زندگینامه بیل گیتس نابغه دنیای تکنولوژی

زندگینامه بیل گیتس نابغه دنیای تکنولوژی

حسین رمضان نیا
دی ۲۰, ۱۴۰۱ / 7 دقیقه مطالعه

زندگینامه بیل گیتس نابغه دنیای تکنولوژی

بیل گیتس یکی از موفق‌ترین افرادی است که توانسته است به یک ثروت افسانه‌ای دست پیدا کند و همین امر سبب شده است بسیاری از افراد در مورد ویژگی‌های شخصیتی او سوال بپرسند. بهتر است بدانید هر چقدر شما با ویژگی‌های شخصیتی افراد موفق بیشتر آشنایی داشته باشید به همان اندازه بیشتر می‌توانید اهداف خود را در زندگی مشخص نمایید و این مسئله می‌تواند آینده شما را تغییر دهد. تا به حال هیچ فرد موفقی وجود نداشته است که یک شبه به ثروت و شهرت برسد و بی‌شک مسیر طولانی را طی کرده است تا توانسته است قله‌های موفقیت را طی کند. در این گزارش تلاش می‌کنیم مرور کلی بر زندگی بیل گیتس داشته باشیم.

تولد و کودکی گیتس

گیتس در سال 1955 در سیاتل آمریکا متولد گردید. پدر او وکیل دوم دادگستری و مادرش آموزگار مدرسه و یکی از اعضای هیئت مدیره یونایتد اینترنشنال بود. به طور کلی، گیتس از همان ابتدای کودکی در یک خانواده فرهیخته حضور داشت و رابطه خوب او با مادرش سبب شد در انجمن‌های خیریه رفت‌وآمد داشته باشد. در نتیجه، این مسئله به رشد اخلاقیات در او کمک کرد و در سال‌های بعد او در برابر کپی‌برداری از برنامه‌های کامپیوتری ایستادگی کرد و به این موضوع اشاره می‌کرد اینکار باعث می‌شود حقوق برنامه‌نویسان نادیده گرفته شود.

علاقه به مطالعه

از ویژگی‌های بسیار بازری که در زندگینامه بیل گیتس به چشم می‌خورد علاقه وافر او به مطالعه بود. او ساعت‌های زیادی را صرف مطالعه کتاب‌ها و دانشنامه‌ها می‌کرد و همین امر او را به دنیایی فراتر از چیزی که در اطراف او جاری بود سوق می‌داد. با توجه به این موضوع که مطالعه زیاد باعث شده بود او به یک فرد ساکت تبدیل شود، خانواده او همواره در این مورد ابراز نگرانی می‌کردند و همین امر سبب شد او در مدرسه خصوصی لیک‌ساید ثبت‌نام کند.

ورود به مدرسه لیک‌ساید

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند ورود بیل گیتس به مدرسه لیک‌ساید نقطه عطف در زندگی اوست. در آن مدرسه رایانه‌هایی وجود داشتند که باعث شد علاقه بیل به رایانه و برنامه‌نویسی دوچندان شود و همین امر سبب شد او یک بازی دوز را به زبان بیسیک بنویسد. در این مدرسه دوستی او و پل آلن شکل گرفت و در نتیجه این دو نفر توانستند در آینده دنیا را دگرگون سازند.

زندگینامه بیل گیتس

پل از بیل بزرگتر بود و گاهی در صورتی که در بین آنها دعوا می‌شد اجازه نمی‌داد بیل با رایانه کار کند! بیل گیتس و پل آلن برنامه‌ای را با نام  Traf-o-Data نوشتند که رفت‌وآمد را در شهر سیاتل تحت کنترل می‌گرفت و این برنامه سود 20 هزار دلاری برای آنها به همراه داشت.

ورود به دانشگاه برای وکیل شدن

پدر بیل آرزو داشت فرزندش به یک وکیل بزرگ تبدیل شود. با توجه به این موضوع که نمرات بیل بالا بودند او به سرعت در دانشگاه هاروارد پذیرفته شد. اما باید بدانید در زندگینامه بیل گیتس به این موضوع اشاره شده است که او علاقه‌ای به رشته وکالت نداشت و تنها درس‌هایش را با نمره‌های قابل‌قبول پشت سر می‌گذاشت. پل که اکنون یکی از دوستان صمیمی بیل به شمار می‌رفت دانشگاه را رها کرد و برای کار به شرکت هانی‌ول در شهر بوستون رفت. دو سال بعد، علی‌رغم مخالفت خانواده، بیل نیز به او پیوست و تلاش کرد رویاهایش را دنبال کند.

ارتباط با شرکت MITS

یکی دیگر از مواردی که نقطه عطف در زندگینامه بیل گیتس به شمار می‌رود زمانی بود که پل مجله الکترونیکی را که در مورد یک تراشه صحبت کرده بود به او نشان داد. آنها می‌دانستند این تراشه می‌تواند دنیای دیجیتال را متحول سازد. به همین دلیل، در یک تماس ساختگی به مدیر آن شرکت گفتند در حال طراحی نرم‌افزاری هستند که با آن تراشه اجرا می‌شود. پس از آن مدیر شرکت MITS از آنها خواست برای معرفی برنامه خود به آن شرکت بروند. همین امر سبب شد بیل و پل سریعا آن برنامه را آماده کنند و این قرار را طول کنند و دو ماه بعد برنامه مورد نظر طراحی گردید. با حضور در آن شرکت و معرفی برنامه این دو استعداد جوان استخدام شدند.

تاسیس مایکروسافت

دو سال بیل گیتس و پل آلن تصمیم گرفتند شرکت خود را با نام Micro-soft معرفی کنند که پس از مدتی خط تیره میان آن برداشته شد و به Microsoft تغییر کرد. در شرایطی که این شرکت به تازگی کار خود را آغاز کرده بود گیتس به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از کسانی که نرم‌افزارها را مورد استفاده قرار می‌دهند هزینه آن را پرداخت نمی‌کنند و این امر مانع از علاقه برنامه‌نویسان به نوشتن برنامه‌های جدید می‌شود. در آن زمان این برخورد گیتس مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری از افراد او را حسود و یا بخیل می‌دانستند. با وجود آن، این رویکرد سبب شد به زودی حق نشر برای برنامه‌نویسان در نظر گرفته شود و قوانین سختی برای کپی‌برداری از نرم‌افزارها وضع گردید.

قرارداد شرکت مایکروسافت با شرکت IBM

در آن زمان شرکت IBM تصمیم گرفت کامپیوترهایی را با نام PC به بازار عرضه کند. خوش‌شانسی به شرکت مایکروسافت روی آورد و آن شرکت تولید نرم‌افزارها را به شرکت مایکروسافت سپرد. این شرکت برنامه DOS را طراحی کرد و بر روی PCها به اجرا درآورد. چند سال بعد، شرکت مایکروسافت برنامه ویندوز را طراحی کرد و برای اجرا به کامپیوترهای شخصی فروخت. به زودی ویندوز مورد توجه قرار گرفت و امروزه قوی‌ترین سیستم عامل در سراسر دنیاست و ثروتی برابر با 50 میلیون دلار را برای بیل گیتس به ارمغان آورد. این موفقیت رویایی و تکرارنشدنی است.

کمک به موفقیت تمامی افراد

یکی از مواردی که در زندگینامه بیل گیتس به آن اشاره می‌شود این موضوع است که برنامه‌نویسی باعث موفقیت بیل نشده است. چیزی که به موفقیت او کمک کرده است ایجاد برنامه‌های مفیدی است که باعث شده است بسیاری از افراد در سراسر دنیا موفق شوند و بتوانند استعدادهای خود را نمایان کنند. به جرات می‌توان گفت گیتس در ارتقا زندگی تمامی افراد در سراسر دنیا نقش دارد و تحول بزرگی را در سطح جهانی ایجاد کرده است. این مسئله باعث شده است گیتس به عنوان فردی انقلابی در قرن بیست‌ویکم شناخته شود و همه جهانیان موفقیت خود را مدیون تمرکز و برنامه‌های شگفت‌آور گیتس هستند.

به دنبال رویاهایت برو!

همواره به این موضوع اشاره می‌شود به دنبال رویاهایت برو آنها راه را به تو نشان می‌دهند. این همان چیزی است که در زندگی بیل گیتس به خوبی دیده می‌شود. در واقع، شما می‌توانید اهمیت توسعه فردی را در زندگینامه گیتس به خوبی احساس کنید (اگر به این موضوع علاقه دارید می‌توانید مقاله دلایل اهمیت توسعه فردی را مطالعه کنید). شما باید همواره استعدادها و ویژگی‌های خود را پیدا کنید و تمامی تلاش خود را به کار ببرید آنها را در همان جهت شکوفا سازید.

سخن پایانی

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد زندگینامه بیل گیتس در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید گیتس از جمله افرادی است که در زندگی هرگز علایق شخصی خود را نادیده نگرفته است و تلاش کرده است آنها را در بهترین جهت فعال سازد. در سال ۲۰۰۰ از سمت خود به عنوان مدیرعامل مایکروسافت کناره‌گیری کرد و استیو بالمر برای این سمت انتخاب گردید. گیتس هنوز به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی و رئیس هیئت مدیره این شرکت مشغول به کار است. از سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۴ ، او ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت و پس از با کناره‌گیری او  جان دبلیو. تامسون برای این سمت انتخاب شد.

5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید