کارآفرین شدن و ۵ مزیت بزرگ کارآفرینی

کارآفرین شدن و ۵ مزیت بزرگ کارآفرینی

زینب متولی
شهریور ۲۱, ۱۴۰۰ / 12 دقیقه مطالعه

کارآفرین شدن و ۵ مزیت بزرگ کارآفرینی

افرادی که ایده‌های بزرگ دارند، سخت کوش هستند، پای اهداف خود می‌مانند و دوست دارند یک ارزش ایجاد کنند، می‌توانند جز کار‌‌آفرینان بزرگ و موفق شوند. به طور قطع شما هم در چند سال اخیر کلمه کارآفرین و کارآفرینی را زیاد شنیده‌اید. در این مقاله قرار است در ارتباط با مزیت‌های کارآفرین بودن، عوامل موثر بر کار‌آفرینی و تصورات نادرستی که در ارتباط با کارآفرینی وجود دارد صحبت کنیم. کارآفرینی به معنای شروع یک کسب و کار بر پایه ایده‌ای است که می‌تواند یک مسئله را در جهان حل کند و دنیای بهتری برای افراد بسازد. کارآفرینی در شروع راحت نیست و شما باید فردی بسیار سخت کوش باشید و از تجربه کارآفرینان دیگر نیز بهره‌مند شوید. اما بعد از اینکه زیرساخت کارتان فراهم شد و به یک ثبات نسبی رسیده‌اید. می‌توانید با خیال راحت زندگی کنید. در مقاله کارآفرین موفق  در ارتباط با اینکه مفهوم کارآفرینی چیست، افراد کارآفرین چه ویژگی‌هایی دارند و اقدام‌های این افراد صحبت کرده‌ایم؛ این مقاله در ادامه مقاله کارآفرین موفق است و نکات تکمیلی در آن ذکر شده است.

مزیت بزرگ کار افرین بودن

هر شغلی یک سری مزایا و معایب دارد، در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به 5 تا از مزیت‌های کارآفرین شدن اشاره کنیم.
  • با شرایط شخصی خود کار کنید.
زمانی که شما کارآفرین هستید و کار شما به ثبات رسیده است. شرایط کاری را خودتان معین می‌کنید. ساعت کاری، حضور در دفتر یا خانه را خودتان تظیم می‌کنید و فرصت بیشتری برای وقت گذراندن با دوستان و خانواده خواهید داشت. شما هر زمانی که بخواهید می‌توانید سفر کنید و یا در حال سرگرمی باشید اما کار خود را نیز انجام دهید. شما سرنوشت و شرایط کاریتان را تعیین می‌کنید. افرادی که کنترل بیشتری بر کار خود دارند، تمایل بیشتری برای کار دارند و از نظر احساسی کمتر خسته می‌شوند.
  • تجربه رهبری
زمانی که شما تصمیم می‌گیرید کارآفرین باشید، یک سری مهارت‌های زندگی را می‌آموزید. نظم  انضباط شخصی، مهارت‌های ارتباطی، اشتیاق، خوش بینی، صبر، اخلاق و کار بی وقفه مسائلی هستند که شما به عنوان یک کارآفرین باید این ویژگی‌ها را داشته باشید. این ویژگی‌ها باعث تقویت تجربه رهبری می‌شود، شما در این حالت می‌توانید به عنوان رهبر کارمندان خود را مدیریت کید.
  • اعتماد به نفس بیشتر
هیچ چیز جز زمانی که باید رو پای خودتان بایستید و خودتان و کارتان را ارائه دهید، به شما اعتماد به نفس نخواهد داد. مبارزه با شک و تردیدی که درونتان قرار دارد و تلاش برای خودکفایی باعث می‌شود اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند.
  • انتخاب کن با چه کسی میخواهی کار کنی
کارآفرینان افرادی هستند که خودشان انتخاب می‌کنند با چه مشتریانی کار کنند و چه کارمندانی استخدام کنند. شما می‌توانید تیمی از افرادی که شبیه به شما هستند و در زمینه کاری خود موفق هستند تشکیل دهید و در کار خود پیشرفت کنید. اگر شما مدیریت و کنترل روابط تجاری را دوست دارید، زندگی کارآفرینانه بسیار برای شما مناسب است.
  • تجربیات غیر منتظره و هیجان انگیز
اگر به کارآفرین شدن علاقه‌مند هستید، احتمالاً ارزش اتفاق‌های غیرمنتظره را می‌دانید. اینکه در جریان نباشید، دقیقا چه اتفاقی منتظر شما است، اما برای اهداف خود می‌جنگید. اتفاقات غیر منتظره و از پیش تعیین نشده، باعث می‌شود هر روز زندگی شما هیجان انگیز شود. کارآفرینی در مقایسه با کار یکنواخت و قابل پیش بینی کارهای اداری و سنتی بسیار کار هیجان انگیزی است. شما به عنوان کارآفرین در شرایطی قرار می‌گیرید که باید بیاموزید در لحظه زندگی کنید و فعالیت خودتان را بیشتر کنید. ویژگی کارآفرین موفق

عوامل موثر بر روی کارآفرینی

هر شغلی تحت تاثیر یک سری از عوامل قرار می‌گیرد که این عوامل باعث می‌شود کیفیت کار و میزان کار و بقیه موارد تحت تاثیر قرار بگیرند. کارآفرینی کار راحتی نیست و بالا و پایین‌های زیادی دارد. عواملی که بر روی کار آفرینی تاثیر دارد در زیر توضیح داده شده است. به طور کلی می‌توان به دو عامل اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

عوامل اقتصادی موثر بر کارآفرین شدن

عوامل اقتصادی بیشترین تاثیر مستقیم را در کارآفرینی دارد. افراد زمانی که نیاز به محصول یا امکاناتی پیدا می‌کنند و در جامعه آن را نمی‌یابند به کارآفرینی روی می‌آورند. اما نبود این امکانات به عوامل اقتصادی نیز وابسته است. عواملی مانند:
سرمایه
میزان سرمایه اولین و مهمترین عامل موثر در کارافرینی است. زمانی که شما سرمایه زیادی در دسترس داشته باشید، به راحتی می‌توانید شغلتان را شروع کنید و همچنین سرمایه بیشتر باعث سود بیشتر نیز می‌شود. زمانی که شما سرمایه مناسبی در دسترس داشته باشید، به عنوان یک کارآفرین می توانید امکانات اولیه و زیرساخت بهتر بسازید و این بر روی شغل شما نیز تاثیر خواهد داشت. کارآفرینان روسی و فرانسوی جز پولدارترین کارافرینان هستند. و همین ثروت باعث می‌شود محصولات بهتری برای ارائه داشته باشند.
کار
اگر قرار است کار افرین باشید، باید کار خود را به بهترین نحو انجام دهید و نیروهای مناسب استخدام کنید. تعداد نیروی کار زیاد است و این مسئله دلیل بر کیفیت کار آن‌ها نیست. میزان کار و کیفیت کار شما بر روی نتیجه کارتان تاثیر خواهد گذاشت. شما اگر کارتان به بهترین نحو باشد، قطعا زودتر مشتری پیدا خواهید کرد. کیفیت بالای کار عامل دوم تاثیر گذار در کارآفرینی است. کشورهایی که در حال توسعه هستند و با توجه به جمعیت رو به رشدی که دارد. از لحاظ یافتن نیروی کار بسیار غنی هستد. اما این مسئله دلیلی بر کیفیت کارشان نمی‌شود و برای پیدا کردن نیروی کار مناسب باید وقت بیشتری گذاشته شود.
مواداولیه
اگر کار شما تولید محصول است، پیدا کردن مواد اولیه باکیفیت برای ساخت محصول مناسب ضروری است. زیرا اگر مواد اولیه مناسب و خوب پیدا شود، شما می‌توانید محصول خوبی بسازید و در نتیجه فروش خوبی خواهید داشت. پس میزان دسترسی به مواد اولیه و هزینه‌ای که باید بابتش پرداخت شود، بسیار در کار شما تاثیر خواهد داشت. کمبود مواد اولیه تاثیر منفی بر کسب و کار شما می‌گذارد.
بازاریابی
نقش و اهمیت بازار و بازاریابی برای رشد کارآفرینی بسیار مهم است. در دنیای رقابتی مدرن هیچ کارآفرینی نمی‌تواند بدون داشتن دانش به روز در مورد بازار و تکنیک‌های مختلف بازاریابی به موفق بودن کار خود امید داشته باشد. اندازه و ترکیب بازار هر دو به روش‌های مختلف بر کارآفرینی تأثیر می‌گذارد. اینکه شما بتوانید به طور انحصاری یک محصول در بازار رقابت داشته باشید و در فروش آن موفق باشید، فقط به نحوه بازاریابی شما وابسته است.
زیر ساخت
زیر ساخت خوب و قوی برای کارآفرینی بسیار مهم است. مانند اسکله سازی ساختمان زیرا  اگر شما ساختمان و زیر ساختش را خوب نسازید ساختمان به زودی از بین خواهد رفت. زیر ساخت کارآفرینی مانند سیستم کامپیوتر، نیروها، برنامه ریزی مناسب و... است. تهیه زیر ساخت علاوه بر تلاش‌های شخص کارآفرین به عوامل جامعه و اقتصاد نیز بستگی دارد. زیر ساخت یک کشور به زیر ساخت مشاغل نیز کمک خواهد کرد. به همین علت است که مشاغل در کشورهای در حال توسعه بسیار با کشورهای توسعه یافته متفاوت هستد.
مالیات
دولت با تعیین مالیات کنترل بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سعی می‌کند جامعه در تعادل اقتصادی قرار بگیرد. آن‌ها از افراد غنی مالیات گرفته و آن را به افراد فقیر می‌بخشند. گاهی این مالیات‌ها منصفانه نبوده است و این سیاست مالیات باعث درگیری ذهن کارآفرینان می‌شود.

عوامل اجتماعی موثر بر کارآفرین شدن

برای ایجاد یک شغل علاوه بر عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی نیز تاثیر گذار خواهد بود. فاکتور های اجتماعی می‌توانند تاثیر مهمی بر روی کارآفرینی شما بگذارد. تمامی تصمیمات مشتریان و حتی خود ما تحت تاثیر اجتماع است. اتفاقات در جامعه بسیار پررنگ هستند و می توانند حتی در انتخاب ایده کارآفرینی شما تاثیر بگذارد. به طور مثال کرونا باعث شد افراد زیادی به تولید ماسک در انواع مختلف روی بیاورند. عوامل اجتماعی شامل موارد زیر نیز می‌شوند.
فرهنگ
نمی‌توانیم از تاثیر فرهنگ بر انتخاب و تصمیم گیری افراد چشم پوشی کنیم. انگیزه‌ها مردان را مجبور به عمل می‌کند. رشد کارآفرینی مستلزم انگیزه‌های مناسب مانند سودآوری ، کسب اعتبار و دستیابی به موقعیت اجتماعی است. اگر این انگیزه‌ها قوی باشند، مردان جاه طلب و با استعداد ریسک و نوآوری می‌کنند. قدرت این انگیزه‌ها بستگی به فرهنگ جامعه دارد. اگر فرهنگ از جهت اقتصادی یا پولی باشد، کارآفرینی مورد تشویق و تمجید قرار می‌گیرد. ثروتمند شدن به عنوان یک روش زندگی قابل تقدیر است. در کشورهای کمتر توسعه یافته ، مردم انگیزه اقتصادی ندارند. انگیزه‌های پولی جذابیت نسبتاً کمتری دارند. مردم از فرصت‌های فراوانی برای دستیابی به تمایز اجتماعی با فعالیت‌های غیر اقتصادی برخوردارند. بنابراین، مردان دارای توانایی‌های سازمانی به دنبال تجارت نیستند. آنها از استعدادهای خود برای اهداف غیر اقتصادی استفاده می‌کنند.
تحصیلات
آموزش فرد را قادر می سازد تا جهان خارج را درک کند و او را با دانش و مهارت‌های اساسی برای مقابله با مشکلات روزمره مجهز می‌کند. در هر جامعه‌ای نظام آموزشی نقش مهمی در ایجاد ارزش‌های کارآفرینی دارد.
پیشینه خانوادگی
قطعا اولین اشخاصی که ما باهاشون در ارتباط هستیم. بیشترین تاثیر را در روحیات و ایده‌های ما دارند. تعداد افراد خانواده، وضعیت خانوادگی، ارتباط بین افراد خانواده، وضعیت شغلی و اجتماعی آن‌ها و تمامی این عوامل بر روی افراد کارآفرین تاثیر می‌گذارد. اما لزوما اگر شما خانواده کارآفرین و موفقی ندارید، قرار نیست شما هم مثل آن‌ها باشید. خیلی از افراد کارآفرین موفق هستند که خانواده بسیار معمولی داشته‌اند، اما خودشان قدم بزرگی برای موفقیت برداشته‌اند.
نگرش جامعه
نگرش جامعه نیز می‌تواند بر کارآفرینی، نوآوری‌ها و تازگی‌ها تاثیر داشته باشند. می‌توانند باعث تشویق و پیشرفت شده و اقدامات کارآفرین را تایید کرده و باعث سود شوند. گاهی نیز شرایط جامعه و نگرش افراد جامعه باعث دلسردی افراد می‌شود. اصولا مردم کشورهای در حال توسعه خیلی با افکار پولساز آشنا نیستند به همین علت افراد خیلی شناختی با کارآفرینی ندارند و موافق نیستند. البته عوامل فوق کامل نیستند و موارد دیگری نیز هستند که بر کارآفرینی موثر هستند. کارآفرینی موضوعی بسیار پیچیده است که نمی‌توان در دو مقاله تمامی موارد ‌آن را بررسی کرد.. با این حال ، لیست بالا عواملی هستند که می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. ویژگی کارآفرین موفق  

5 تا از تصورات نادرست راجع به کارافرینی

اگر شما زندگی افراد  کارآفرین را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که در ابتدا یک سری افکار اشتباه نسبت به خودشان داشته‌اند که با گذر زمان متوجه آن شده‌اند. افکار اشتباهی مانند:
1)برای کارآفرین بودن باید جوان بود
درست است که امروزه افراد جوان بیشتر از گذشته به دنبال راه اندازی کسب و کار خودشان هستند، اما این مسئله دلیل بر این نیست که افراد با سن بالاتر توان کارآفرین بودن را ندارند، کارآفرینان زیادی وجود دارند که از سنین بالا کار خود را شروع کرده‌اند، اتفاقا تجربه داشتن یک مزیت مهم و یک کمک بزرگ به کارآفرینی است که افراد با سن بالاتر این مزیت را دارند.
2) تنها ایده مناسب داشتن برای کارآفرین شدن کافیست
داشتن یک ایده خوب و مناسب به کار افرینی شما کمک خواهد کرد، اما  ایده همه چیز نیست. توانایی ارتباط برقرار کردن، برامه ریزی درست، استعداد رهبری کردن افراد مواردی هستند که در کارآفرینی بسیار مهم هستند.
3)کارآفرینان دارای ایده‌های بی نظیر هستند
افراد فکر می‌کنند برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی نیاز به ایده‌های خارق العاده دارند. در صورتی که لزومی بر داشتن ایده ناب و بی نظیر نیست. شما می‌توانید از ایده‌هایی که انجام شده‌اند الگو برداری کنید و با تغییر روش ارائه و برنامه ریزی درست ایده خود را پیاده سازی کنید.
4)کارآفرینان در کمتری زمان پولدار می شود.
اکثر افراد فکر می‎کنند از زمانی که افراد ایده خود را اجرایی می‌کنند به ثروت می‎رسند. در صورتی که اینطور نیست. برای رسید به ثروت و درآمد مناسب نیاز به گذر زمان است. بعد از اندکی شما موفق خواهید شد. البته همیشه استثنا وجود دارد و شرکت‌هایی هستند که سریعا به موفقیت می رسند.
5)کارافرین همیشه باید ریسک کند.
افراد فکر می‌کنند کارآفرینان همیشه و در همه حال ریسک می‌کنند در صورتی که این تفکر اشتباه است درست است که افراد ریسک پذیر می‌توانند کارآفرینان خوبی باشند، اما این به این معنی نیست که افراد تمامی ریسک‌ها را باید بپذیرید. با توجه به شرایط و خطرات و شکست‌های احتمالی ریسک می‌کنند.  

نتیجه گیری

کارآفرینی به شما امکان تجربه یک زندگی کاری طبق خواسته‌های خودتان را می‌دهد. مزیت‌های کارآفرینی باعث می‌شد افراد زیادی به کارآفرینی روی بیاورند، اما کارآفرینی برای همه مناسب نیست. لطفا تصورات نادرست در ارتباط با کارآفرینی از ایده تا اجرا را کنار گذاشته و با قدرت کارآفرینی را شروع کنید. شاید خانواده بر روی موفقیت شما تاثیر بگذارند. اما الزاما قرار نیست شما در یک خانواده موفق به دنیا امده باشید تا بتوانید پیشرفت کنید. از تجربیات کارآفرینان موفق استفاده کنید. شما با موانع زیادی رو به رو خواهید شد و باید بدانید عوامل زیادی بر کارآفرینی موثر هستند. از جامعه تا خانواده و فرهگ می توانند بر کار شما تاثیر بگذارند. شما فکر می‌کنید چه عواملی بر کارآفرینی موفق تاثیر گذارند؟ لطفا نظر خود را داخل کامنت بیان کنید.
5 / 0
امتیاز مقاله
امتیاز شما در رابطه با این مقاله ؟

0 / 5. 0

دیدگاه کاربران ثبت نظر جدید
  • najlepszy sklep اسفند ۴, ۱۴۰۲

    Wow, marvelous blog structure! How lengthy have you been blogging for?
    you made blogging glance easy. The full look of your web site is
    magnificent, let alone the content material! You can see similar:
    ecommerce and here sklep internetowy