داستان برند کاله، داستانی از موفقیت و جسارت

داستان برند کاله، داستانی از موفقیت و جسارت

حسین رمضان نیا
خرداد ۲۳, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند کاله، داستانی از موفقیت و جسارت

برند کاله یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهایی است که در زمینه تولید مواد غذایی وجود دارد و توانسته است با کار و تلاش زیاد به موفقیت‌های زیادی برسد. اگر به داستان برند کاله توجه داشته باشید متوجه می‌شوید این برند به اصل کیفیت توجه زیادی داشته است. توسعه فردی در کسب و کار مورد دیگری است که در داستان برند کاله به چشم می‌خورد و شاید بتوان گفت این مسئله باعث موفقیت چشمگیر آن شده است.

شکل‌گیری برند کاله

این برند در سال 1366 توسط غلامعلی سلیمانی در آمل راه‌اندازی شد. سلیمانی از همان ابتدا به دنبال نوآوری در صنعت غذاسازی بود. همانطور که می‌دانید در اوایل انقلاب 57، تولیدات ایرانی رونق زیادی یافتند و ایرانیان در صدد تولید برای خودکفایی کشور بودند. برند کاله در این سالها متولد شد و همواره در تلاش بود بهترین‌ها را به ایرانیان هدیه دهد. اگر به داستان برند کاله توجه داشته باشید، نوآوری و رشد را به خوبی احساس می‌کنید و شاید بتوان یکی از رموز موفقیت کاله همین دیدگاه است.

تولید محصولات لبنی

داستان برند کاله بر اساس تولید محصولات لبنی آغاز شد. این برند کار خود را با تولید روزانه 3 لیتر شیر آغاز کرد و امروزه توانسته است روزانه 2500 تن شیر تولید کند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. یکی از نوآوری‌هایی که در کارهای کاله دیده می‌شود تولید انواع پنیر لبنی است. شما هر پنیری که دوست داشته باشید می‌توانید در میان محصولات کاله مشاهده کنید. البته باید بدانید تعداد این پنیرها در ابتدا محدود بود و کم‌کم با استراتژی‌های هوشمندانه‌ای که در داستان برند کاله به چشم می‌خورد رشد کرد وبه جایگاه امروزی رسید. کره، ماست، دوغ و دسر از تولیدات دیگر این برند هستند.

جایگاه جهانی برند کاله

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در داستان برند کاله نقطه عطفی دیده می‌شود که قرارگیری آن در رتبه 148 صنایع غذایی در جهان است. باید بدانید این برند توانسته است با برندهای معتبر دنیا برابری داشته باشد و به رتبه قابل قبولی دست پیدا کند. اهمیت برند کاله بسیار زیاد است و نشان می‌دهد این برند در حال نزدیک شدن به جایگاه‌های معتبر و ارزشمند جهانی است. همچنین، باید بدانید برند کاله توانست در طی 7 سال متمادی عنوان تنها صادرکننده فرآورده‌های لبنی را به خود اختصاص دهد.

داستان برند کاله

رشد برند کاله

یکی از مواردی که در داستان برند کاله به چشم می‎خورد استفاده از رویکرد و استراتژی پخش مویرگی است. امروزه، این برند بیش از 44 شعبه دارد و محصولات خود را از استان آذربایجان تا هرمزگان به فروش می‌رساند. کارمندان زیادی در برند کاله مشغول به فعالیت هستند و بیش از 4000 نفر روزانه کارهای مختلف این برند را انجام می‌دهند. محصولات کاله به خارج از کشور نیز صادر می‌شوند و شاید بتوان گفت کیفیت مهمترین مسئله‌ای است که باعث شده است کاله وارد بخش صادرات شود.

چرا برند کاله موفق است؟

زمانی که به داستان برند کاله نگاهی می‌اندازیم می‌توانیم موفقیت را به خوبی احساس کنیم. به همین دلیل، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که دلایل موفقیت برند کاله چیست؟. اگر بخواهیم به صورت تیتروار به استراتژی‌های هدفمند برند کاله اشاره کنیم، باید موارد زیر را مد نظر قرار دهیم:

  • این برند ذائقه مردم را به خوبی شناخته است.
  • این برند درک درستی به سلیقه مردم دارد.
  • این برند مفهوم تنوع در محصولات را به خوبی درک کرده است.
  • این برند با طراحی اپلکیشن های مختلف قصد نفوذ به عمق زندگی افراد را دارد.

محصولات در هر یک از بخش‌ها با بالاترین امکانات و تنوع زیاد تولید می‌شوند و این چیزی است که داستان برند کاله را به موفقیت نزدیک می‌کند. از محصولات جدید کاله که در این زمینه پیشرو بوده است می‌توان به ماست میوه‌ای، ماست سون، ماست یونانی و کفیر اشاره کرد. پنیر پیتزا مخلوط که ترکیبی از پنیر فیلا فیلا، موزارلا و چیزبرگر است از نوآوری‌های دیگر  برند کاله هستند. کش آمدن مناسب و رنگ مطلوب این پنیر باعث شده است مصرف‌کنندگان برند کاله را با سلیقه‌ترین برند ایرانی در کشور بدانند.

همکاری کاله با برندهای بین‌المللی

مسئله دیگری که در داستان برند کاله باید به آن اشاره کنیم همکاری آن با شرکت‌های غذایی بزرگ از جمله نستله، دنون، کمپینا، بل، هکلند و ایمی است. این برند توانسته است طی سالیان متعددی با این برندها همکاری دو جانبه داشته باشد. تعداد کارخانه‌های برند کاله 12 عدد است که در مجموعه 15 هکتاری بنا شده‌اند. برند کاله اولین کارخانه لبنی ایران است که توزیع فرآورده‌های لبنی در سراسر کشور را در دستور کار خود قرار داد.

موفقیت‌های برند کاله

در داستان برند کاله موفقیت‌های زیادی به چشم می‌خورند که به شکل زیر هستند:

  • کاله در سال ۱۳۷۴ توانست لوح تقدیری را به‌عنوان واحد نمونه صنایع غذایی از وزارت صنایع دریافت کند.
  • برند کاله نشانه‌های ایزو۹۰۰۰ – ۲۰۰۰ و HACCP را دریافت کرده‌ است.
  • برند کاله در سال ۱۳۹۳ تندیس زرین برند محبوب را کسب کرد.
  • برند کاله در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران به‌عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد.

برند کاله وارد بخش ورزش نیز شده است و با سرمایه‌گذاری در این بخش توانسته است به ارتقا سلامت عمومی جامعه کمک کند. باشگاه ورزشی کاله یکی از شناخته‌شده‌ترین باشگاه‌های ورزشی در کشور است  روزانه پذیرای افراد زیادی است که به دنبال تجربه سلامتی هستند. همانطور که در داستان برند کاله به چشم می‌خورد این برند مسیر صعودی پیشرفت و اقتدار را انتخاب کرده است و در تلاش است همواره یک برند برتر در این زمینه باقی بماند.

سخن پایانی

تا به تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند کاله در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این برند تولید محصولات لبنی را در دهه 60 آغاز کرد و توانست به زودی به یک برند برجسته تبدیل شود. یکی از مهمترین مواردی که باعث موفقیت برند کاله شده است قدرت آن در شناسایی سلیقه مردن و توجه به تنوع محصولاتش است. تمامی کسانی که می‌خواهند در کار خود به موفقیت برسند، باید به این نکات توجه داشته باشند و داستان برندهای معتبر و بزرگ را به دقت مطالعه کنند. نکاتی که در دل داستان برند کاله و برندهای دیگر وجود دارد، بی‌شک به موفقیت آنها کمک خواهد کرد.

5 / 4
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

4 / 5. 1

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید