
داستان برند باربری
شاید بتوان گفت یکی از جالبترین داستانهایی که در دنیای برندها وجود دارد داستان برند باربری است. باربری یک خانه مد لوکس انگلیسی است که کار خود را از لندن آغاز کرد. این برند بر تولید محصولاتی نظیر کت ترنچ، لباسهای ردی تو و یا آماده تمرکز دارد. اکسسورى، عطر، عینک آفتابی و لوازم آرایشی از محصولات دیگر این برند هستند که باعث شدهاند این برند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. امروزه، محصولات برند باربری در 51 کشور جهان به فروش میرسد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برند باربری در سال 2015 میلادی توانست در کنار برندهای معتبر از جمله لویی ویتون قرار گیرد ( اگر میخواهید اطلاعات خود را در مورد این برند بالا ببرید، میتوانید داستان برند لویی ویتون را مطالعه کنید).
آغاز داستان برند باربری
اولین مرحله از داستان برند باربری از 150 سال پیش آغاز میگردد. این برند در سال 1856 توسط توماس باربری پایهگذاری گردید و به زودی وارد تولید لباسهای خاص شد. یکی از مهمترین مواردی که برند باربری را به یک محصول ویژه تبدیل کرد استفاده از پارچهای به نام گاباردین ضد آفتاب بود. این برندها در محیط مرطوب انگلستان که همیشه هوا ابری است به زودی مورد توجه قرار گرفتند. زیرا آب را از درون خود انتقال نمیدادند و کاربران حس خوبی داشتند.
در ادامه داستان برند باربری این برند اولین فروشگاه خود را در سال 1891 و در خیابان هیمارکت لندن راهاندازی کرد. این فروشگاه تحت تسلط کامل خانواده باربری و پس از مدتی توسط فروشگاههای بزرگ جهانی یونیورسال خریداری شد.
بنیانگذار باربری کیست؟
در داستان برند باربری به این موضوع اشاره میشود که توماس باربری بنیانگذار آن است که در سال 1925 درگذشت. توماس یکی از بزرگترین کارآفرینها و طراحان مد در انگلستان است که توانست زنجیره بینالمللی باربری را در سراسر دنیا گسترش دهد. گاباردین ( پارچه ضد آب) به نام او به ثبت رسیده است که یکی از مهمترین و شناختهشدهترین متریالهای دنیای مد است.
او دو بار ازدواج کرد، همسر اول او کارترین هانا نیومن و همسر دوم او مری مارشال نام داشت. اولین کار او شاگرد مغازه پارچهفروشی بود که عشق و علاقه او را به طراحی افزایش داد. در سن 21 سالگی، اول فروشگاه لباسفروشی خود را در انگلستان راهاندازی کرد. لباسهای او با الهام از مشتریانی که روزانه به آن فروشگاه مراجعه میکردند طراحی میشود. همین امر باعث شد به زودی فروشگاه باربری بر سر زبانها بیافتد.
محبوبیت در میان مردم حاشیهنشین
در داستان برند باربری به مسئله بسیار مهمی بر میخوریم. توماس متوجه شد که هوای مرطوب انگلستان باعث میشود که افراد از لباسهای خود رضایت نداشته باشند و زمانی که آنها را بر تن میکنند حس بدی بگیرند. به همین دلیل، او تلاش کرد تا پارچه ضد آبی را تولید کند که بتواند با آن لباسهای متعددی را بدوزد و در اختیار مشتریان قرار دهد. همین امر باعث شد که او به برندی محبوب در میان طبقه متوسط تبدیل شود.
تولید لباس ورزشی ضد آب
در طول ورزش، ورزشکاران عرق میکنند و لباسهایشان خیس میشود. در گذشته، این مسئله برای ورزشکاران بسیار چالشبرانگیز بود. اما یکی از مواردی که در داستان برند باربری به چشم میخورد و نقطه عطفی در موفقیت او به شمار میرود تولید لباس ورزشی ضد آب مردانه بود. همین امر باعث شد که به زودی کارخانه بزرگ خود را تاسیس کند و تعداد کارکنان خود را از 70 نفر به 200 نفر در سال 1881 رساند.

تولید کت
برند باربری کت بارانی خاصی را در سال 1912 با نام Tielocken برای ارتش بریتانیا طراحی کرد و همین امر نقطه عطفی در داستان برند باربری به شمار میرود. این کت تغییرات زیادی پیدا کرد تا توانست به یک کت مناسب برای ارتش تبدیل شود.
نماد برند باربری
اگر به تصاویر لباسها و اکسسوریهای برند باربری توجه داشته باشید متوجه میشوید که این برند از طرح چهارخانه شطرنجی برای محصولاتش تولید کرد و نماد باربری به زودی به یک نماد بسیار مهم در بین مردم تبدیل گردید. در دهه 70 و 80 میلادی، برند باربری با تولیدکنندگان مختلف در سراسر دنیا قراردادهایی را امضا کرد و تولید محصولاتش از جمله کت و شلوار، پیراهن، لباس ورزشی، شلوار، اکسسورى برای آقایان، خانم ها و کودکان را به خارج از انگلستان رواج داد. به زودی فروشگاههای مستقل برند باربری در سراسر دنیا شکل گرفتند و همین امر باعث شد برند بربری به فروش و سود بالایی برسد.
تولید عطر
در ادامه داستان برند باربری باید به این موضوع اشاره کنیم که این برند تولید عطر را در سال 1981 آغاز کرد و همین امر باعث شد برندباربری در خاطرهها باقی بماند.
چالشهای برند باربری
در داستان برند باربری مانند هر برند دیگر به چالشهایی برخورد میکنیم. این برند در سال 1997 جذابیت خود را از دست داد و فروشش کاهش یافت. رزماری براوو به سمت مدیرعامل جدید این برند منصوب شد و توانست تحولات زیادی را در این برند به وجود بیاورد و دوباره برند باربری در کنار برندهای لوکسی مانند هرمس، شنل، لویی ویتون و گوچی قرار گرفت. در سال 2001، کریستوفر بیلی طراح بریتانیایی به این برند پیوست و توانست تولیدات این برند را متحول سازد. در طول این سالها افراد زیادی با برند بربری همکاری داشتند و وجه مشترک همه آنها خلاقیت برای برند بربری بود.
سخن پایانی
تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند باربری در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدهاید این برند کار خود را از انگلستان آغاز کرد و امروزه توانسته است محصولات خود را در بیش از 51 کشور به فروش برساند.