ترفند های افزایش فروش دوره

ترفند های افزایش فروش پکیج آموزشی

حسین رمضان نیا
مهر ۲۴, ۱۴۰۱ / 8 دقیقه مطالعه

ترفند های افزایش فروش پکیج آموزشی

آموزش یکی از مهمترین مواردی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. امروزه، این موضوع مشخص شده است که برای دوام در دنیای کاری باید در هر زمینه‌ای تخصص داشته باشید. شاید در گذشته، شما می‌توانستید کار خود را به عنوان یک فروشنده از یک مغازه کوچک آغاز کنید. اما امروزه برای ورود به دنیای فروش باید آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینید ( اگر می‌خواهید فروشنده حرفه‌ای شوید، می‌توانید دوره غیر حضوری و حرفه‌ای فروشنده را دریافت کنید). در غیراینصورت، هرگز نمی‌توانید به موفقیت‌های لازم برسید. فروش پکیج آموزشی به همین دلیل، کسانی که تخصص لازم را دارند می‌توانند با افزایش فروش پکیج آموزشی هم درآمد خود را افزایش دهند و هم به دیگران کمک کنند تا مهارت‌های لازم را آموزش ببینند. اما اکنون سوال این است با توجه به رقابتی که در این زمینه وجود دارد چگونه می‌توانیمبه افزایش فروش پکیج آموزشی کمک کنیم. در ادامه تلاش می‌کنیم ترفند‌های مورد نیاز را در این زمینه با شما به اشتراک بگذاریم.

وجود برنامه

یکی از مهمترین مواردی که به افزایش فروش پکیج آموزشی کمک می‌کند وجود برنامه در این زمینه است. به طور مثال، تصور کنید شما معلم زبان هستید و می‌خواهید دوره‌های آموزشی خود را به فروش برسانید. شما باید برای اینکار یک برنامه بلند مدت داشته باشید. یکی از درگاه‌هایی که می‌تواند به فروش پکیج‌های آموزشی شما کمک کند وجود سایت است. اگر شما برای دوره‌ای پکیج‌های خود را بفروشید و سپس فروش دوره را قطع کنید و دوباه فروش خود را از سر بگیرید حس بی‌اعتمادی را در کاربران به وجود می‌آورید.

توجه به تخفیف‌های دوره‌ای

بهتر است در برنامه‌ای که برای افزایش فروش پکیج آموزشی در نظر دارید، پلن‌هایی را برای تخفیف‌های دوره‌ای در نظر بگیرید. به طور مثال، اگر بخواهیم همان مثال بالا را ادامه دهیم باید بگوییم شما می‌توانید به مناسبت روز دانش‌آموز و یا روز دانشجو به مدت یک هفته بر دوره‌های خود تخفیف بگذارید. این کار باعث می‌شود تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کند و افراد بیشتری برای خرید دوره‌های شما اقدام می‌کنند.

ارائه خدمات ویژه

قبل از آنکه برای فروش پکیج‌های آموزشی خود اقدام کنید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید چرا یک فرد باید دوره‌های آموزشی شما را خریداری کند؟! وجه تمایز دوره شما با دوره‌های دیگر چیست؟! این دوره چه چیزی را به افراد ارائه می‌دهد که دوره‌های دیگر آن را ندارند؟! خدماتی که برای دوره‌های خود در نظر می‌گیرید چه هستند؟! تمامی این موارد باعث می‌شوند شما بتوانید بر ارائه خدمات ویژه تمرکز داشته باشید و همین امر بر افزایش فروش پکیج آموزشی نقش موثری دارد.

ارائه تخفیف برای خریداران ویژه

به طور مثال، شما دوره‌ای را با نام فیلم تفکر سیستمی آماده کرده‌اید و می‌خواهید این فیلم را به فروش برسانید. یکی از خریداران شما فیلم‌ شما را به دیگران معرفی می‌کنند و شما از معرفی آن فرد به فروش بالایی دست پیدا می‌کنید. در اینجا نباید فراموش کنید آن مشتری خاص باعث شده است که فیلم شما به دیگران نیز معرفی شود و درآمد شما افزایش پیدا کند. ارائه تخفیف برای خریداران ویژه برای اینکه بتوانید حس همدلی و تشکر خود را به آن مشتری نشان دهید، می‌توانید دوره خود را به صورت رایگان و یا نصف قیمت به آن فرد ارائه دهید. این یک استراتژی برای فروش است و شما می‌توانید استراتژی‌های دیگری را برای افزایش فروش پکیج آموزشی در نظر داشته باشید. مسئله مهم این است شما هرگز نباید مشتریان ویژه و یا مشتریانی را که خرید بالایی از شما دارند نادیده بگیرید. این امر می‌توانید در آینده به موفقیت شما کمک کند.

مدیریت کاربران

اگر می‌خواهید به هدف افزایش فروش پکیج آموزشی دست پیدا کنید، نباید از همان ابتدا و به طور مستقیم بر فروش تاکید داشته باشید. شما باید کاربران خود را از کانال‌های مختلف جذب کنید و با انتشار محتوای جذاب آنها را به سمت دوره‌های خود بکشانید. به طور مثال، شما می‌توانید یک پیج اینستاگرامی داشته باشید و محتوای خود را درون آن قرار دهید. این محتوا می‌تواند مرتبط با دوره‌ای باشد که شما ارائه می‌دهید. همچنین، می‌توانید یک کانال تلگرام طراحی کنید و پست‌های خود را مدیریت کنید. در واقع، این کار باعث می‌شود حس نیاز در کاربران شما به وجود بیاید. پس از آن کاربر ترغیب می‌شود تا دوره‌های آموزشی را خریداری کند و با اینکار می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید.

حضور در فعالیت‌های اجتماعی

کسانی که می‌خواهند به عنوان یک مربی و معلم دوره‌های آموزشی خود را برای فروش در اختیار دیگران قرار دهند، باید به مسئولیت‌های خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. شما هرگز نباید به طور مستقیم بر فروش تمرکز کنید و فراموش کنید افرادی که قرار است دوره‌های شما را بخرند ربات هستند. افرادی که شما با آنها تعامل دارید انسان هستند و باید به عواطف انسانی آنها توجه داشته باشید. یکی از مواردی که به خریداران دوره‌های آموزشی نشان می‌دهد که شما از جنس خود آنها هستید حضور و فعالیت در کمپین‌های اجتماعی مانند کمپین‌های محیط زیست است. در واقع، شما می‌خواهید نشان دهید که افراد با خرید دوره‌های آموزشی شما می‌توانند به توسعه فردی دست پیدا کنند. این توسعه فردی ابتدا باید از خود شما که مدرس این دوره‌ها هستید آغاز گردد. این امر نقش بسیار مهمی در افزایش فروش پکیج آموزشی دارد و جایگاه شما را به عنوان یک فرد تاثیرگذار در ذهن مخاطبان‌تان جا می‌اندازد.

ایجاد باشگاه مشتریان

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید پس از آنکه خریداران محتواهای آموزشی شما را خریداری کردند، چه برنامه‌ای برای آنها دارید؟! اگر پاسخی به این سوال ندارید باید بدانید در مسیر اشتباهی قرار گرفته‌اید و هرگز نمی‌توانید به هدف افزایش فروش پکیج آموزشی دست پیدا کنید. پس از آنکه مشتریان محتواهای شما را خریداری کردند، باید برنامه‌های مشخصی برای آنها در نظر داشته باشید. شما می‌توانید باشگاه مشتریان تشکیل دهید و مشتریان خود را در یک جا جمع کنید و با ارائه آفرهای مناسب خدمات خوبی را برای آنها در نظر بگیرید. این موضوع به خریداران نشان می‌دهد شما صرفا یک فروشنده دوره‌های آموزشی نیستید، بلکه شما یک معلم دلسوز هستید که می‌خواهید همواره در کناردانشجویان خود قرار گیرید.

در دسترس بودن

کسانی که می‌خواهند به هدف افزایش فروش پکیج آموزشی دست پیدا کنند باید به این موضوع واقف باشند دانشجویانی که فیلم‌های آنها را تماشا می‌کنند ممکن است در روند تماشای فیلم با سوالات و مشکلات زیادی روبه‌رو شود. اگر شما بتوانید شرایطی را برای آنها فراهم سازید که به راحتی به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنند، بی‌شک می‌توانید نام خود را به یک برند تبدیل کنید.   به طور مثال، شما می‌توانید شماره‌ای را در نظر داشته باشید و آن را به مشتریان خود بدهید. آنها می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل و یا سوال در پلت‌فرمی که مورد تایید شماست سوالات خود را بپرسند. این موضوع به دانشجویانتان دلگرمی می‌دهد شما همیشه در کنار آنها هستید و به موفقیت‌شان کمک می‌کنید.

برگزاری سمینار و یا وبینار

یکی از مواردی که باعث می‌شود خریداران حس خوبی داشته باشند و برای خرید پکیج‌های آموزشی شما اقدام کنند، حضور در سمینارها و یا وبینارهایی است که از سوی مدرسان برگزار می‌شود. شما می‌توانید افرادی را که در طی یک یا دو ماه اخیر دوره‌های آموزشی شما را خریداری کرده‌اند در یک سمینار و یا وبینار دور هم جمع کنید. این امر سبب می‌شود تا افراد به تبادل اطلاعات بپردازند و بار علمی جمع افزایش پیدا می‌کند. این موضوع نقش بسیار مهمی در افزایش فروش پکیج آموزشی دارد. سخن پایانی تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد افزایش فروش پکیج آموزشی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید راهکارهای متعددی وجود دارند که به افزایش فروش پکیج آموزشی کمک می‌کنند. در اولین قدم، شما باید جایگاه خود را به عنوان یک همراه ( و نه صرفا فروشنده دوره‌های آموزشی) در میان مخاطبان خود جا بیاندازید. مواردی همچون حضور در فعالیت‌های اجتماعی و برگزاری سمینار پس از خرید دوره‌های آموزش تعامل شما را با مخاطبانتان بالا می‌برد. ایجاد باشگاه مشتریان، ارائه تخفیف و تمرکز بر نیازهای کاربران از موارد دیگری هستند که نقش موثری در افزایش فروش پکیج آموزشی دارند.
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید