حضور داشتند که از برند او به نفع خود استفاده می‌کردند و در نتیجه لویی ویتون تصمیم گرفت محصولاتش را با چاپ برندش بر روی محصولاتش به تولید برساند.

تولید چمدان‌های قفل‌دار

با توجه به این موضوع که پاریس همواره شهر پر رفت‌وآمدی بوده است دزدی یکی از مواردی بود که زیاد رخ می‌داد. در اینجا این ایده به ذهن لویی ویتون رسید که چمدان‌های قفل‌دار را تولید کند. اما سوال این بود که این قفل‌های چگونه طراحی شوند که بتوانند امنیت چمدان‌ها را حفظ کنند. لویی ویتون و جرج ویتون (پسر لویی) در سال 1886 چمدان‌های قفل‌دار را به بازار عرضه کردند و پس از آن دوباره بر روی کیفیت قفل‌های خود کار کردند و مدعی شدند که هیچ‌کس به جز صاحب چمدان نمی تواند قفل آن را باز کند. این قسمت در داستان برند لویی ویتون بسیار برجسته است و نقطه عطفی در رشد این برند به شمار می‌رود.

مبارزه طلبی هودینی

هودینی شعبده‌باز معروف آمریکایی در آن سال‌ها به یک فرد شناخته‌شده تبدیل شده بود. به همین دلیل، لویی ویتون این شعبده‌باز را به چالش کشید و از او خواست قفل‌های چمدان‌های لویی ویتون را باز کند. با اینکه هودینی از این چالش استقبال نکرد، اما این مسئله باعث شد نام برند لویی ویتون بیش از پیش بر سر زبان‌ها بیافتد و در نتیجه این برند توانست به یک برند معتبر تبدیل شود.

تبدیل شدن لویی ویتون به یک برند جهانی

در داستان برند لویی ویتون باید بگوییم این برند توانسته بود به جاهای بسیار خوبی برسد. به همین دلیل، جر ویتون پس از مرگ پدرش در سال 1892 تصمیم گرفت این برند را به یک برند جهانی تبدیل کند و یک سال بعد در نمایش جهانی شیکاگو محصولات لویی ویتون ارائه شدند. سپس محصولات لویی ویتون در شهرهای دیگر آمریکا از جمله  نیویورک، فیلادلفیا به نمایش درآمدند و فروش خوبی داشتند. در سال 1913، لویی ویتون دفتر مرکزی خود را در شانزلیزه پاریس افتتاح کرد و شعبات متعددی را در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس راه‌اندازی کرد. در سال 1936 جرج ویتون درگذشت و پسرش گاستون به سرپرستی این برند رسید و توانست به رشد برند لویی ویتون کمک کند و درآمد زیادی را برای این برند به وجود بیاورد. این بخش در داستان برند لویی ویتون بسیار برجسته است.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم موارد متعددی را در داستان برند لویی ویتون با شما در میان بگذاریم. همانطور که متوجه شده‌اید این برند راه زیادی را پشت سر گذاشته است و تلاش کرده است خلاقیت را در محصولات خود به خوبی پیاده‌سازی کند. امروزه، لویی ویتون الهام‌بخش کارآفرینان زیادی در سراسر دنیا شده است و همین امر نقطه عطف دیگری در داستان برند لویی ویتون است.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • dobry sklep فروردین ۲۷, ۱۴۰۳

    Wow, marvelous blog layout! How long have you ever been blogging for?
    you made blogging look easy. The full glance of your website is excellent, let alone the content!
    You can see similar here sklep