برند اسنوا، برندی یکه تاز در دنیای لوازم خانگی ایرانی

برند اسنوا، برندی یکه تاز در دنیای لوازم خانگی ایرانی

حسین رمضان نیا
تیر ۱۸, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

برند اسنوا، برندی یکه تاز در دنیای لوازم خانگی ایرانی

برند اسنوا که نامش برگفته از «ارکان ساختار نوین ایرانیان» است در سال 1384 کار خود را در زمینه تولید لوازم خانگی آغاز کرد و به زودی توانست به یکی از مهمترین برندهای ایرانی تبدیل شود. بسیاری از کسانی که از محصولات این برند استفاده کرده‌اند آنها را همپای محصولات خارجی می‌دانند و برخی از افراد باور نمی‌کنند این برند ایرانی است و توانسته است محصولاتی با چنین امکاناتی به بازار عرضه دهد. زمانی که این برند متولد شد بازار لوازم خانگی در ایران دچار یک رکود شده بود.

از  یک طرف هجوم محصولات خارجی باعث شده بود که ایرانیان توانایی خود را در تولید محصولات داخلی از دست بدهند و از طرف دیگر چند برند ایرانی که در بازار وجود داشتند درگیر یکنواختی شده بودند و نیازهای کاربران را در نظر نداشتند. شاید بتوان گفت این برند با انتخاب استراتژی‌های هوشمندانه در کسب و کار توانست خود را برای همیشه در دل ایرانیان جاودانه سازد.

تولید کولر گازی

بهتر است بدانید برند اسنوا کار خود را با تولید کولر گازی در منطقه مورچه خورت اصفهان آغاز کرد و به زودی توانست مورد توجه بازار ایرانی قرار گیرد. محصولات این برند چند ویژگی خاص داشتند! اولا این محصولات بسیار با کیفیت بودند و مانند محصولات خارجی مدت‌های طولانی قابل استفاده بودند. دوما این محصولات بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید می‌شدند و ظاهر بسیار خوبی داشتند. همچنین، قمیت مقرون به صرفه مسئله دیگری بود که کاربران ایرانی را به سمت تولید خرید این محصولات کشاند.

در واقع، باید بگوییم تمامی چیزی که جامعه ایرانی از یک کولر گازی انتظار داشت در این محصولات گنجانده شده بودند. پس از آن، برند اسنوا تولید اجاق گاز را نیز شروع کرد. اجاق گاز قرار بود به داخل آشپزخانه‌ها برود و سلیقه و زیبایی در ساخت آنها مسئله مهمی بود که باید مد نظر گرفته می‌شد. این برند در طراحی محصولات زیبا بسیار موفق عمل کرده است و شاید بتوان گفت دلیل اصلی موفقیت آن همین زیبایی است.

شعار برند اسنوا: روی ما حساب کنید!

این برند همواره در اتخاذ استراتژی‌های مناسب کاری و بازاریابی به خوبی عمل کرده است. شعار اصلی این برند این است: روی ما حساب کنید! این برند با این شعار خاص و منحصربه‌فرد در تلاش است تا به مشتریان خود بگوید ما فکر همه چیز را کرده‌ایم و تنها چیزی که نیاز داریم اعتماد شماست. بهتر است یک بار محصولات این برند را بخرید! هرگز پشیمان نخواهید شد و حتی ممکن است به یکی از مشتریان وفادار این برند تبدیل شوید.

برند اسنوا، برندی یکه تاز در دنیای لوازم خانگی ایرانی

تمرکز بر شناخت بازار

یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است برند اسنوا به رشد قابل توجهی برسد تمرکز بر شناخت بازار است. بهتر است بدانید اگر شما نتوانید نیازهای بازار را به خوبی تشخیص دهید، در این زمینه موفق نخواهید بود.  برای اینکار باید به دل بازار بروید و با نیازهای مردم از نزدیک آشنا شوید. این برند پس از بررسی بازار به این نتیجه رسید محصولات با کیفیت و با قیمت مقرون به صرفه دربازار لوازم خانگی ایرانی وجود ندارد و می‌توان با تولید محصولات مناسب به موفقیت رسید. امروزه، این برند با تولید طیف گسترده‌ای از محصولات مانند اجاق گاز ، هود، مایکروویو، آون توستر، جارو برقی، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، کولر، یخچال و فریز ، سایدبای‌ساید و محصولات توکار توانسته است سهم عظیمی از بازار را بدست بیاورد.

احیا اقتصاد

محمدرضا دیانی مدیرعامل برند اسنوا می‌گوید بخش خصوصی با همت خود می‌تواند اقتصاد را در کشور احیا کند و این گفته بسیار به جا و مناسب است. این برند یکی از موفق‌ترین بخش‌های خصوصی در کشور است که با راه‌اندازی کارخانه و دفاتر خود در شهرهای مختلف به کارآفرینی هزاران نفر کمک کرده است. امروزه این برند با  بیش از ۱۴۰ فروشگاه و نمایندگی اختصاصی و حدود ۱۱۰۰ فروشگاه غیراختصاصی توانسته است به یکی از گسترده‌ترین برندهای ایرانی تبدیل شود.

ورود به بخش صادرات

برند اسنوا در زمینه صادرات نیز به موفقیت‌های زیادی رسیده است. این برند تلاش کرده است محصولات خود را به بازارهای خارجی نیز عرضه کند و امروزه محصولات این برند در بازارهای منطقه از جمله عراق عرضه می‌شوند. این برند در تلاش است وارد بازارهایی شود که به خوبی می‌تواند محصولات خود را به فروش برساند. همین امر مقدمه را برای رشد و پیشرفت آماده می‌سازد و این برند را به سوی بازارهای جهانی سوق می‌دهد.

برند اسنوا، برندی که رو به پیشرفت است!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که برای برندهای ایرانی وجود دارد این است که پس از رسیدن به یک جایگاه مشخص دست از پیشرفت بر می‌دارند و ترجیح می‌دهند در جایگاه خود باقی بمانند. این مسئله باعث می‌شود که برندهای ایرانی در بازارهای جهانی زیاد نباشند و یا حتی کشورهای مختلفی که در اطراف ایران وجود دارند به خوبی برندهای ایرانی را نمی‌شناسند. اما برند اسنوا این ساختار را شکسته است و وارد فصل جدیدی از پیشرفت شده است. این برند برنامه‌ریزی‌های متعددی برای سال‌های آینده خود دارد و شما از قدرت حضور آن در بازار می‌توانید این مسئله را به خوبی درک کنید.

بر روی پیشرفت خود سرمایه‌گذاری کنید!

شاید یکی از مهمترین مواردی که برندهای دیگر باید  از برند اسنوا باید الگوبرداری کنند سرمایه‌گذاری بر روی پیشرفت است. شما باید بدانید زمانی به موفقیت می‌رسید که برای اینکار سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام داده باشید. از شکست نرسید و دائما خود را آپدیت نگه دارید. به طور مثال، این برند در یکی از استراتژی‌های خود بدین نتیجه رسید وارد کردن برخی از قطعات از چین و مونتاژ کردن آنها در کشور بهتر است خرید دستگاه‌ها برای ساخت آنها در ایران است. شاید این انتخاب کمی دشوار باشد اما برند اسنوا با انتخاب این استراتژی تلاش کرد خود را حفظ کند و سرپا نگه دارد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد برند اسنوا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این برند در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد و کار خود را در سال 1384 آغاز کرد. امروزه بسیاری از خریداران محصولات این برند را همپای محصولات خارجی می‌دانند که با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌شود و پاسخگوی نیازهای جامعه ایرانی است.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید