داستان برند تسلا

داستان برند تسلا

حسین رمضان نیا
اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند تسلا

یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا که امروزه قیمت میلیارد دلاری دارد، شرکت تسلا است. این شرکت توانسته است به یکی از استارت‌آپ‌های بسیار موفق در زمینه ساخت خودرو برقی تبدیل شود. جنرال موتورز از جمله رقبای اصلی این برند به شمار می‌رود که هر دو در تلاش هستند با ارائه خدمات متفاوت به رشد برند خود کمک نمایند. امروزه، ارزش سهام شرکت تسلا 53 میلیارد دلار است و پس از دو شرکت فولکس واگن و تویوتا مقام بزگترین شرکت خودروسازی را به خود اختصاص داده است. در سال 2020 این شرکت محصولات مهمی را به بازار عرضه کرد و همین امر باعث شد بیش‌ از پیش مورد توجه باشد ( اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله راه های موفقیت شرکت تسلا را مطالعه کنید). در ادامه تلاش می‌کنیم به داستان برند تسلا بپردازیم.

بنیان‌گذار تسلا کیست؟

وقتی صحبت از داستان برند تسلا می‌شود، تمامی افراد نام ایلان ماسک را به خاطر می‌آورند و برخی نیز تصور می‌کنند که ایلان ماسک بنیان‌گذار این برند است. بهتر است بدانید ایده شکل‌گیری تسلا اولین بار توسط چند مهندس جوان در سیلیکون ولی مطرح گردید و ابرهارد و مارک تارپنینگ کسی بود که در سال 2003 این شرکت را تاسیس کرد. پس از آن ایلان ماسک نیز به این گروه پیوست و توانست تحولات زیادی را در داستان برند تسلا به وجود بیاورد.

هدف اصلی تسلا چه بود؟

همانطور که در داستان برند تسلا به این موضوع اشاره کرده‌ایم این برند در زمینه تولید خودروهای برقی فعالیت دارد. این هدف اولین هدف تشکیل تسلا بود و تمامی تمرکز خود را بر روی ساخت خودروهای اسپرت و لوکس گذاشت. امروزه، اهداف شرکت تسلا با هدف اولیه تاسیس این شرکت کمی متفاوت شده است. این استارت‌آپ توانسته است به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید خودروهای لوکس در سراسر دنیا تبدیل شود و این هدف را با قدرت زیاد دنبال می‌کند.

استفاده از نام نابغه دنیای برق

شاید در داستان برند تسلا این موضوع برای شما جالب باشد که بدانید چرا این برند نام تسلا برای خود انتخاب کرده است. زمانیکه این برند در سال 2003 تاسیس گردید، مارک به دنبال نام جالبی برای آن بود.

داستان برند تسلا

او تلاش کرد نام‌های متفاوتی را برای استارت‌آپش انتخاب نماید. اما او همواره تلاش می‌کرد نامی متفاوت را برگزیند و هدف اصلی خود را که تفاوت از شرکت‌های دیگر تولید خودرو است به خوبی نشان دهد. به همین دلیل، او در نهایت نام تسلا، نابغه دنیای برق، را انتخاب کرد.

ساخت اولین خودرو

زمانی که داستان برند تسلا را نقل می‌کنیم باید به اولین خودرویی که این برند تولید کرده است اشاره کنیم. برند تسلا اولین خودرواش را با نام رودستر  به بازار عرضه کرد. این خودرو دارای باتری لیتیومی است که تا مسافت 320 کیلومتر از شارژ این باتری استفاده می‌کند. بهتر است بدانید این خودرو به زودی به یک خودرو شناخته‌شده در سراسر جهان تبدیل شود و در بین سال‌های 2008 تا 2012 در بیش از 32 کشور جهان به فروش رسید. در داستان برند تسلا به این موضوع اشاره می‌شود که تولید رودستر نقطه عطفی در این برند به شمار می‌رود. پس از آن، این برند رویکرد خود را تغییر داد و تلاش کرد خودروهای سدان و خانوادگی تولید کند.

رسیدن به شهرت زیاد با رودستر

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند تسلا به چشم می‌خورد استفاده از باتری به جای موتور در خودروهایش است.  همین امر باعث شد این خودرو بیش از حد رسانه‌ای شود و در نتیجه به زودی در سراسر دنیا شناخته شد. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که رودستر رقیب بسیار بزرگی برای خودروهای سوپر اسپرت به شمار می‌رود. استفاده از باتری به جای موتور سبب شد که این برند در سال 2009 بودجه 2.5 میلیون دلاری را برای رشد خودرویش دریافت کند.

تولید خودروهای سری S

در داستان برند تسلا به نقطه‌ای می‌رسیم که این برند توانست با تولید اولین محصولش به موفقیت‌های زیادی برسد. پس از آن برند تسلا ساخت خودرهای سدان و کاربردی را آغاز کرد. خودروهای سری اس از جمله خودروهایی بودند که آپشن‌های بیشتری از خودرو رودستر داشتند و می‌توانستند تمامی نیازهای کاربران را رفع نمایند. این خودرو می‌توانست با هر بار شارژ مسافت 480 کیلومتری را طی کند. در نتیجه، بار دیگر نام برند تسلا در صنعت خودروسازی مورد توجه قرار گیرد.

قیمت مقرون‌به‌صرفه

در داستان برند تسلا مسئله بسیار مهمی به چشم می‌خورد که بسیاری از افراد آن را دلیل موفقیت این برند می‌دانند. برند تسلا همواره در تلاش است تا خودروهایش را با قمیت مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه کند. این امر می‌تواند به همه کمک کند خودروهایی را خریداری نمایند که برای طبیعت مناسب است و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. این رویکرد در قیمت‌گذاری باعث شده است برند تسلا بیش از پیش مورد توجه باشد و بسیاری از کسانی که در حوزه حفاظت از محیط زیست فعال هستند خودروهای این برند را از بهترین خودروها می‌دانند.

تولید محصولات منحصربه‌فرد

بهتر است بدانید در داستان برند تسلا به نقطه‌ای می‌رسید که این برند در تلاش است با تولید خودروهای لوکس و منحصربه‌فرد به برندی جاودانه در دل تاریخ تبدیل شود. پس از آنکه برند تسلا در تولید خودرو به موفقیت‌های زیادی رسید تولید محصولات سری ایکس را آغاز کرد. این محصولات دارای امکانات فوق‌العاده‌ای هستند و به کاربران حسی بیشتر از نشستن در خودرو را می‌دهند. در سال 2021 این برند وانت سایبرتراک را به بازار عرضه کرد که دوباره توانست برای مدت بسیار طولانی مورد توجه قرار گیرد. این برند همواره رو به رشد قرار داشته است و امروزه توانسته است به یکی از مهمترین برندهای دنیا تبدیل شود.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند تسلا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این برند در سال 2003 با ایده چندین مهندس جوان در سیلیکون ولی شکل گرفت و به زودی توانست به یکی از برندهای معتبر در سراسر دنیا تبدیل شود. برند تسلا همواره با تولید خودروهای برق و منحصربه‌فرد هیجان زیادی را در سراسر دنیا به وجود آورده است و توانسته است برای مدت‌های مدیدی در صدر لیست فروش و اخبار صنعت خودروسازی قرار گیرد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • ecommerce فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

    Wow, incredible weblog format! How long have you been running a
    blog for? you make blogging glance easy. The total glance
    of your site is wonderful, as neatly as the content!

    You can see similar here sklep online