داستان برند گس ، یکی از برندهای لوکس پوشاک در دنیا

داستان برند گس ، یکی از برندهای لوکس پوشاک در دنیا

حسین رمضان نیا
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند گس ، یکی از برندهای لوکس پوشاک در دنیا

داستان برند گس یکی از جذاب‌ترین داستان‌هایی است که در مورد شکل‌گیری برندهای مختلف در دنیا وجود دارد. این برند در سال 1981 کار خود را آغاز کرد و امروزه به یکی از برندهای لوکس در حوزه پوشاک تبدیل شده است. برادران مارسیانو که فرانسوی هستند، تعطیلاتی را در لس‌آنجلس گذراندند و پس از آن تصمیم گرفتند خانه مد گس را در آمریکا راه‌اندازی کنند. امروزه، این برند توانسته است به یک سبک مد و پوشاک تبدیل شود و مورد توجه افراد زیادی قرار دارد.

آغاز کار از تولید شلوار جین

در داستان برند گس این مسئله به چشم می‌خورد که برادارن مارسیانو علاقه زیادی به کشور آمریکا داشتند. در آن زمان استفاده از شلوار جین که با سنگ ساخته شده بود و سه زیپ داشت مرسوم نبود. آنها این محصول را تولید کردند و نام آن را مرلین جین گذاشتند. با توجه به این موضوع که در آن زمان سنگ‌شویی در آمریکا رایج نبود، برادان مارسیانو تلاش کردند شلوارهای تولید شده را همراه با یک دست‌نوشته به فروشگاه‌های بزرگ آمریکا ارسال نمایند. فروشگاه بلومینگ یکی از فروشگاه‌هایی بود که این شلوارها را سفارش دارد و به شدت مورد توجه خریداران قرار گرفت.

تولید جین‌های متفاوت و جلب توجه آمریکایی‌ها

بهتر است بدانید زمانی که برند گس کار خود را آغاز کرد، شلوار جین یکی از لباس‌هایی بود که مورد توجه قرار داشت. برادران مارسیانو تلاش کردند تا مدل خاصی از جین را به بازار عرضه کنند و همین امر در داستان برند گس بسیار قابل توجه است. شلوارهای جین سنگ‌شور شده یکی از مهمترین ویژگی‌های شلوارهایی بود که آنها تولید می‌کردند. به زودی فروشگاه‌های بزرگی نظیر برگدورف و گودمن این برند را سفارش دادند و کم‌کم این برند شناخته شد.

داستان برند گس

افراد مشهور و استفاده از برند گس

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در داستان برند گس یک اتفاق بسیار جالب رخ داد. زمانی که آوازه این شلوارها در آمریکا پیچید، افراد مشهور و بازیگران هالیوودی نیز از این شلوارها سفارش دادند. مدل‌های تازه وارد که کار خود را در دنیای مد آغاز کردند این شلوارها را بر تن می‌کردند و همین امر باعث شد یک کمپین تبلیغاتی برای این برند شکل گیرد.

مدل این شلوار چگونه بود؟

ممکن است اکنون که با شلوارهای جادویی این برند در طول داستان برند گس آشنا شدید، این سوال برایتان پیش بیاید که طراحی این شلوارها به چه صورت بود! ژرژ مارسیانو روش طراحی بسیار خاص و منحصربه‌فردی داشت. شلواری که او طراحی کرده بود به پا می‌چسبید و در مچ پا یک زیپ قرار می‌گرفت. به همین دلیل، زمانی که افراد این شلوار را به پا می‌کردند بسیار زیبا به نظر می‌رسید. با توجه به این موضوع که این شلوارها سنگ‌شور می‌شدند رنگ روشنی داشتند و شلوار جلوه بیشتری پیدا می‌کرد.

نقطه عطف در داستان برند گس

هر برند برای اینکه بتواند به یک برند جهانی تبدیل شود، باید نقطه عطف خاصی داشته باشد و نقطه عطف در داستان برند گس در سال 1981 و در پرواز ژرژ مارسیانو به نیویورک به وجود آمد. او توانست بلومینگدیل را برای خرید شلوارهایش متقاعد سازد. زمانی که این شلوارها وارد یک فروشگاه بزرگ در نیویورک شدند، در زمان بسیار کوتاهی (تقریبا 3 ساعت) با قیمت 60 دلار فروخته شدند. به زودی، شلوارهای جین گس مورد توجه قرار گرفتند و در سال 1982، 12 میلیون دلار از این شلوارها فروخته شدند. این همان نقطه عطفی بود که برند گس را ماندگار کرد.

سال 2000 و محبوبیت لباس‌های برند گس

سال 2000، یکی از سال‌های بسیار مهم در داستان برند گس است. این برند در این سال به اوج محبوبیت خود در آمریکا رسیده بود و سوپر مدل‌هایی مانند کلودیا شیفر از لباس‌های این برند استفاده می‌کرد. پس از این موفقیت، کم کم این برند در رکود قرار گرفت.  باید بدانید کاهش در فروش و محبوبیت یکی از مواردی است که در تمامی برندها به چشم می‌خورد و برند گس نیز از این قاعده مستثنی نیست. در سال 2009، رقبای زیادی به میان آمده بودند و همین امر باعث شد که محبوبیت برند گس کاهش پیدا کند.

 مشکلات اقتصادی آمریکا قدرت خرید را کاهش داده بود و در نتیجه صاحبان این برند مجبور شدند تعدادی از فروشگاه‌های خود را تعطیل کنند. یکی دیگر از مواردی که در سال 2002 رخ داد کاهش اعتماد مصرف‌کنندگان به این برند بود، زیرا کیفیت محصولاتشان کمی پایین آمده بود. اما سیاست‌های درست برادران مارسیانو توانست بحران به وجود آمده در داستان برند گس را به خوبی مدیریت کند. آنها تصمیم گرفتند لباس‌های مردانه را با تنوع بیشتری تولید کنند و دقیقا بر نیازهای مردان تمرکز داشتند.

توجه به تبلیغات

با توجه به این مسئله که بازار پوشاک در آمریکا به شدت رقابتی شده بود، برادران مارسیانو تصمیم گرفتند بخشی از درآمدهای مازاد خود را به تبلیغات اختصاص دهند. این تبلیغات باعث شد محبوبیت برند گس در میان خریداران آمریکایی افزایش پیدا کند و این برند به یک برند بسیار مهم تبدیل شد. یک نظر سنجی که در آمریکا برگزار شد و نتایج آن نشان می‌داد برند گس در رده 5 برند برتر آمریکا قرار دارد.

گس به چه معناست؟

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند گس به چشم می‌خورد انتخاب هوشمندانه نام این برند است. گس یک واژه انگلیسی است و برداران مارسیانو زمانی که در آمریکا بودند و هنوز برند خود را راه‌اندازی نکرده بودند، آن را در یک کمپین تبلیغاتی دیدند. گس به معنای حدس زدن است و این دقیقا همان چیزی بود که برادران مارسیانو می‌خواستند به مخاطبان خود انتقال بدهند! حدس بزن دنیای مد چه چیزی را برای زیباتر و جذاب‌تر شدن شما طراحی کرده است؟ بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که یکی از دلایل موفقیت برند گس انتخاب هوشمندانه نام است.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند گس در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید به یک برند موفق تبدیل شوید، ابتدا باید داستان برندهای مختلف را مطالعه کنید. یکی از ویژگی‌هایی که در تمامی این داستان‌ها مشترک است توسعه فردی و مدیریت کسب و کار است. بنابراین، شما باید زمان کافی را به این کار اختصاص دهید و تمامی نکات را به صورت اصولی بیاموزید. این کار می‌تواند به موفقیت شما در کارتان کمک کند و به زودی برند خود را به یک برند شناخته شده تبدیل می‌کنید.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید