برند مینو، برندی پر از خلاقیت و ایده

حسین رمضان نیا
تیر ۱۱, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

برند مینو، برندی پر از خلاقیت و ایده

برند مینو یکی از برندهای قدیمی است که سالیان زیادی است با قدرت در ایران فعالیت دارد و در تمامی این سالها تلاش کرده است خلاقیت را چاشنی کار خود نماید. علی خسروشاهی، موسس برند مینو، در سال 1338 با تلاش فراوان توانست نمایندگی برند هنکل آلمان را بدست بیاورد و انحصار بازار پودر رختشویی را بدست بگیرد. پس از آن که با پیچ‌وخم بازار آشنا شد، تصمیم گرفت برند خود را پایه‌گذاری کند. در همین راستا، خسروشاهی توانست توجه شرکت بوتس انگلستان را برای اعطای لیسانس به گرو صنعتی مینو جلب کند.

تولید مواد غذایی و شروع کار با تولید آب‌نبات و تافی

این برند کار خود را با تولید آب‌نبات و تافی آغاز کرد. تافی که بافت بسیار نرمی داشت و زمانی که در دهان قرار می‌گرفت آب می‌شد، همین امر حس خوبی را در مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد. تافی‌های کره‌ای مینو بسیار معروف شدند و تقریبا در هر خانه‌ای که می‌رفتید می‌توانستید تافی را به عنوان یکی از اقلام پذیرایی مشاهده کنید! شاید برای شما جالب باشد که بدانید برند مینو که کار خود را در سال 1338 آغاز کرد، تنها 15 نفر پرسنل داشت و این تعداد در سال 1355 به 2000 نفر رسید.

تولید ویفر و ایجاد هیجان در بازار

برند مینو در سال 1341 زمانی که تابستان رو به اتمام بود محصولی به نام ویفر را به بازار عرضه کرد. تردی ویفرهای این برند به حدی زیاد بود که حس متفاوتی را در کاربران به وجود می‌آورد. صدای خش خش ویفر در زیر دندان‌ها احساس کاربران را تحت تاثیر قرار می‌داد و همین امر باعث شد که آنها به سمت این محصول متمایل شوند. کارخانه ساخت ویفر با توجه به سیاست عدم تمرکز صنایع در تهران در زمین‌های خرمدره از توابع شهرستان زنجان راه‌اندازی شد.

تولید آدامس بادکنکی، حسی جدید در بازار مواد غذایی

هنوز زمانی که به آدامس بادکنی فکر می‌کنیم حسی از شیطنت وجودمان را در بر می‌گیرد. برند مینو در سال 1344 تولید آدامس بادکنکی را آغاز کرد. آدامس شیک یکی از محصولات این برند است که تقریبا تمامی افراد با آن خاطره دارند. پس از آن، مینو تلاش کرد واحدهای مستقلی را برای تولید بیسکویت و شکلات به وجود بیاورد تا محصولات با تمرکز بیشتری تولید شوند.

برند مینو، برندی پر از خلاقیت و ایده

کیت کت و اسماتیز مینو، تحولی بی‌نظیر در دنیای مواد غذایی

شاید برای شما جالب باشد بدانید اولین بار که برند مینو کیت کت و اسماتیز را تحت لیسانس شرکت روانتری مکینتاش انگلستان هیجان وصف‌نشدنی را در بازار به وجود آورد. هنوز هم جویدن دانه‌های رنگارنگ اسماتیز می‌تواند برای افراد زیادی لذت‌بخش باشد. مینو در تلاش بود که به موفقیت برسد و درا ین مسیر از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد.

توجه به برندهای خارجی، رمز موفقیت برند مینو

بهتر است بدانید علی خسروشاهی که به رشد مینو متعهد بود در تلاش بود که تولید محصولات جدید را مد نظر قرار دهد. همین امر سبب شد در تمامی سفرهای خارجی و نمایشگاه‌های متعدد که در سراسر دنیا برگزار می‌شدند محصولات جدید را جمع‌آوری کند و طعم آنها بچشد. در یکی از این سفرها با محصول جذاب پفک آشنا شد. پفک که محصول جدید شرکت آمریکایی بیاتریس فوذز بود توسط این برند به بازار عرضه شد.

چرا این برند موفق شد؟

یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می‌شود در این زمینه است چه عاملی باعث موفقیت برند مینو شد. بهتر است بدانید هرگز نمی‌توان یک پاسخ واحد به این سوال داد. موفقیت فرمول واحدی ندارد و هرگز یک برند با توجه به یک ویژگی به موفقیت نمی‌رسد. مجموعه‌ای از عوامل دست به دست یکدیگر می‌دهند تا یک برند موفق باشد. چیزی که در این برند بسیار برجسته است حفظ تعامل با دنیای خارجی و تولیدکنندگان بزرگ مواد غذایی است. بهتر است بدانید این برند همواره به علم روز دنیا پایبند بود و تلاش می‌کرد با تولید محصولات خاص مشتریان خود را شگفت‌زده کند. بنابراین، تمامی کسانی که به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستند، باید به این مسئله توجه داشته باشند.

تولید محصولات متنوع، مینو برندی پیشگام

از جمله مواردی که در تمامی این سال‌ها باعث شده است برند مینو به یک برند مهم تبدیل شود، پیشگام بودن آن است. این برند در سال 1386، تولید مایع خرما، کنسانتره خرما، شیره خرما و شهد خرما را آغاز کرد و محصولات خاصی را به بازار عرضه کرد. پس از آن، این برند واحد جداگانه‌ای را برای تولید پودر خوراک دام راه‌اندازی نمود. پس از آن، این برند در سال 1388، تولید آدام بدون قند را مورد توجه قرار داد. آدامش بدون قند مینو یکی از بزرگ‌ترین خطوط تولید آدامس در خاورمیانه است و همین امر موفقیت بزرگی برای ایران است.

موفقیت‌های پی‌درپی مینو

موفقیت‌های این برند به حدی زیاد است که شاید باید مقاله‌ای جداگانه را به بیان موفقیت‌های آن اختصاص دهیم. این برند در سال 1392 توانست عنوان یکی از 100 برند برتر ایران را به خود اختصاص دهد. به طور کلی، این برند بیش از نیم قرن است که با مردم است و همین امر باعث شده است به قلب و جان افراد نفوذ کند و به عنوان یک برند برتر شناخته شود.

استمرار رمز موفقیت

چیزی که باعث شده است مینو به یک برند مهم و برتر تبدیل شود استمرار آن در مسیر کاری است. چیزی که در اینجا به آن اشاره کردیم تنها گوشه‌ای از موفقیت‌های مینو است، اما باید بدانید ما چالش‌های این برند را مطرح نکردیم. شاید زمانی که علی خسروشاهی وارد مذاکره با شرکت هنکل شد، شرایط سختی را پشت سر گذاشت! شاید زمانی که مینو می‌خواست خط تولید آدامس و یا محصولاتش را راه‌اندازی کند با چالش‌های زیادی روبه‌رو شد. شما نباید فکر کنید مسیر برای رشد مینو یک مسیر هموار بوده است. انقلاب 57 باعث شد که سیاست‌های این برند تغییرات زیادی کند که در آن زمان همین امر یک چالش بزرگ بود. بنابراین، اگر شما می‌خواهید کار خود را آغاز کنید، در ابتدا باید به توسعه فردی توجه داشته باشید. پس از آن، باید بدانید چیزی که می‌تواند به موفقیت شما کمک کند استمرار و تلاش است. هرگز ناامید نشوید و دست از تلاش نکشید. موفقیت برای کسانی است که چالش‌ها آنها را از ادامه دادن ناامید نمی‌کند.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید