افزایش فروش و جذب متشری بیشتر

افزایش فروش و جذب مشتری

زینب متولی
مهر ۲۹, ۱۴۰۰ / 10 دقیقه مطالعه

افزایش فروش و جذب مشتری

همواره فروشندگان به دنبال افزایش فروش هستند. کسب و کاری موفق‌تر است که بتواند مشتریان بیشتری به خود جذب کند. در تمامی دوران فروش بسیار مهم است و بازار فروش پر از رقابت و داغ است. هیچ وقت صاحبان کسب وکار از اقدامات مربوط به جذب مشتری و افزایش فروش دست بر نمی‌دارند. یکی از این اقدامات تبلیغات است. کسب  و کار شما سنتی باشد یا آنلاین شما برای معرفی محصولات و خدمات خود و همچنین حفظ مشتری به روش‌هایی مناسب مثل تبلیغات   با توجه به نوع شغل خود نیاز دارید که برای جذب مخاطب انجام دهید. در این مقاله قرار است راجع به تکنیک‌هایی برای افزایش فروش و جذب مشتری صحبت کنیم. همواره داشتن یک فروش موفق، تبدیل مشتری به یک مشتری دائمی و افزایش نرخ فروش از دغدغه‌های ذهنی صاحبین کسب و کار است.

مهم‌ترین تکنیک‌های افزایش فروش و جذب مشتری

همانطور که گفتیم افزایش فروش و جذب مشتری دغدغه‌ای است که صاحبین کار در تمامی مراحل کسب و کار خود دارند. حتی معروفترین و بزرگترین کسب و کارها هم برای معرفی محصول جدید خود هزینه زیادی صرف می‌کنند. پس تبلیغات و راهکارهای جذب  مشتری بسیار مهم هستند. به همین علت در این قسمت از مقاله قرار است راجع به تکنیک‌های افزایش فروش صحبت کنیم.   تکنیک های افزایش فروش
ارتباط با مشتریان قدیمی
اولین و مهم‌ترین تکنیک برای افزایش فروش حفظ مشتریان قدیمی است. یکی از مهم‌ترین مشتریان در کسب و کار شما قدیمی‌ترین مشتریان شما هستند. زیرا اگر شما کسانی که یک بار از شما خریداری کرده‌اند را راضی نگه دارید، احتمال خرید دوباره از شما بالاتر می‌رود. از آنجایی که این مسئله بسیار مهم است می‌توانید ساعتی را در هفته برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان قدیمی اختصاص دهید. به طور مثال ارسال کدتخفیف، خبرنامه پیامکی و تشکر از خرید باعث ایجاد حس خوب برای مشتریان قدیمی می‌شود و این احساس خوب باعث پایداری مشتری به محصولات شما می‌شود.
محتوای متنی درست و کامل تولید کنید.
همانطور که می‌دانید با پیشرفت تکنولوژی و استفاده همگانی از اینترنت، افراد قبل از خرید بسیار در ارتباط با محصول و خدمات مورد نظر خود تحقیق می‌کنند به همین علت محتوا متنی امروزه بسیار مهم و کمک کننده است. برای گسترش کسب و کارتان می‌توانید از وبلاگ‌نویسی استفاده کنید. کسب و کارهایی که بلاگ متنی  دارند، 67% بیشتر از کسانی که بلاگ نویسی نمی‌کنند، در کسب و کار و فروش خود موفق بوده‌اند. زیرا زمانی که مخاطب در سایت سرچ می‌کند و در سایت شما اطلاعات کامل و مفید راجع به محصولی  می‌خواند، خیالش راحت می‌شود که از سایت شما خرید کند. همچنین انتشار محتوای متنی درست به برندسازی شما نیز کمک خواهد کرد و بازده خوبی خواهید داشت.
متقاعد سازی و فن بیان درست
اگر فروش شما حضوری و سنتی است، باید با لحن مناسب و توجه به شخص مقابل بتوانید او را متقاعد کنید که از محصول و خدمات شما استفاده کند. مهارت متقاعد سازی برای فروش بیشتر بسیار  مهم است. فن بیان هم مهارتی است که در تمامی زندگی از جمله هنگامی که می‌خواهید فردی را متقاعد کنید به شما بسیار کمک خواهد کرد. بیشتر از 80% خرید افراد بر پایه احساسات آن‌ها است. شما باید بدانید با چه تکنیکی و در چه موقعیتی با فرد مقابل صحبت کنید تا افکار و احساسات او به خوبی درگیر شود تا نتیجه خوبی بگیرید.
بررسی نیاز مشتری
بهترین راه برای جلب رضایت مشتری ارائه دادن محصول و خدماتی است که او واقعا نیاز دارد، از تجربیات قبلی خود در فروش بررسی کنید که افراد از کدام یک از محصولات شما خوششان آمده استو از چه طریقی جذب شما شده‌اند. سعی کنید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و اطلاعات جذب کنید. تا بتوانید برای فروش در آینده برنامه ریزی کنید. همواره یک راه ارتباطی بین خودتان و مشتری بگذارید بماند.
برای کارمندان خود احترام قائل باشید
از آنجایی که مشتریان در مرحله اول با کارمندان شما در ارتباط خواهند بود. رفتار و حال کارمند شما بسیار مهم است، زیرا اگر خوب برخورد کند مشتریان جذب می‌شوند و اگر بد باشند بالعکس. به همین علت سعی کنید همواره برای کارمدان خود ارزش قائل باشید. سعی کنید ارتباط نزدیک و خوبی با کارمندان خود داشته باشید، درباره اهداف و نیازهای که دارند کسب کنید. تیم کاری خود را همواره سرحال پرانرژی نگه دارید تا کارمندان با انرژی بیشتر برای شما کار کنند. تاثیر کارمندان در فروش
اطلاعات خود را افزایش دهید
برای توسعه دادن کسب  و کار خود، فروش بیشتر و جذب مشتری، سعی کنید همواره اطلاعات خود را افزایش دهید و اطلاعات جدید کسب کنید. همیشه باید کتاب‌های در زمینه کسب و کار و افزایش فروش بخوانید. در دوره‌های مرتبط شرکت کنید و بیشتر از قبل یاد بگیرید. برای یادگیری تمرکزتان را بر روی بازار هدف، رفتار مشتریان، کنترل قیمت‌ها و هزاران نکته ریز مدیریت کسب و کار و فروش دیگر بگذارید. رهبران و رئیسان برندهای بزرگ دنیا حتی زمانی که برندشان به ثبات رسیده است و شناخته شده هستند، اما باز هم در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند و کتاب‌های مناسب با کسب و کار خود را می‌خوانند. شرکت در سمیناری مانند فروشنده آلفا دکتر شاه حسینی باعث تمایز شما با دیگر فروشندگان خواهد شد، زیرا اطلاعاتی جدید و متفاوت به شما خواهند داد.
در نمایشگاه‎‎‌ها شرکت کنید.
در طول سال نمایشگاه‌ها و همایش‌های متفاوتی برگزار می‌شود. شما می‌توانید با شرکت در این نمایشگاه‌ها با مشتریان بیشتر آشنا شوید و  همچنین با مشتریان قدیمی خود ارتباط برقرار کنید. همچنین با شرکت در نمایشگاه و اجاره غرفه یک راه ایده‌آل و مناسب برای برقراری ارتباط با کسب‌وکارهای دیگر  است. شرکت در نمایشگاه‌ها تجربیات خوبی به دنبال دارد، نکات زیادی یاد خواهید گرفت و همچنین به برندسازی شما کمک خواهد کرد. هر چقدر شما بیشتر فعالیت‌ خود را به دیگران نشان دهید، برندسازی قوی‌تری خواهید داشت.
آموزش دهید.
یکی از مسائلی که به شما کمک می‌کند اطلاعاتی که آموخته‌اید را به خاطر بسپارید و یک برندسازی خوب داشته باشید تا توجه دیگران نیز به شما جلب شود، برگزاری دوره‌های آموزشی است. سعی کنید از تجربیات خود در زمینه اداره و راه اندازی کسب و کار خود صحبت کنید. شما می‌توانید همایش‌ها و سمینارهایی با همکاری کسب و کارهای دیگر برگزار کنید. در این صورت شما هم با همکاران خود ارتباط بهتری برقرار می‌کنید و هم از طریق همکاری با دیگران ممکن است مشتریان دیگری  نیز جذب شما شوند. همواره اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید است، چون آموختن نکات جدید برای تمامی افراد جذاب است. قدرت آموزش دادن و ارتباط مستقیم با افراد را دست کم نگیرید.
اطلاعاتتان به‌روز باشد
برای افزایش فروش، سعی کنید همیشه به‌روز باشید و اطلاعات موثقی را در مورد کسب‌وکارتان به مشتری انتقال دهید. همانطور که در بالاتر گفته شد، یک راه ارتباطی برای مشتریان بگذارید، تا نظرات خود را بیان کنند. باشگاه مشتریان یکی از بهترین راه‌های ارتباطی است. سعی کنید همواره سایت و اطلاعات محصولات و خدمات شما به روز باشد. همچنین اگر مکان یا شماره شما عوض شد، اطلاعات را تغییر دهید و به مشتریان خود این تغییر را اطلاع دهید. همانطور که می‌دانید این روزها اکثر کسب و کارها یا به صورت کلی آنلاین هستند و یا علاوه بر فروش حضوری فروش آنلاین نیز دارند؛ و از آنجایی که اکثر افراد بیشتر وقت خود را در فضای مجازی می‌گذارنند، تبلیغات در فضای آنلاین بسیار مهم است. در ادامه راجع به 4  ابزار برای افزایش فروش و جذب مشتری آموزش خواهیم داد. ابزار و روش برای افزایش فروش

4 روش برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر

در قسمت قبلی مقاله راجع به تکنیک‌های افزایش فروش و جذب مشتری صحبت کردیم. اما در این قسمت از مقاله قرار است 4 ابزار تبلیغات آنلاین را معرفی کنیم. تا با استفاده از آن‌ها بتوانید نتیجه خوبی از تبلیغات بگیرید.
بازاریابی پیامکی
بازایابی پیامکی به نسبت سایر روش‌های تبلیغات هزینه مناسب‌تری برای کسب و کارتان دارد. شما با ارسال پیامک هم برندتان را تبلیغ می‌کنید و هم مشتریان را از خدماتتان آگاه می‌کنید. Sms.irیکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده پنل‌های اس ام اسی است که برای ارسال پیامک انبوه و اس ام اس تبلیغاتی استفاده می‌شود. استفاده از پنل‌های پیامکی به شما کمک می‌کند که در یک مرحله ارسال انبود داشته باشید و همچنین برای بانک شماره‌های پنل‌‌ها پیامک ارسال کنید. و کسب و کار خود را به افراد جدید معرفی کنید.
راه‌اندازی یک سایت مناسب
اگر شما همراه با تکنولوژی پیشرفت نکنید. روزهای خوبی به سراغ شما نخواهد آمد. در دنیای امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر فروش به روش سنتی کافی نیست. برای فروش بیشتر و به روز بودن داشتن یک سایت با طراحی مناسب بسیار لازم است. داشتن یک سایت باعث می‌شود افراد از سرتاسر جهان با شما آشنا شوند و از خدمات شما استفاده کنند. برای طراحی سایت می‌توانید از آژانس‌هایی که کار طراحی سایت انجام می‌دهند، استفاده کنید. و یا از یک طراح سایت حرفه‌ای استفاده کنید. تا یک سایت مناسب با کسب و کار خود طراحی کنید. اما از داشتن سایت غافل نشوید. با داشتن سایت دریچه جدیدی از سایت برای شما باز خواهد شد.
استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام
این روزها تمامی افراد وقت زیادی را در اینستاگرام می‌گذارنند. شما می‌توانید با تولید محتوا با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام افراد زیادی را به خود جذب کنید و از این طریق میزان فروش خود را افزایش دهید. محتواهای ویدئویی امروزه طرفداران زیادی دارد. برای ضبط ویدئوهای با کیفیت می‌توانید از تیم استودیو ایده‌پردازان کمک بگیرید. بعد از همه گیر شدن ویروس کرونا خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از فضای آنلاین بسیار افزایش پیدا کرد. صفحه اینستاگرام شما می‌تواند مثل یک کاتالوگ برای کسب و کار شما عمل کند. هرچقدر این کاتالوگ تمیز‌تر و گرافیک بهتری داشته باشد. برای کسب و کار شما بهتر است.
تبلیغات بنری یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات است!
اگر وارد سایت‌های بزرگ شوید. متوجه تعدادی تبلیغات بنری می‌شوید. که با کلیک بر روی این بنرها وارد سایت دیگری می‌شوید. و با این کار شما باعث افزایش بازدید سایت موردنظر می‌شوید. این افزایش بازدید اگر حرفه‌ای انجام شود و نتیجه بخش باشد بسیار به افزایش فروش و جذب مشتری کمک خواهد کرد. برای انجام تبلیغات‌های بنری شما می‌توانید از سایت‌هایی که این خدمات را انجام می‌دهند استفاده کنید. مهم‌ترین معیار برای داشتن یک تبلیغات بنری خوب پیدا کردن سایت مناسب برای بنر شماست.

نتیجه گیری

همواره افزایش فروش دغدغه تمامی صاحبین کسب وکار است. به همین علت افراد دنبال راهکارها و تکنیک‌های متفاوت برای فروش بیشتر هستند. در این مقاله سعی کردیم، تکنیک‌های متفاوتی برای فروش بیشتر  آموزش دهیم. کسانی که از تکنیک‌های به روز استفاده کرده و همواره برای حفظ مشتری تلاش می‌کنند، فروش موفق‌تری دارند. تبلیغات یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب تبلیغات است. برای تبلیغات امروزه روش‌های متفاوتی وجود دارد که چندتا تا از نوین‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات پیامکی گفته شد. تا بتوانید با توجه به نوع کسب و کارتان از آن استفاده کنید. علاوه بر تمامی تکنیک‌های گفته شده شرکت در یک سری از دوره ها مانند دوره بی نظیر فروشنده آلفا می‌تواند شما را با تمامی فروشنده‌های دورتان عوض کند. برای اطلاعات بیشتر از دوره فروشنده آلفا می‌توانید به شماره 0212853 داخلی 3 تماس بگیرید. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا در مسیر رونق کسب و کارتان موفق باشید.
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید