داستان برند گلبافت

داستان برند گلبافت

حسین رمضان نیا
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۲ / 6 دقیقه مطالعه

داستان برند گلبافت

برند گلبافت یکی از برندهای قدرتمند ایرانی است که همگی ما پتوهای آن را به خوبی می‌شناسیم و از آنها استفاده کرده‌ایم. در داستان برند گلبافت مسئله جالبی بود دارد. این برند در دهه 60 و 70 به اوج محبوبیت خود رسید و تقریبا هر شخصی که می‌خواست به تازه عروس‌ها و دامادها هدیه دهد بدهد، بی‌شک خرید این پتو را مد نظر خود قرار می‌داد. همین امر باعث شده است خرید پتو گلبافت شیرینی خاصی را به همراه داشته باشد. امروزه، برند گلبافت پیشرفت‌های زیادی کرده است و تولیدات خود را به میزان زیادی افزایش داده است. در ادامه این مطلب تلاش می‌کنیم داستان برند گلبافت را مورد بررسی قرار دهیم.

تاریخچه برند گلبافت

اولین چیزی که در داستان برند گلبافت باید به آن اشاره کنیم تاریخ شکل‌گیری این برند است. برند گلبافت کار خود را در سال 1348 آغاز کرد و با تمرکز بر اصول مهم از جمله کیفیت توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. در آغاز کار، این برند کارگاه کوچکی بود که تنها یک نوع پتو تولید می‌کرد. اما به زودی توانست در بازار ایرانی مورد توجه قرار گیرد و امروزه کارخانه  برند پتوی گلبافت در زمينی به مساحت ۱۲۰۰۰۰ مترمربع بنا شده است و مجموع ساختمان‌های صنعتی و اداری آن بالغ بر ۳۰۰۰۰ مترمربع است.

چرا برند گلبافت از برندهای دیگر متمایز است؟

چیزی که در داستا برند گلبافت به خوبی به چشم می‌خورد و آن را از برندهای دیگر متمایز کرده است گلدوزی با گل برجسته است. در گذشته، گلدوزی برجسته تنها بر پارچه‎های ارگانزا مانند لباس عروس و یا لباس‌های مجلسی به چشم می‌خورد. این برند توانست با نوآوری طرح برجسته را به خصوصی‌ترین لحظات انسان‌ها وارد کند و همین امر باعث درخشش برند گلبافت گردید.

داستان برند گلبافت

کیفیت، مهمترین اصل در برند گلبافت

داستان برند گلبافت تنها به پیاده‌سازی ایده‌های نوآورانه در تولید پتو خلاصه نمی‌شود. این برند کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. کیفیت باعث می‌شود که رضایت مشتریان از کالاهای شما افزایش پیدا کند و در نتیجه نام برند شما را به خوبی به ذهن می‌سپارند. در تولید پتوهای گلبافت از پارچه‌های مقاوم و ضد آب استفاده می‌شود. همین امر نقطه عطفی در موفقیت برند گلبافت است.

تولید جیر مصنوعی و لمینت کردن پارچه‌ های اکریلیک

از جمله مواردی که در داستان برند گلبافت بسیار جالب است ورود این برند به تولید جیر مصنوعی و لمینت کردن پارچه‌های اکریلیک است. با توجه به این مسئله که گلبافت توانسته بود پتوهایی مقاوم در برابر آب و رطوبت را تولید کند، این برند تصمیم گرفت لمینت کردن پارچه‌هایی را که در صنایع تولید کت، پالتو، کاپشن و لباس‌های مردانه و زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند آغاز کند.

تولید پتو راشل

به طور کلی، باید بدانید چیزی که باعث می‌شود برند شما از برندهای دیگر متمایز گردد توجه به تولید محصولات جدید است. هر چقدر برند شما به تولید محصولات جدید توجه و تمرکز بیشتری داشته باشد، به همان اندازه به موفقیت بیشتری می‌رسد. اگر به داستان برند گلبافت توجه داشته باشید، متوجه می‌شوید این مسئله به خوبی رعایت شده است. پتوهای راشل از تولیدات برند گلبافت است و نسل جدید پتوهایی است که بافت صنعتی دارند. این پتو از بافت تاروپودی به وجود نمی‌آید و همین امر نقطه تمایز پتو راشل با پتوهای دیگر از جمله پتوی مینک و نمدی است.

تفاوت دیگری که در پتو راشل باید به آن اشاره کنیم ساختار ساده و بدون هیچ طرح و رنگی است. پس از آنکه مرحله بافت پتو به اتمام رسید، طرحی که مورد نظر است در رنگ‌بندی که از قبل انتخاب شده است به صورت ساده چاپ می‌کردد. به این روش در چاپ طرح بر روی پتو چاپ سیلک گفته می‌شود. با توجه به این مسئله جای تعجب نیست که پتوی راشل با نام پتو سیلک نیز خوانده می‌‌شود. امروزه، برند گلبافت این کار را فراهم ساخته است که طرح به صورت برجسته بر روی پتو چاپ شود.

نرمی و لطافت در پتوهای گلبافت

از جمله مواردی که در داستان برند گلبافت بسیار برجسته است نرمی و لطافت این پتوهاست. آنها به حدی نرم هستند که نیازی به ملحفه ندارند و هرگز باعث خراش بر روی پوست نمی‌شوند. از طرف دیگر، این پتوها ضد حساسیت هستند و هرگز باعث آلرژی نمی‌شوند. تمامی این موارد باعث شده‌اند برند گلبافت به عنوان یک برند ویژه در ذهن کاربران ایرانی ثبت شود.

آغاز فعالیت صادرات

یکی از برجسته‌ترین مواردی که در داستان برند گلبافت به چشم می‌خورد آغاز فعالیت صادرات است. این برند در سال 1355 فعالیت صادراتی خود را آغاز کرد و توانست دفاتر بازرگانی خود را در کشورهای مختلف راه‌اندازی کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید پتوهای گلبافت در کشورهای بزرگ اروپایی مانند ایتالیا، آلمان و اسپانیا مورد توجه قرار داشتند. با وجود این، برخی از اتفاقات سیاسی بر روند صادرات تاثیراتی گذاشت.

تولیدات گسترده

بهتر است بدانید امروزه برند گلبافت انواع پتو تک نفره، دو نفره، نوزادی و بچه‌گانه را تولید می‌توانید و تولیدات آن به طور متوسط روزی 5000 پتو است. این برند 200 نمایندگی در سراسر ایران دارد که محصولات گلبافت را بدون واسطه به دست مصرف‌کننده می‌رسانند.

گواهینامه‌های کیفیت برند گلبافت

در داستان برند گلبافت به یکی از مهمترین موضوعاتی بر می‌خوریم که توانسته است به موفقیت این برند کمک کند. عضویت در انجمن صنایع نساجی ایران یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های این برند است. از تاییدیه‌های دیگر برند گلبافت می‌توان به گواهینامه‌ سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه‌‌ای اشاره کرد. این برند در سال 1394، 1395 و 1396  تندیس زرین برند محبوب مصرف‌کنندگان را بدست آورد.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داستان برند گلبافت در اختیار شما قرار دهیم. این برند به کیفیت اهمیت بسیار زیادی می‌دهد و همین امر رمز موفقیت آن به شمار می‌رود. از طرف دیگر، برند گلبافت در پیاده‌سازی ایده‌های جدید پیش‌قدم است و در نتیجه جای تعجب نیست برند گلبافت از برندهای دیگر متمایز است. همانطور که می‌دانید کسانی که می‌خواهند در بازار ایرانی موفق شوند باید به کیفیت کسب و کار و توسعه فردی توجه داشته باشند و دانش بازاریابی و فروش خود را ارتقا دهند. این مسئله آنها را رشد می‌دهد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید