داستان برند سامسونگ

داستان برند سامسونگ

حسین رمضان نیا
اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند سامسونگ

سامسونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهایی است که این روزها در دنیا وجود دارد و بسیاری از کارشناسان آن را غول دنیای وسایل الکترونیک می‌دانند. به همین دلیل، کسب اطلاعات در مورد داستان برند سامسونگ خالی از لطف نیست و به شما کمک می‌کند شناخت کاملی به مسیر پرفراز و نشیبی که این برند پیموده است داشته باشید. بهتر است بدانید هر برند با یک ایده در یک محل (شاید در رستوران و یا حتی در زمان خواب) متولد می‌شود و صاحبان برند باید تلاش کنند در این مسیر ثابت قدم باشند تا بتوانند به رشد لازم برسد. در این مطلب شما را با داستان برند سامسونگ آشنا می‌کنیم.

تاسیس سامسونگ

اولین چیزی که در داستان برند سامسونگ باید به آن بپردازیم تاسیس این برند است. لی بیونگ چول در سال 1938 به شهر دائگو رفت و شرکتی را با نام Samsung Sanghoe ثبت کرد. بیونگ چول عضو خانواده‌ای ملاک بود و همین امر باعث شده بود که تصمیمات اقتصادی خوبی را بگیرد. سامسونگ یک لغت کره‌ای و به معنای سه ستاره است. اولین فعالیت این شرکت در حوزه صادرات ماهی خشک، مواد غذایی محلی و رشته فرنگی بود و کار خود را با 40 کارمند آغاز کرد.

موفقیت در صادرات

در داستان برند سامسونگ، این شرکت توانست در صادرات خود با موفقیت‌های زیادی روبه‌رو شود. به همین دلیل، موسس آن تصمیم گرفت شرکت سامسونگ را به سئول انتقال دهد و این کار در سال 1947 انجام شد. اما متاسفانه وقوع برخی از موارد از جمله جنگ کره باعث شد که برند سامسونگ سئول را ترک کند. همچنین، لی در سال‌های بعد فعالیت‌های دیگری مانند تصفیه شکر و تولید پشم را نیاز ادامه داد و امروزه Cheil Industries که یکی از فعالان صنعت مد و پارچه است به او تعلق دارد.

تولید محصولات الکترونیک

زمانی که نام سامسونگ به گوش می‌رسد، تمامی افراد ناخودآگاه به یاد محصولات و وسایل الکترونیک این شرکت می‌افتند. سال ورود این برند به صنعت الکترونیک آنطور که در در داستان برند سامسونگ ذکر شده است سال‌های پایانی دهه 1970 است. این برند زیرمجموعه الکتریک اینداستریز را تاسیس کرد و به صورت جدی وارد تولید محصولات الکترونیک گردید. برند ساسمونگ کار خود را با تولید محصولات الکترونیکی، الکترومکانیکی و تولید قطعات مستقل نیمه‌هادی آغاز کرد و اولین مجموعه عملیاتی آن در شهر سوون بنا گردید.

داستان برند سامسونگ

تولید اولین محصولات سامسونگ

همگی ما می‌دانیم تلویزیون‌ها و یخچال‌های سامسونگ بسیار خاص و با کیفیت هستند. در داستان برند سامسونگ این امر وجود دارد که اولین محصولات الکترونیک برند سامسونگ  عبارت بودند از  تلویزیون، ماشین‌حساب، یخچال، سیستم‌های تهویه و ماشین لباسشویی. این برند در سال 1970 با یک شرکت ژاپنی به نام NEC وارد همکاری شد و سپس برندی  با نام Samsung-NEC را برای تولید محصولات خانگی و سیستم‌های صوتی راه‌اندازی کرد.

ورود به صنعت مخابرات

بهتر است بدانید در داستان برند سامسونگ موفقیت‌های زیادی به چشم می‌خورد. پس از آنکه این برند فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات خانگی آغاز کرد، در سال 1980 وارد بخش مخابرات گردید. سامسونگ با خرید شرکت Hanguk Jeonja Tongsin در شهر گومی رسما فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرد. این شرکت در ابتدا در زمینه تولید برد سوئیچ‌های مخابراتی فعالیت داشت و پس از آن وارد صنایع فکس و تلفن گردید. شرکت هانگوک یکی از پایه‌های مهم تولید موبایل برند سامسونگ به شمار می‌رود.

ورود به صنعت ساخت‌وساز

 در داستان برند سامسونگ می‌توانیم هیجان این برند را برای ورود به بازارهای مختلف مشاهده کنیم. در دهه 2000، این برند وارد بخش ساخت‌وساز گردید و فعالیت‌های بین‌المللی خود را تقویت کرد. در سال‌های 2000 تا 2010، این برند با تاسیس Samsung C&T فعالیت خود را در بخش‌های اعظم ساخت‌وسازی و نیروگاهی آغاز کرد. برج‌های دوقلو پتروناس در مالزی، برج تایپه 101 در تایوان و برج عظیم خلیفه در دبی از پروژه‌های برند سامسونگ هستند.

تصمیم برای کوچک کردن ابعاد شرکت

در سال 1993، فرزند سوم موسس سامسونگ به نام لی کان تصمیم گرفت که ابعاد شرکت را تا حدودی کاهش دهد و این مسئله در داستان برند سامسونگ بسیار مهم است. به همین دلیل، او تصمیم گرفت تا 10 زیر مجموعه سامسونگ گروپ را به فروش برساند. او شرکت را در سه بخش متمرکز کرد:

  • بخش الکترونیک
  • بخش مهندسی
  • بخش شیمی

این برند در سال 1996، بنیاد دانشگاهی Sungkyinkwan را خریداری کرد که امروزه به عنوان یکی از بازوهای اصلی تحقیق و مارکتینگ برند سامسونگ به شمار می‌روند.

سلطه بر بازار، موفقیت داستان برند سامسونگ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در داستان برند سامسونگ مسئله دیگری نیز به چشم می‌خورد که حائز اهمیت است. این برند در سال 2000، یک مرکز مهندسی و برنامه‌نویسی در لهستان تاسیس کرد. همین اقدام اولین و مهمترین اقدامی بود که باعث شد برند سامسونگ به صورت حرفه‌ای وارد تولید موبایل و تلویزیون هوشمند شود. برند سامسونگ کار خود را با نام Samsung Solstice در بازار گوشی‌های هوشمند آغاز کرد و سپس نام آن به سامسونگ گلگسی تغییر کرد. امروزه، ورزو به یکی از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه در اروپا تبدیل شده است و نیروهای زیادی را استخدام می‌کند. این شرکن در سال 2012، سامسونگ الکترونیکس به بزرگترین تولید کننده گوشی تبدیل گردید و پس از آن تولید نوکیا با شکست روبه‌رو شد.

برند سامسونگ، برندی با نفوذ در دنیا

موفقیت‌های پی در پی برند سامسونگ در اثر استراتژی‌های هوشمندانه این برند است. آنها به کیفیت اهمیت زیادی می‌دادند و هرگز کیفیت محصولات سامسونگ در این سال‌ها تحت تاثیر قرار نگرفت. امروزه، در داستان برند سامسونگ به بخشی می‌خوریم که متوجه می‌شویم این برند به یک برند مهم و تاثیرگذار تبدیل شده است و حتی می‌تواند با جهت‌گیری نتیجه بسیاری از انتخابات و تحولات دنیا را مشخص کند.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی در داستان برند سامسونگ در اختیار شما قرار دهیم. داستان برند سامسونگ با صادرات ماهی خشک آغاز شد و در طی سال‌های آینده توانست به یک شرکت مهم و تاثیر گذار در دنیا و در زمینه تولید محصولات الکترونیک تبدیل شود. شناخت کسب و کار و توسعه فردی از جمله اموری هستند که می‌توانند به برندها کمک کنند برای همیشه به یک برند ماندگار تبدیل شوند.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید