داستان برند پوما

داستان برند پوما

حسین رمضان نیا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند پوما

داستان برند پوما اوج زیبایی، دقت و صبوری را به ما یادآوری می‌کند. شاید زمانیکه صحبت از کارآفرین بودن می‌شود، تمامی افراد تمایل داشته باشند کارآفرین باشند. اما شما باید بدانید زمانی می‌توانید در این عرصه موفق باشید که از قبل برنامه‌ریزی‌های صحیح را انجام داده باشید و برای تمامی چالش‌های خود برنامه‌های تعیین‌شده‌ای داشته باشید. شما هرگز نمی‌توانید در این مسیر به موفقیت برسید و باید تفکر قوی در پشت تمامی کارهای شما وجود داشته باشد (اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید، می‌توانید مقاله بیل گیتس چگونه به اسطوره‌ رهبری تبدیل شد؟ را مطالعه کنید).

پوما، نشانه‌ای از استحکام، قدرت و جهش

یکی از مهمترین مواردی که در داستان برند پوما به چشم می‌خورد لوگو زیبا و جذاب آن است. اگر به لوگو آن توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید یک ببر در حال جهش است و این دقیقا همان چیزی است که با پوشیدن کفش‌های پوما به شما دست می‌دهد. امروزه، تمامی ورزشکاران استفاده از کفش پوما را مد نظر قرار می‌دهند. آنها به این موضوع اشاره می‌کنند با پوشیدن کفش‌های پوما می‌توانند سرعت و چابکی خود را بالا ببرند و هرگز پاهای آنها احساس خستگی و یا کوفتگی نمی‌کند.

جلوگیری از لغزندگی و اصطکاک

در گذشته، ورزشکاران به ویژه کسانی که بر روی چمن بازی می‌کردند همواره در این مورد گلگی داشتند که کفش‌هایشان می‌لغزد و یا اصطکاک زیادی با زمین دارد که جلوی کار آنها را می‌گیرد. شاید بتوان گفت دقیقا همین امر باعث متولد شدن داستان برند پوما شد.

داستان برند پوما

این برند در تمامی سال‌ها تلاش کرده است نیازهای ورزشکاران را مد نظر قرار دهد و محصولاتی را تولید کرده است که همگی باعث سرعت و جهش آنها می‌شوند. البته باید بدانید کفش‌های پوما بسیار برجسته هستند، اما این برند در زمینه تولید محصولات ورزشی دیگر نیز فعال است.

سال‌های مهم در داستان برند پوما

زمانیکه در حال تعریف داستان برند پوما هستیم، باید نقاط عطف این برند را با شما در میان بگذاریم که به شرح زیر هستند:

  • سال 1919: در این سال برادران داسلر کارخانه‌شان در خانه والدینشان راه‌اندازی کردند.
  • سال 1936: جنسی اونز با پوشیدن کفش‌های داسلر توانست چهار مدال طلا بدست بیاورد.
  • سال 1948: در این سال تجارت داسلر به طور قانونی ثبت شد و چهار ماه پس از این اتفاق پوما متولد شد و در اداره ثبت برند آلمان به ثبت رسید.
  • سال 1950: در این سال برخی از ورزشکاران در اولین مسابقه فوتبال پس از جنگ کفش‌های پوما را به پا کردند که این سال نقطه عطفی در داستان برند پوما به شمار می‌رود. در این مسابقه آلمان به پیروزی رسید.
  • سال 1952: در این سال برند پوما اولین بوت با گل میخ‌های پیچ‌دار را ساخت که همین امر غوغایی در دنیای ورزشی به وجود آورد.
  • سال 1954: در این سال هاینز فوترر در حالیکه کفش‌های پوما را بر پا داشت رکورد ۱۰۰ متر جهان را در یوکوهاما ژاپن می شکند. در نتیجه، کفش‌های برند پوما بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرند و به یک برند جهانی تبدیل می‌شوند.

در داستان برند پوما به یک نقطه بسیار جالب می‌رسیم. در سال 1982، پسر بنیانگذار کفش داسلر با الهام از یک کاه کفی بسیار منعطفی را طراحی کرد و در کفش خود به کار برد. بازیکنان اسپانیا در سال 1982 این کفش را به پا کردند و توانستند به موفقیت‌های زیادی برسند. همین امر باعث شد برند پوما به یک برند مهم برای کسانی تبدیل شود که به سلامت پاها و اندام خود در حین ورزش اهمیت می‌دانند.

افراد موفقی که کفش‌های پوما را پوشیده‌اند!

بسیاری از افراد بر این باور هستند چیزی که در داستان برند پوما به چشم می‌خورد، استقبال ورزشکاران از این مدل کفش است. دلیل اصلی آن، طراحی ویژه و ساختار فوق‌العاده نرم و راحت این کفش‌هاست. زمانی که کفش‌های پوما را به پا می‌کنید، احساس می‌کنید برنده شدن تنها چیزی است که باید به آن دست پیدا کنید.

  • ورزشکارانی که در زمان کسب مدال المپیک کفش پوما را به پا داشتند: مری پیترز از بریتانیا (پنتاتلون)، جان آکی-بوآ از اوگاندا (۴۰۰ متر با مانع)، رندی ویلیامز از ایالات متحده (پرش طول) و کلاوس ولفرمن از آلمان غربی (نیزه) همگی در زمانی که مدال طلای المپیک را بدست آورند کفش پوما به پا داشتند.
  • فوتبالیست سال اروپا در سال 1974: در این سال یوهان کرایف با لباس سفارشی PUMA وارد مسابقه می‌شود. در پایان او می‌تواند به عنوان فوتبالیست سال اروپا را برای دومین بار بدست بیاورند.
  • ورزشکار برتر تنیس در سال 1977: گیلرمو ویلا برنده برنده مسابقات آزاد فرانسه ، ایالات متحده و استرالیا در زمانی که کاپ قهرمانی را بدست آورد لباس‌های برند پوما را بر تن داشت. به طور کلی، در داستان برند پوما این امر بسیار برجسته است و نشان می‌دهد که این برند توانسته است به دل تمامی ورزشکاران نفوذ کند.

بهتر است بدانید پس از این سال در سال‌های بعدی مانند سال‌های 1985 (بوریس بکر در بازی‌های تنیس ویمبلدون که به پیروز‌ی چشمگیری رسید) و 1990 ( Lothar Matthäus بازیکن آلمانی این کفش را به پا داشت و توانست عناوین بازیکن سال جهان را بدست بیارود)  بازیکنان دیگر در سراسر دنیا محصولات ورزشی پوما را به عنوان محصولاتی شگفت‌‌آور شناخته بودند و بسیاری بر این باور بودند که برند پوما برای آنها شانس می‌آورد.  در سال‌های اخیر نیز برند پوما موفق عمل کرده است و توانسته است قراردادهای زیادی را با ورزشکاران مختلف ببندد. به طور مثال، در سال 2019 بزرگترین قرارداد ورزشی خود را عقد کرد و اکنون به عنوان شریک رسمی FC Manchester City، Melbourne City FC، Girona FC، Club Atlético Torque و Sichuan Jiuniu FC شناخته شده است و وظیفه تامین محصولات ورزشی این تیم‌ها و تمامی تیم‌های نماینده از جمله فوتبال مردان ، زنان و جوانان را بر عهده دارد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم نکات مهمی را در مورد داستان برند پوما در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید  هویت پوما در این کلمان خلاصه می‌شود: چابکی، سرعت، قدرت و خلاقیت! نگاهی به تاریخ این برند نشان می‌دهد آنها توانسته‌اند به خوبی نیازهای ورزشکاران را تامین کنند و همین امر باعث شده است تمایل زیادی از سوی ورزشکاران برای استفاده از محصولات برند پوما وجود داشته باشد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید