ویژگی های شخصیتی استیو جابز

ویژگی های شخصیتی استیو جابز

حسین رمضان نیا
دی ۱۲, ۱۴۰۱ / 7 دقیقه مطالعه

ویژگی های شخصیتی استیو جابز

وقتی صحبت از محصولات برند اپل می‌شود تمامی افراد ناخوآگاه نام استیو جابز را به خاطر می‌آورند. به عقیده بسیاری از کارشناسان استیو جابز شخصیت خارق‌العاده‌ای داشت که می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از افراد در سراسر دنیا باشد. اگر به تاریخچه زندگی جابز نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید او سختی‌ها و چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشت و همین امر سبب شد تا به موفقیت‌های دست‌نیافتنی برسد. به همین دلیل، بسیاری از کسانی که می‌خواهند کسب‌وکاری را آغاز کنند، بهتر است به ویژگی های شخصیتی استیو جابز نگاهی داشته باشند. این مسئله به آنها کمک می‌کند با قدرت بیشتری در زندگی پیش روند.

آشنایی با ویژگی های شخصیتی استیو جابز

بهتر است بدانید هر چقدر قبل از شروع یک کسب‌وکار زندگی‌نامه افراد موفق را بیشتر مطالعه کنید، به همان اندازه در کار خود موفق‌تر می‌شوید. همانطور که می‌دانید شروع یک کسب‌وکار می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. همچنین، مشکلاتی که در کسب‌وکار پیش می‌آیند باید به شیوه‌ای اصولی مدیریت شوند. با توجه به این موضوع کسانی که در حال شروع یک کسب‌وکار هستند هرگز نباید تصور کنند قرار است همه چیز به خوبی پیش رود. شکست بخشی از ماهیت هر کاری است، اما چیزی که باعث می‌شود شما عملکرد متفاوتی داشته باشید نحوه مدیریت بحران است. در ادامه شما را با برخی از مهمترین ویژگی های شخصیتی استیو جابز آشنا می‌کنیم.

شخصیت قانع‌کننده

یکی از مهمترین مواردی که در ویژگی های شخصیتی استیو جابز باید به آن اشاره کنیم شخصیت قانع‌کننده ایشان است. استیوجابز می‌توانست تمامی اهدافی را که در ذهن دارد به صورت قانع‌کننده‌ای به دیگران انتقال دهد. این مسئله باعث شده بود جلسات او همواره سودهای میلیاردی را برایش به ارمغان بیاورند. برای اینکه بتوانید شخصیت قانع‌کننده‌ای داشته باشید در مرحله اول باید روانشناسی شخصیت بدانید. البته باید به این موضوع اشاره کنیم شما صرف مطالعه چند کتاب نمی‌توانید به این امر دست پیدا کنید. به طور کلی، شما باید تلاش کنیم صبحت‌ها و مذاکرات خود را هدفمند سازید (اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله چگونه یک سخنرانی انگیزشی و الهام بخش ارائه دهیم؟ را مطالعه کنید).

عدم پذیرش نه

همانطور که می‌دانید انجام کارهای بزرگ همواره با مخالفت‌های بسیار زیادی همراه است و این یکی از ویژگی های شخصیتی استیو جابز بود که «نه» را هرگز نمی‌پذیرفت. همین الان به اطرافیان خود بگویید می‌خواهید یکی از ایده‌هایی را که همواره در ذهن‌تان بوده است پیاده‌سازی کنید! بی‌شک با مخالفت‌های زیادی روبه‌رو می‌شوید و حتی ممکن است بسیاری از افراد شما را نادان بدانند.

ویژگی های شخصیتی استیو جابز

در همینجاست که تغییر شما آغاز می‌شود. البته باید بدانید شما باید از قبل موارد متعددی را در نظر گرفته باشید. یعنی هرگز بی‌گدار به آب نزنید.

توجه به تغییر سبک زندگی

یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی استیو جابز توجه به تغییر سبک زندگی بود. تمامی انسان‌ها سبک زندگی خاصی دارند و پس از مدتی به آن عادت می‌کنند. اما اگر شما پس از مدتی مدل زندگی خود را تغییر ندهید همیشه در یکجا باقی می‌مانید و هرگز نمی‌توانید پیشرفت را تجربه کنید. استیو جابز و تمامی بزرگان دیگر همواره تلاش می‌کردند مدل زندگی خود را تغییر دهند و به سمت بهتر شدن حرکت کنند. باید بدانید برای انجام این کار نباید به دنبال تغییرات بزرگ باشید. به طور مثال، اگر تصور می‌کنید ساعات کار شرکت شما زیاد است، اما بهره‌وری پایین است. شاید بتوانید با تغییر در ساعات کاری کار خود را بهبود ببخشید.

اهمیت به کیفیت محصول

یکی از ویژگی های شخصیتی استیو جابز این بود که کیفیت محصول بسیار مهمتر از سود است. اگر کیفیت محصول بالا باشد، سودآوری خودبه‌خودی رخ می‌دهد. اکنون شما به خوبی می‌توانید این مسئله را درک کنید. همانطور که می‌دانید امروزه برندهای بسیار زیادی در سطح بین‌المللی وجود دارند که در زمینه تولید گوشی، لپ‌تاپ و محصولات دیگر فعالند. اما باید بدانید هیچ‌یک تابه‌حال نتوانسته‌اند جایگاه اپل را بدست بیاورند. تمامی دارندگان گوشی و محصولات اپل به این موضوع اشاره می‌کنند سرعت و کیفیت آنها به حدی بالاست که هرگز نمی‌توان آن را مشابه به محصولات برندهای دیگر دانست.

تبدیل غیرممکن به ممکن

وقتی صحبت از ویژگی های شخصیتی استیو جابز می‌شود باید به این مسئله اشاره کنیم او می‌توانست غیرممکن‌ها را به ممکن تغییر دهد. مهندسینی که با استیو جابز کار کرده‌اند می‌گویند کارهایی را از مهندسان می‌خواست که غیرممکن است. همواره مهندسان با او مخالف بودند. اما او آنقدر بر خواسته خود پافشاری می‌کرد که سرانجام ایده‌های انجام آن کار به ذهن مهندسان می‌رسید. در نتیجه، شما باید بدانید فلاسفه از ابتدای بشریت همواره گفته‌اند هیچ محدودیت و غیرممکنی برای انسان وجود ندارد. غیرممکن در ذهن شماست!

ارزش‌سازی

استیو جابز بر این عقیده بود ارزش‌سازی بسیار مهمتر از سودآوری است. زمانیکه کمپانی در سودآوری قرار دارد به این معنا نیست که توانسته است ارزش‌سازی کند. در میان تمامی ویژگی های شخصیتی استیو جابز این ویژگی باعث شد همواره از بحران نجات پیدا کند. امروزه، مشتریان برند اپل به مشتریان وفادار این کمپانی تبدیل شده‌اند و هیچ برندی را به آن ترجیح نمی‌دهند. برند اپل همواره در تلاش است بهترین خدمات را برای مشتریان در نظر بگیرد. زمانیکه شما محصولات اپل را خریداری می‌کنید دیگر مهم نیست که در کجای دنیا هستید! بلکه مسئله مهم این است که زیر پرچم حمایت اپل قرار گرفته‌اید.

توجه به بازاریابی

بازاریابی از مواردی است که هرگز نباید در کسب‌وکارها نادیده گرفته شود. یکی از ویژگی های شخصیتی استیو جابز همین بود که همواره به دنبال جذاب‌ترین پلن‌های بازاریابی بود. با اینکار می‌توانست اشتیاق را در میان کاربران خود بیدار سازد و زمانیکه محصولات جدید برند اپل به بازار می‌آمدند موجی از هیجان در میان مشتریان این برند به وجود می‎آمد.

حرکت روبه‌جلو

امروزه تکنولوژی به حدی پیشرفت کرده است که همواره باید منتظر تغییرات بزرگ و شگرف در دنیا باشیم. به همین دلیل، حرکت روبه‌جلو تنها چیزی است که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکارها کمک کند. استیو جابز جلوتر از زمان خود به دنیا آمده بود و درمحیطی که همه به فکر ثبات و حرکت در یک مسیر بودند یکی از ویژگی های شخصیتی استیو جابز حرکت روبه‌جلو بود. همین امر سبب شد محصولات برند اپل بتواند دنیا را تکان دهد و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند دیگر به این زودی‌ها دنیا شاهد شخصی مانند استیو جابز نخواهد بود.

نگاهی به زندگی استیو جابز

در اینجا و در کنار ویژگی های شخصیتی استیو جابز بهتر است نگاهی به زندگی این اسطوره داشته باشیم. استیو جابز در ۲۴ فوریه سال ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکو متولد شد. پدر و مادر او دو زوج دانشجو بودند که پس از مدتی سرپرستی استیو را به یک خانواده دیگر سپردند. او در سال 1976 با همکاری استیو وزنیاک شرکت اپل را تاسیس کرد. پس از آن، در سال 1986 اپل را ترک کرد و 10 سال بعد دوباره به آن شرکت بازگشت. استیو جابز در این مدت به سرطان الوزلمعده مبتلا شود و در پایان در سال 2010 از دنیا رفت. شکست‌ها و چالش‌هایی که استیو در این مسیر تحمل کرده است او را به یکی از بزرگترین مردان تاریخ تبدیل نمود.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد ویژگی های شخصیتی استیو جابز در اختیار شما قرار دهیم. ایشان شخصیت بسیار جسور و ریسک‌پذیری داشتند و هرگز نه را از دیگران نمی‌پذیرفتند. برای جابز چیزی به اسم غیرممکن وجود نداشت و همواره به دنبال تحقق رویاهای خود بود. استیو جابز از مشکلات زندگی درس خوبی گرفته بود و آنها را با قدرت در زندگی شخصی و کاریش پیاده‌سازی می‌کرد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید