داستان برند سامسونیت

داستان برند سامسونیت

حسین رمضان نیا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۲ / 5 دقیقه مطالعه

داستان برند سامسونیت

سامسونیت یکی از برندهایی است که همگی ما آن را به عنوان یک کیف می‌شناسیم که معمولا آقایان در جلسات رسمی خود از آن استفاده می‌کنند و نوعی پرستیژ کاری به شمار می‌رود. داستان برند سامسونیت می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند بسیار جالب و حتی الهام‌بخش باشد. به همین دلیل، اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که به تازگی کسب‌وکار خود را آغاز کرده‌اید، بهتر است در ادامه این مقاله که به داستان برند سامسونیت می‌پردازیم همراه ما باشید.

تاسیس برند سامسونیت

برادران شویدر بنیانگذاران برند سامسونیت هستند و کار اصلی آنها چوب‌بری بود. آنها تلاش می‌کردند با استفاده از چوب محفظه‌هایی را تولید کنند که افراد در زمان مسافرت بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را حمل کنند. برند سامسونیت در سال 1941، یک خط تولید چمدان با پوشش قاب چوبی با فیبر ولکانیزه را آغاز کرد. این برند به سرعت مورد توجه قرار گرفت و تمامی خریداران به استحکام و دوام آن اشاره می‌کردند.

نام برند سامسونیت چگونه انتخاب شد؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برادران شویدر در انتخاب نام این برند بر اساس مذهب عمل کرده‌اند. آنها نام این برند را با الهام از شخصی به نام سامسون که نام آن در کتاب مقدس آمده است، انتخاب کرده‌اند.

داستان برند سامسونیت

نگرانی از سنگینی چمدان‌ها

در اواخر دهه 40 میلادی کسانی که از چمدان‌های برند سامسونت استفاده کرده بودند به این مسئله اشاره می‌کردند که این چمدان‌ها بسیار سنگین وزن هستند. همین امر باعث شد که برداران شوید بر تولید چمدان‌های سبک وزن تمرکز داشته باشد. در نتیجه، آنها تصمیم گرفتند در تولید محصولات خود از متریال ABS به جای چوب استفاده نمایند. این بخش نقطه عطفی در داستان برند سامسونیت به شمار می‌رود.

طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از مهمترین مواردی است که نقش بسیار زیادی در موفقیت یک برند دارد و هرگز نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. این برند نیز در سال 1973، لوگو خود را به بازار عرضه کرد. این لوگو دارای چهار برگ است که بر چهار دغدغه اصلی این برند یعنی طراحی، توسعه، تحقیقات بازار و تبلیغات تمرکز دارد و می‌خواهد حضور این برند را در چهار قاره تثبیت نماید.

انقلاب در تولید چمدان‌های برند سامسونیت

در سال 1974، دوباره شاهد نقطه عطفی در داستان برند سامسونیت هستیم. این برند خط تولید خود را با نام Silhouette راه‌اندازی کرد و چمدان‌های چرخ‌دار را به بازار عرضه نمود. مسافران و افرادی که به دنبال محصولات لوکس و لاکچری بودند، خرید این محصول را مد نظر قرار دادند. در سال 1986، این برند چمدان محکمی را تولید کرد که قاب پلاستیکی آن بسیار ظریف و بادوام بود و همین امر باعث شده بود این چمدان وزن سبکی داشته باشد.

در سال 1993، دوباره داستان برند سامسونیت با موفقیت روبه‌رو شد و توانست شرکت American Tourister را خریداری کند که نقش موثری در شناخته‌ شدن این برند داشت. پس از آن، این برند در سال 1997، تولید چمدان Ultra Transporter را آغاز کرد. این چمدان دارای یک قاب عمودی با چهار چرخ متعادل بود که از شکستگی چمدان در اثر بار اضافی جلوگیری می‌کرد. در سال 1998، برند سامسونت محصول آلومنیومی خود را به بازار عرضه رد.

موفقیت‌های پی در پی در داستان برند سامسونیت

  • سال 2000: این برند چمدان‌هایی را با قابلیت چرخش 360 درجه معرفی کرد که موفقیت بزرگی در داستان برند سامسونیت به شمار می‌رود.
  • سال 2005: برند سامسونیت اولین چمدان با سیستم قفلی را به بازار عرضه نمود.
  • سال 2008: در این سال برند سامسونیت تمامی تمرکز خود را در تولید محصولات بسیار سبک گذاشت و این بخش نقطه عطفی در داستان برند سامسونیت است.
  • سال 2011: در این سال، برند سامسونیت عرضه اولیه و عمومی خود را تکمیل کرد و سهام خود را در بورس وارد کرد.
  • سال 2012: در این سال، رندهای High Sierra و Hartmannبه عنوان برندهای زیرمجموعه سامسونیت شناخته شدند. این بخش موفقیت بزرگی در داستان برند سامسونیت است. محصولات High Sierra برای مصرف کنندگان و علاقه‌مندان به فضای باز، اسکی بازان و اسنوبورد سواران، و دانش آموزان بسیار مناسب بودند. Hartmann نیز در زمینه تولید محصولات لوکس فعال بود.

پس از آن برند سامسونیت تلاش کرد که دائما بر کیفیت محصولاتش تمرکز داشته باشد و به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهد. امروزه، برند سامسونیت یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای بازار است که توانسته است نظر کاربران را به خود جلب نماید و به یک محصول جهانی تبدیل شود.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند سامسونیت در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید این برند در تمامی مدت تلاش کرده است کیفیت خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد و این مسئله باعث شده است که امروزه بسیاری از افراد برای خرید محصولات مورد نیاز خود تنها به برند سامسونیت توجه داشته باشند. توسعه فردی در کسب و کار می‌تواند به موفقیت‌های آن کمک کند و این چیزی است که تمامی صاحبان کسب‌وکار باید به آن توجه داشته باشند.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید