
داستان برند پرادا ، برندی که در همان ابتدا به موفقیت رسید!
داستان برند پرادا ، برندی که در همان ابتدا به موفقیت رسید!
برند پرادا یکی از برندهای لوکس در زمینه تولید کیف و کفش است و توانسته است جای خود را در دل تمامی کسانی که به زیبایی اهمیت میدهند باز کند. در داستان برند پرادا به چشم میخورد که پایهگذاران این برند ماریا و برادرش هستند و توانستند با ظرافتهایی که در حوزه تولید کیف و کفش به کار بردند به یک برند موفق بینالمللی تبدیل شوند. بهتر است بدانید ماریا اولین کسی بود که این کار را آغاز کرد و پس از آن برادرش به او پیوست.
تاسیس فروشگاه در شهر میلان
داستان برند پرادا از تاسیس یک فروشگاه در شهر میلان ایتالیا آغاز میشود و این درست زمانی بود که این برند کار خود را به صورت حرفهای آغاز کرد. محصولات این برند بسیار خاص و منحصربهفرد بودند و به زودی مورد توجه خریداران قرار گرفتند. یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند پرادا به چشم میخورد عرضه کیفها و چمدانهای چربی بود. کیفیت این محصولات بسیار بالا بود و همین امر باعث شد که خریداران زیادی برای تهیه محصولات این برد اقدام نمایند. در طراحی اولیه، به وزن این کیفها و چمدانها توجه نشده بود و بسیار سنگین بودند. اما در آپدیتهای بعدی، وزن آنها کاهش پیدا کرد و در نتیجه رضایت خریداران بالا رفت.
موفقیت در آغاز کار
یکی از مواردی که در داستان برند پرادا به چشم میخورد توجه به نیاز کاربران و استفاده از متریالهای با کیفیت بود. به همین دلیل، حتما زمانی که تنها 6 سال از تاسیس این برند نگذشته بود توانست به یک برند بسیار مهم و شناختهشده تبدیل شود. این موفقیت تا جایی بود که برند پرادا به خانواده سلطنتی ایتالیا نفوذ کرد. همین امر باعث شد که کت تولید این برند به عنوان کت سلطنتی شناخته شود و حتی دربار ایتالیا نشان ملی به آن اعطا کرد. این مرحله نقطه اوج برند پرادا است که باعث شد به یک برند جاودانه تبدیل شود.

چالش برند پرادا
زمانی که این برند به اوج خود رسیده بود، با مرگ ناگهانی خالق خود ماریو پرادا دچار یک سردرگمی شد. با اینکه ماریا اصلا رضایت نداشت که دخترش وارد تجارت شود، اما پس از مرگ او برای جلوگیری حفظ برند دخترش جای مادرش را گرفت (البته باید بدانید ماریا دارای یک پسر نیز بود که هیچ علاقهای برای حضور جدی در هدایت و کنترل این برند نداشت).
رشد برند پرادا
نقطه عطف دیگری در داستان برند پرادا وجود دارد. برند پرادا برای اینکه بتواند کارهای خود را گسترش دهد، با یک تاجر ایتالیایی وارد معامله شد و توانست به رشد این برند کمک زیادی کند. محصولات برند پرادا هم زیبایی داشتند و هم کیفیت! موچیا پرادا که یکی از وارثان اصلی این برند بود، استفاده از پارچههای نایلونی را که شباهت زیادی به پارچههای ابریشمی داشتند، وارد صنعت دوخت لباس کردند و این مسئله مورد توجه جهانیان قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان به این مسئله اشاره میکنند این تصمیم هوشمندانه گامی برای موفقیت هر چه بیشتر این برند است.
تولید کفش
برند پرادا در سال 1982، تولید کفشهای زنانه را آغاز مرد. این کفشها بسیار زیبا بودند و متناسب با مدل پای بانوان طراحی شده بودند. همین امر باعث شد که این کفشها در زمان بسیار کوتاهی به فروش برند. حتی طبقه اشراف نیز به کفشهای تولیدی برند پرادا تمایل زیادی نشان دادند و همین امر باعث شد که داستان برند پرادا با یک نقطه عطف دیگر روبهرو شود. در آن زمان، تعداد زیادی از زنان اشراف کفشهای پرادا را به پا میکردند.
تولید کوله پشتی
موفقیتهای چشمگیری که در داستان برند پرادا وجود داشت باعث شد که تولید محصولات دیگر از جمله کوله پشتی مد نظر قرار گیرد. موچیا در سال 1984 تولید کوله پشتی را به تولیدات این برند افزود و توانست در زمان بسیار کمی در میان مردم شناخته شود. محصولات تولیدی این برند بسیار زیبا بودند و هرگز نمیشد به سادگی از کنار آنها گذشت. شاید یکی از دلایل آن این بود که موچیا برای طراحیهای خود زمان زیادی میگذاشت و به خوبی از نیازهای مخاطبانش آگاهی داشت.
ورود برند پرادا به عرضه بینالمللی
داستان برند پرادا به اوج خود رسیده بود و اکنون زمان آن بود که وارد عرضه بینالمللی شود. در سال 1986، برند پرادا وارد نیویورک شد و شعبی را در آنجا راهاندازی کرد. آمریکاییها که به دنبال محصولات لوکس بودند به زودی به تولید برند پرادا توجه نشان دادند و این برند به یک برند شناخته شده تبدیل شد. پس از آن، این برند شعبه دیگری را در اسپانیا راهاندازی کرد و دیگر تمامی افراد در سراسر دنیا این برند را میشناختند.
موفقیتهای دیگر در داستان برند پردادا
بهتر است بدانید وارثان این برند در تلاش بودند که نام برند خود را برای همیشه در ذهن تاریخ ثبت کنند. همین امر آنها را ترغیب کرد که شعب خود را در لندن راهاندازی کنند. افتتاح شعبه برند پرادا در لندن آوردههای مالی زیادی را برای آنها به دنبال داشت. پس از آن، این برند شعبه خود را در پاریس افتتاح کرد و توانست نظر فرانسویها را نیز به خود جلب کند. در داستان برند پرادا به جایی میرسیم که در فرانسه برای خرید محصولات آن صف میکشیدند. پس از آن، این برند شعبهای را در توکیو افتتاح کرد. افتتاح یک شعبه در آسیا نقطه عطفی در داستان برند پرادا است که نمیتوان به سادگی از کنار آن گذشت. تمامی کارشناسان بر این عقیده هستند کیفیت بالا، توجه به نیازهای کاربران و افتتاح هدفمند شعب در سراسر دنیا فاکتورهایی هستند که در داستان برند پرادا برجسته هستند.
سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند پرادا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدهاید موفقیت چیزی نیست که در کسب و کار یک شبه به وجود بیاید. توسعه فردی و تلاش برای موفقیت از جمله اموری هستند که تمامی افراد باید مد نظر قرار دهند. تدام، کیفیت و توجه به نیازهای دیگران در سرتاسر داستان برند پرادا وجود دارد و همین امر باعث شده است که این برند حتی امروزه نیز مورد توجه باشد و بسیاری از افراد در سراسر دنیا تنها محصولات این برند را بر تن میکنند و از آن لذت میبرند.