داستان برند بهروز، شروع کار از خانه تا تبدیل شدن به امپراطوری مواد غذایی

داستان برند بهروز، شروع کار از خانه تا تبدیل شدن به امپراطوری مواد غذایی

حسین رمضان نیا
تیر ۶, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند بهروز، شروع کار از خانه تا تبدیل شدن به امپراطوری مواد غذایی

برند بهروز یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهایی است که در ایران وجود دارد و توانسته است به یک برند مهم با کیفیت بالا تبدیل شود. این برند کار خود را در دهه 50 آغاز کرد و پس از آن توانست با پشت سر گذاشتن موانع مختلف به یک برند برتر تبدیل شود. اگر به داستان برند بهروز توجه داشته باشید متوجه می‌شوید این برند همواره به اتخاذ استراتژی‌های هدفمند در کسب و کار توجه داشته است و تلاش کرده است با توسعه فردی برندش را ماندگار کند. بهتر است بدانید تمامی برندهای معتبر دنیا راه پر فراز و نشیبی را طی کرده‌اند تا به جایگاه امروزی خود رسیده‌اند. بنابراین، اگر شما برندی هستید که به تازگی کار خود را آغاز کرده‌اید باید بدانید فراز و نشیب‌هایی که در این مسیر پیش روی شما قرار دارد چاشنی کار شماست و نباید شما را دلزده کند.

تاریخچه برند بهروز

داستان برند بهروز در سال 1356 آغاز می‌شود. این برند کارخانه خود را در کیلومتر 15 جاده کرج قزوین راه‌اندازی کرد و توانست آغازی بر تولید مواد غذایی باشد. این برند محصولات متنوعی از جمله  رب گوجه فرنگي، انواع سس، كنسروجات ، انواع شور، ترشي، انواع مربا، آبليمو را تولید کرد و با تولید این محصولات به سر سفره‌های ایرانی رفت. همانطور که می‌دانید ایرانیان به سفره و غذا اهمیت زیادی می‌دهند و اگر کیفیت محصولی بالا باشد حتما استفاده از آن را مد نظر قرار می‌دهند. همین امر باعث شد بهروز که بر کیفیت تمرکز زیادی داشت به یک محصول مهم و ارزشمند تبدیل شود.

بنیانگذار برند بهروز کیست؟

شاید یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند بهروز برای شما جالب باشد شناخت بنیانگذار این برند است. بهروز فروتن کسی بود که این برند را پایه‌گذاری کرد. مسئله مهم این است که بهروز فروتن در کارهای قبلی خود با شکست‌های زیادی روبه‌رو شده بود و مشکلات مالی زیادی داشت. این شکست‌ها سبب شد که به این فکر بیافتد کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کند که بتواند درآمدزایی بالایی داشته باشد.

شروع کار از خانه

داستان برند بهروز از اینجا زیبا می‌شود که او به پیشنهاد همسر و خواهر همسرش تصمیم گرفت مواد غذایی نظیر شله زرد، انواع ترشی‌جات و مرباجات را در خانه تولید کند. همچنین، سس مایونزی که آنها تولید می‌کردند بسیار خوشمزه بود و در میان تمامی محصولاتشان مورد توجه قرار گرفت. همین امر باعث شد سس مایونز بهروز به یک محصول مهم در میان کسانی تبدیل شود که از محصولات خانگی بهروز خریداری می‌کردند.

داستان برند بهروز، شروع کار از خانه تا تبدیل شدن به امپراطوری مواد غذایی

 به زودی بهروز فروتن متوجه شد که باید بر روی سس مایونز خود کار کند. بهتر است بدانید همواره به کسب‌وکارها توصیه می‌شود تمرکز خود را بر روی یک موضوع قرار دهند و تلاش کنند گپ بازار را بیابند. این مسئله در داستان برند بهروز برجسته است و بسیاری از افراد به این موضوع اشاره می‌کنند همین امر باعث موفقیت برند بهروز شده است.

راه‌اندازی کارخانه بهروز

پس از موفقیتی که بهروز فروتن در فروش محصولات خانگی بدست آورد، به زودی تصمیم گرفت برند خود را به یک برند ثبت‌شده تبدیل کند. همین امر باعث شد با توجه به شرایطی که دارد به سمت احداث کارخانه برود. البته باید بدانید داستان برند بهروز به همین سادگی که در اینجا بیان می‌کنیم نیست! بلکه بهروز فروتن در این مسیر سختی‌های زیادی کشید و این راه را از مناظر و جوانب مختلف مورد بررسی قرار داد تا توانست کارخانه خود را احداث نماید.

لوگو بهروز، چیزی فراتر از لوگو

پس از آنکه در داستان برند بهروز احداث کارخانه مورد توجه قرار گرفت و توانست به یک برند شناخته‌شده تبدیل شود بحث طراحی لوگو به میان کشیده شد. اگر به لوگو برند بهروز توجه داشته باشید متوجه می‌شوید این لوگو یک کانسپت قدیمی دارد. در واقع، این لوگو همانند خورشید است و می‌تواند نور و سرزندگی را برای افراد تداعی کند. شاید بتوان گفت سرزندگی یکی از مهمتریم پیام‌های این برند به مشتریانش است.

در بالای حرف «و» اشعه‌های خورشید وجود دارند و این لوگو توانسته است در طی تمامی این سال‌ها بر احساس مخاطبانش اثر بگذارد. مسئله دیگری که در داستان برند بهروز و طراحی لوگو به چشم می‌خورد قرارگیری شعار در زیر لوگو است. این انتخاب بسیار هوشمندانه است!

دوست من سلام!

گاهی یک انتخاب هوشمندانه در روند کاری می‌تواند جایگاه شما را چندین پله از جایی که هستید تغییر دهد و به سمت بالا بکشاند. بهتر است بدانید این مسئله در داستان برند بهروز بسیار برجسته است. شعار این برند: دوست من سلام درست در زیر لوگو قرار گرفته است و ناخودآگاه چشم خواننده را به سمت خود می‌کشاند.

مشتری عضوی از خانواده بهروز

در واقع، این انتخاب هوشمند باعث شده است که مشتریان تصور کنند عضوی از خانواده بهروز هستند. همچنین، ترکیب‌بندی فوق‌العاده این برند آن را به یک محصول ویژه تبدیل کرده است. رنگ زرد، همراه با قرمز و مشکی می‌تواند حس خوش همگونی را در شما به وجود بیاورد. شاید بتوان گفت انتخاب درست رنگ‌ها و تاثیرگذاری بر احساس مشتریان یکی از مهمترین مواردی است که باعث موفقیت داستان برند بهروز شده است.

کیفیت بالا، رمز موفقیت برند بهروز

در کنار طراحی لوگو، موارد دیگری نیز وجو دارند که باعث شده‌اند داستان برند بهروز با موفقیت‌های زیادی روبه‌رو شود. برند بهروز از مواد اولیه با کیفیت در تولید محصولاتش استفاده می‌کند و همین مسئله آن را به محصول ویژه تبدیل کرده است. تمامی محصولات بهروز بوی بسیار مطبوعی دارند و به خوش‌رنگ شدن سفره شما کمک می‌کنند. این همان چیزی است که باید تمامی کسب‌وکارها در تولیدات خود به آن توجه داشته باشند.

موارد دیگر موفقیت برند بهروز

موارد دیگری نیز وجود دارند که در موفقیت داستان برند بهروز به چشم می‌خورند. این موارد به شرح زیر هستند:

  • پشتیبانی قوی از مشتریان
  • تنوع بالای محصولات
  • توجه به بسته‌بندی
  • ذکر مشخصات کامل محصولات غذایی

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند بهروز در اختیار شما قرار دهیم. این برند کار خود را از صفر آغاز کرد و توانست به زودی به یک برند شناخته‌شده تبدیل شود. امروزه برند بهروز جایگاه بسیار ویژه‌ای در میان خریداران ایرانی دارد و تقریبا جای خود را در تمامی سفره‌های ایرانی پیدا کرده است.

5 / 2
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

2 / 5. 1

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید